Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
amyke schreef:ik longeer altijd met halster maar als ik met het zadel longeer doe ik wel het hoofdstel aan omdat ik er derna met rij maar gwn voor haar beweging te geven doe ik het met halster zeg nu zelf 5 km fietsen met kopstuk,bijzets of pessoa oke in een rugzak maar liever geen rugzak hoor longeerzweep,-lijn en liggen op de wei en halster heeft ze aan dus ik neem gwn getten mee moet ik niet slueren met al dat gedoe mijn paard luistert beter met halster dan met kopstuk zelfs bij het rijden mss is dat wel een gewoonte van mij maar ik longeer meestal met halster hoor
. Je kunt 'm er zelfs mee bijzetten.charlotvanre schreef:ik ben eerlijk gezegd wel niet voor hulpteugels, want hoe dan ook je zet je paard vast, en wat je meestal bereikt is dat het paard zijn hoofd gecontroleerd naar beneden doet in plaats van ontspannen!
(dus met halster valt heel goed te longeren)
maar sommige kennen dr een nog groter potje van
dan moet je echt puzzelen. en ja, een laptop is nou eenmaal rot om te typen, ik ken dat.