Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sjonniej schreef:Even aan je tuigenmaken vragen hoe duur het is.
Ik neem aan dat je ter hoogte van het schofttuig de strengen moet verlengen/verkorten?
eriky schreef:je kunt aan de achterkant van de strengen ook af laten snijden en een paar gaatjes in laten slaan en dan kun je met gespen werken.
aan deze gespen zit een ring aanvast die je in de panieksluiting kunt doen van de wagen.
werkt erg gemakkelijk vind ik zelf dan.
Nouvel schreef:eriky schreef:je kunt aan de achterkant van de strengen ook af laten snijden en een paar gaatjes in laten slaan en dan kun je met gespen werken.
aan deze gespen zit een ring aanvast die je in de panieksluiting kunt doen van de wagen.
werkt erg gemakkelijk vind ik zelf dan.
Ja, aan zoiets zat ik inderdaad ook te denken, maar ik wist niet precies meer hoe dat zat...
Dat is een grote gesp waar je de streng aan vastmaakt, met dan een ring voor de snelsluiting toch?
En de voorkant dan?
Ook met een gesp laten, of vast laten zetten aan de borst?
Albertine_N schreef:ik weet niet of je jouw tuig expliciet een combi-tuig noemt, maar mijn tuig is een typisch enkelspan tuig, daar lopen de strengen helemaal door en kun je ze alleen verstellen aan het einde.
(kijk maar op de foto's) met ow ow wat een bekende achtergrond
eriky schreef:Ja dat is inderdaad zo'n grote gesp die aan de streng zit.
en de door de ring die vast aan de gesp zit doe je de snelsluiting.
Je kunt aan de voorkant die gesp gewoon laten zitten, maar ook laten vast zetten.
Ik zou zeggen het goedkoopste is om daar die gesp ook gewoon te laten zitten
Albertine_N schreef:Ik heb er toen bewust voor gekozen ,anders had ik ook een tuig gekregen met een gesp vooraan.
(Nog even off-topic, je moet maar eens in de Hoefslag van deze week kijken; interview met Gerard en Harrie Verstappen )
Sjonniej schreef:Die gespen kan je volgens mij ook kopen bij Ideal als losse onderdelen.
eriky schreef:graag gedaan hoor