[AR] altijd met z'n 2e??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

altijd met z'n 2e??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 23:56

Op de mencusus heb ik geleerd (ofja, leer ik, gezien ik zaterdag examen heb Haha! ) dat je nooit alleen mag gaan uitrijden met een karretje. Dit omdat de groom dan altijd van het wagentje af kan springen en bij het paard/ de pony kan gaan staan. Maar hoeveel mensen doen dit theoretisch? Kzie geregeld bijv. sulkys waar je echt niet met z'n 2e op kan.

ZEJA

Re: altijd met z'n 2e??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:58

Ik ga nooit zonder groom rijden.
Vind het veel te gevaarlijk zonder.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 23:59

ja, dat lijkt mij nu ook, daarbij is et gezellig, maar ook erg makkelijk met op en aftuigen. Maarja, eigelijk is niks in de menwereld verplicht, zolang jan en alleman gewoon op de bok kan stappen...

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 00:03

ik ga ook nooit rijden zonder groom.. puur voor de veiligheid..

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 00:16

Ik ga wel eens alleen...... Het hangt natuurlijk wel van je paard en van het verkeer af, maar met mijn paard durf ik best een ritje alleen te maken.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 00:18

loeckie schreef:
ja, dat lijkt mij nu ook, daarbij is et gezellig, maar ook erg makkelijk met op en aftuigen. Maarja, eigelijk is niks in de menwereld verplicht, zolang jan en alleman gewoon op de bok kan stappen...

Dat kun je ook geen mennen noemen maar aan kl*te.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 05:23

Wij gaan nooit zonder groom buitenrijden in het verkeer.
Alleen als wij dressuur in de bak rijden, rijden wij wel zonder groom.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 06:38

Hier precies zo. Ik rijd dressuurles zonder groom in de bak, maar mijn groom helpt wel met optuigen en voor de wagen zetten. In het verkeer rijden we nooit alleen, pure veiligheid. Je paard kan zo mak niet zijn, als er iets stuk gaat aan je wagen of je paard krijgt een steen in zijn hoef, ben je nergens alleen.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 07:18

Ik ga wel alleen. Ik móet wel, want anders kan ik nooit rijden... zit (bijna) altijd zonder groom. Maar vooropgesteld dat ik wél liever met z'n 2en ga! Ja Dat is en blijft gewoon veiliger.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 08:58

Helaas bijna nooit met zijn tweeen, ik heb simpelweg geen groom. Ik vind het wel verstandiger om te doen

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:45

Ja is ook wel verstandiger, maar ik vind het ook wel eens lekker om alleen te gaan.....

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 10:36

En dan krijg je weer die opmerking: mijn paardje is verkeersmak... *zucht, ik zeg het nog 1 keer Haha! * een paard is en blijft een vluchtdier, ookal heb je de liefste knol onder de zon voor je karretje staan...

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:37

Hmm, ik ga eigenlijk best vaak in mijn eentje. Wel met een pony die ik vertrouw.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:44

'Vroeger' ging ik wel altijd met meerdere. Als er dan een tracker o.i.d. aankwam (heb je nog al veel in een boerendorp) ging de groom er altijd af om de pony vast te houden, of ik reed een inrit in. Was hardstikke vervelend, want dan kan je niet lekker doorrijden. Nu heb ik heb geleerd gewoon rustig door te blijven stappen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:33

Ik ga nooit alleen op pad.
Wel eens dat we met z'n 2en zijn en dat de ander een pony OHZ heeft, maar nooit alleen. Of als we in de bak aan het rijden zijn als er iemand anders in het weiland er naast uit loopt te mesten. Maar dan is er iig iemand in de buurt die in zou kunnen grijpen.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:17

9 van de 10 x dat ik ga mennen, ga ik alleen. Op zondag wil mijn vader nog weleens mee gaan. die vind het zelf ook erg leuk om te mennen..Maar als hij middagdienst heeft, ga ik altjd alleen, mn moeder heeft het in haar rug en als er iets mis gaat, heb ik toch niet zo heel veel aan haar, omdat ze nie tweet hoe ze moet reageren en in paniek raakt, wel is het stukken gezelliger.

En soms als ik aan het oefenen ben voor wedstrijd, vind ik het fijn om alleen te zijn, dan concentreer ik me meer, doe ik meer mijn best en gaat het ook altijd stukken beter. Lachen

Helaas moet ik hier altijd wel over een drukke weg, veel vrachtverkeer enz. Aan de ene kant kun je het niet veilig noemen, aan de andere kant, voelt het nooit egt gevaarlijk aan, en als er niemand is om mee te gaan zul je tog wel moeten Lachen

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:28

Ik rij zelf ook 9 van de 10 keer alleen, en mijn vader ook. Mijn vader heeft 2 ploegen dienst en er is dus niet altijd iemand tuis als hij er is. En als hij dan wil gaan rijden is hij dus meestal alleen. Het voordeel bij ons is dat de paarden en ponys goed stil blijven staan met het optuigen en inspannen zodat je dit makkelijk alleen kan doen ookal zou er iemand mee gaan. Ik zelf rij vaak op de wei om lekker dressuur te oefenen omdat het een welsh a pony is en ik er dus niet op kan gaan rijden om er zo de rondingen enzo in de krijgen dus vergt dit veel dressuurtraining voor de kar en veel longeer werk. Els ik dan buitenrij rij ben ik meestal ook alleen of mijn moeder ofzo zou mee moeten gaan. Maar vind het niet onveilig dat ik alleen ga. Het is natuurlijk wel verstandiger om met zijn 2e te gaan maar omdat mijn groom meestal alleen meegaat als we wedstrijden hebben.(dit omdat ze met studie en werk zit en dus niet veel tijd heeft. Vind het al lief dat ze vrij neemt als we een keer op een zaterdag wedstrijd hebben. Tong uitsteken ). als ik op de wei oefen vind ik het fijner om alleen te zijn ten eerste concentreer ik me meer en ten tweede is het lichter trekken voor de pony omdat het toch al wat zwaarder is dan op de weg. En als hij dan ook nog alleerlei buigingen en oefeningen moet doen vind ik het beter om dan alleen te rijden.

Ik raad het wel aan als je ´minder´ ervaren bent altijd alleen te gaan. Natuurlijk kan er altijd wat gebeuren en is het natuurlijk altijd beter niet alleen te gaan. Maar als je zelf het vertrouwen hebt en alleen wil en kan rijden zie ik het probleem niet in dat je alleen gaat rijden.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 16:28

Arretje schreef:
Ja is ook wel verstandiger, maar ik vind het ook wel eens lekker om alleen te gaan.....

Ja dat heb ik ook Ja lekker alleen met je paardje... dat heeft ook wat!
Maar als er iemand mee wil en kan, dan doe ik dat toch wel....

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 16:35

achja, ik zal wel zien, eerst zaterdag m'n examen maar halen (en als ik zo die oefenexamens zie, wordt het nog flink met de neus in de boeken zitten Nagelbijten / Gniffelen )

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 16:55

Hier is laatst een heel topic over geweest.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:42

Lekker 'alleen' aan het werk kan ik toch zo af en toe wel. Het gebeurd vaak genoeg dat er iemand aan het uitmesten is, of zijn pony aan het poetsen is terwijl ik aan het rijden ben. We bemoeien ons dan helemaal niet met elkaar, maar als er wat is reageren we wel meteen.
Dat is dus alleen, maar toch niet helemaal Lachen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:45

Ik ga altijd samen Ja
Hoe lief, braaf en schattig mijn pony ook is, zonder groom ga ik niet rijden. Dan maar een dagje overslaan of wat anders verzinnen.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 18:05

cindysponys schreef:
'Vroeger' ging ik wel altijd met meerdere. Als er dan een tracker o.i.d. aankwam (heb je nog al veel in een boerendorp) ging de groom er altijd af om de pony vast te houden, of ik reed een inrit in. Was hardstikke vervelend, want dan kan je niet lekker doorrijden. Nu heb ik heb geleerd gewoon rustig door te blijven stappen.

maar dat heeft weinig met een groom te maken,mijn groom stapt alleen af,als ik dat vraag.
en dat zou dus alleen zijn,als ik het echt niet vertrouw, een situatie uit de hand loopt.
ik passeer een tractor altijd rustig maar vlot doorstappend,met mijn groom achter me op de wagen.

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 10:39

Ik ga nooit aleen als er iets gebeurd kun je met zijn 2en veel meer

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 01:44

Ik ga soms wel alleen, er zijn gewoon niet altijd mensen die meekunnen..