[AR] leuke menroute's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tietje

leuke menroute's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 15:32

Hoi ik ben lid van de schouwse fok en menvereninging die oragniseren ieder jaar een voorjaarsrit en een najaarsrit ik heb vorig jaar mee gereden aan de najaarsrit en ik heb het mega na m'n zin gehad. Dit jaar ga ik zeker weer mee rijden aan de najaarsrit. Maar wat me ook mega leuk lijkt zijn puzzelritten. weet iemand of die er weleens zijn? En weet iemand leuke routens (of hoe schrijf je dat?)? Ik wil echt gewoon leuke en mooie buiteritten maken met mijn pony (welsh A merrie en ik heb nu nog gewoon een sulky) maar niet altijd maar dezelfde ik wil er ook weleens op uit kunnen trekken op een zondag na een lokatie.

laura2span

Re: leuke menroute's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:59

Wij hebben bij de menvereniging elke maand wel een rit. Ook puzzelritten inderdaad.
Misschien is het handig te vermelden waar je ongeveer wilt rijden Knipoog

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:07

je hebt bijvoorbeeld ook de veluwe trail!

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 16:14

laura2span schreef:
Wij hebben bij de menvereniging elke maand wel een rit. Ook puzzelritten inderdaad.
Misschien is het handig te vermelden waar je ongeveer wilt rijden Knipoog

Waar rijden jullie meestal? Ik kom vanuit Renesse. Ik moet wel een beetje rekening houden met de brandstof kosten maar ik sta bijna overal voor open.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:20

Bij onder de kastanje in Kootwijkerbroek organiseren ze regelmatig een menrally... weet niet of dat is wat je bedoeld? Het lijkt er iig op Haha!
Ik heb nog nooit meegedaan (nog niet genoeg conditie vd pony) maar het gebied daar is abnormaal mooi!

En wat Mriek zegt; de veluwe trail. Ook heel mooi en kun je helemaal je eigen dagtochten uitstippelen en lekker ergens koffiedrinken onderweg.... hartstikke leuk Ja

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 16:31

Nou ik wil maar eerst een beetje bij ons in de buurt beginnen denk. Ik sta met mijn pony in Renesse.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 23:01

Onze menvereniging zit in sint Michielsgestel. Dat is nog wel een eindje rijden voor jou denk ik.

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 00:18

sint Michielsgestel ja dat is niet echt naast de deur nee ik ben daar met school weleens op kamp geweest toen ik nog in Roosendaal woonde

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 12:23

Heeft er iemand van jullie weleens over de Ruchpense heide aangespannen gereden?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:36

.
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 10-09-24 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 16:57

Kent er dan nimand leuke een leuke route hier in de buurt van Renesse? Ik bedoel er mennen hier toch ook wel genoeg mensen zou ik zo denken

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:38

Ik neem aan dat je de bosroute in de domeinen van Burgh kent, je moet alleen ff een sleutel regelen, maar een aantal vd vereniging hebben er 1, is niet zo lang, 8 km , maar wel leuk en glooiend.
Weet dat je bij Bergen op Zoom ook mooie bospaden hebt, maar of dat ook menroute's zijn?
Wat ook best leuk is, is net over de kering, links afslaan, dan gelijk weer rechts, richting het meer, kun je een leuk eindje rijden, ook door bos(je) en je kunt overal langs de weg je trailer kwijt.
Geloof dat het de Schotsman heet, is echt vlak bij......
Verder i.d.d de Veluwe en Loonse en drunense duinen, Drenthe(3 keer geweest nu, super rijden)

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 00:59

Ja tuurlijk de domeinen ken ik wel vind ik alleen een beetje erg zwaar voor mijn enkelspannetje welsh A. Inderdaad de bij Schotsman kan ik weleens een keertje gaan kijken kun je daar ook gewoon met je aanspanning door het bos(je)?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:31

Valt best mee hoor, je hebt een licht karretje en voordat wij ons 2 span hadden, ging mijn man er ook met enkelspan doorheen, ze moet wel werken, dat is waar, maar als je alleen gaat, is het goed te doen.
Wij gingen ook wel es met z'n 3en op de kar, dan stapten er 2 af bij erge steile, zware stukken.
Je moet bij de schotsman even zoeken voor een doorsteek, de paden worden meestal afgezet met een paal, maar er zijn plekjes waar je er omheen kunt, met een beetje stuurmanskunst.......
Ben ook benieuwd waar dit jaar de najaarsrit gereden word, zal es informeren.

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 10:43

Ik had aan Daan voor gesteld om naar de Ruchpense hei te gaan voor de najaarsrit omdat Paul het er over dat ze misschien naar Brabant wilde. Maar misschien het ook een idee om het voor te stellen om naar de schotsman te gaan.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:05

De schotsman is leuk,maar wel te klein hoor, ben je met 45 minuten rond, of eerder, dat is gewoon leuk voor tusendoor.....
Zou i.d.d leuk zijn, om es ergens anders te rijden, de meesten hebben toch wel vervoer en desnoods regelen we wat.
Bij Brdea is het ook leuk, Mastbos, kun je ook nog wat eten /drinken , het is zowieso leuk om ergens anders te rijden, hier ken je het ondertussen wel zo'n beetje.

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 11:44

Tja dat is zo ik kom oorspronkelijk uit Roosendaal dat ligt tegen Ruchpen stond daar altijd met mijn pony in de wintermaanden daat heb het Ossekopke een leuke tent waar ook wat kunt drinken en eten. Ben hier en daar al aan het informeren of ik op een of andere manier aan een route beschrijving kan komen ik weet dat daar als het goed is 25 km aan ruiterroute ligt over het al gemeen wat ik me nog van vroeger erinner is dat het verharde zandpaden zijn en behoorlijk breed maar ik weet niet de oficele route ik reed altijd maar een dot heen je hebt daat ook voldoende parkeer geleggenheid en zekker als ik aan de boer vraag waar ik vroeger met mijn pony stond aan de rand van het bos/heide gebied die man is mega vriendelijk hij organiseert zelf ook altijd ponykampen als Daan wat meer weet of er belangstelling voor is weet ik zeker dat als ik het hem vraag hij ons met open armen zal ontvangen en ons vast kan helpen aan een route ook zijn er twee manege's daar

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 01:28

Nou ik had toch wel gehoopt dat er wel wat meer gereageerd zou worden. Jammer dat er niemand hier in de beurt leuke route weet.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:03

in Zeeland heb je de "bevelandse aanspanning" en de Zeeuwse menverening,deze organiseren beide ritten.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:27

Je zit ook niet echt in de regio van ruiterpaden en bossen. Je hebt nu eenmaal niet zoveel routes in Zeeland. Dan zal je toch echt naar Brabant, Veluwe, Achterhoek moeten, of nog verder.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:49

a.s. Zondag is er een puzzelrit in Rockanje

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 00:55

schaduw schreef:
a.s. Zondag is er een puzzelrit in Rockanje

Joh vertel er eens wat meer over? Kun er nog op gegeven worden?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:38

Deze rit voor ruiters en menners gaat door de prachtige omgeving van Westvoorne en staat bekend om zijn verbazingwekkende routebeschrijving en wonderlijke vragen. Alle ingrediënten zorgen voor veel vermaak en puzzelplezier. De te rijden afstand is 20 tot max. 25km.
De start en finish zijn op het verenigingsterrein van de Voornse Ruiters

De ruiters rijden deze tocht in koppels van 2 paarden of pony’s.
Bij de menners is er naast de koetsier een kaartlezer noodzakelijk.
In deze tocht is een rustperiode van 10 min ingelast, waarin de deelnemers en hun dieren iets te eten en drinken krijgen aangeboden.
De eerste ruiter gaat na het beantwoorden van de startersvragen om 9:00u op weg en de eerste menner vertrekt om 9:03u.
De prijsuitreiking vindt plaats om ca.17:30u

De inschrijfkosten bedragen € 8,00 per ruiter en €13,00 per aanspanning met 2 personen.

Inschrijven kan door het invullen van de inschrijflijst of door te bellen naar:

Marjan Bussing 0181-461449 of naar:
Cor van Reek 0181-402581 of via het
Inschrijfformulier in de kantine of op de
website:www.devoornseruiters.nl

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:23

Komende zondag is er in geldrop ook een puzzel-rit uitgezet door de geldropse menclub. Voor meer informatie zie www.geldropsemenclub.nl onder PZ-rit

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 22:12

Sjonniej schreef:
Deze rit voor ruiters en menners gaat door de prachtige omgeving van Westvoorne en staat bekend om zijn verbazingwekkende routebeschrijving en wonderlijke vragen. Alle ingrediënten zorgen voor veel vermaak en puzzelplezier. De te rijden afstand is 20 tot max. 25km.
De start en finish zijn op het verenigingsterrein van de Voornse Ruiters

De ruiters rijden deze tocht in koppels van 2 paarden of pony’s.
Bij de menners is er naast de koetsier een kaartlezer noodzakelijk.
In deze tocht is een rustperiode van 10 min ingelast, waarin de deelnemers en hun dieren iets te eten en drinken krijgen aangeboden.
De eerste ruiter gaat na het beantwoorden van de startersvragen om 9:00u op weg en de eerste menner vertrekt om 9:03u.
De prijsuitreiking vindt plaats om ca.17:30u

Moet je je hier voor van te voren in schrijven of zou ik zondag zo zonder wat dan ook na het terein van de voornse ruiters en me dan aanmelden zo rond 9:00?

De inschrijfkosten bedragen € 8,00 per ruiter en €13,00 per aanspanning met 2 personen.

Inschrijven kan door het invullen van de inschrijflijst of door te bellen naar:

Marjan Bussing 0181-461449 of naar:
Cor van Reek 0181-402581 of via het
Inschrijfformulier in de kantine of op de
website:www.devoornseruiters.nl