Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
dutske schreef:grondwerk allemaal goed en wel, maar hoe pak ik dit aan?
hulp van iemand die daarmee bezig is is geen optie
en belgie is dit nog allemaal niet bekend, en ik heb zelfs al een halfjaar moeten zoeken voor ik gewoon les kon vinden.
dus ik zoek een manier om te beginnen met grondwerk.
problemen en dergelijke kan ik zelf wel oplossen, als ik weet hoe
maar nu heb ik geen basis, noch de kennis en (voorlopig de ruimte ook niet, behalve de wei) van grondwerk.
dus ik wil weten, hoe begin ik eraan, trucjes, tips?
Vickelientje schreef:@Lacuna; ik denk dat het in dit geval beter zou zijn het wel meteen aan te pakken. 2.5 is een gevoelige leeftijd en als er nu al problemen zijn, kunnen die het beste zsm worden opgelost, denk ik (ik bedoel niet niet over-je-heen- vallend)
Lacuna schreef:
Uhh... Als er nu al problemen zijn moeten die opgelost worden... Ok, tot zover kan ik het misschien nog wel met je eens zijn...
Maar wat is dan de oorzaak van die problemen? Want door de oorzaak aan te pakken, kun je het probleem uiteindelijk oplossen, dat ben je met me eens hoop ik? En mijn persoonlijke mening is dat de kans erg groot is dat de oorzaak van de problemen die de TS met haar paard heeft ligt in het feit dat het paardje nog wel erg jong is voor het werk dat van het dier gevraagd wordt.
Ik verwacht dat wanneer de TS zou wachten tot het diertje 3,5, misschien 4 jaar zou zijn, ze veel minder problemen zou hebben bij het opleren van dit paard.
maar dat is gewoon mijn mening hoor, dat is hoe ik tegen de dingen aankijk, en iedereen mag daar natuurlijk anders over denken he. We leven in een vrij land. IK zou het op deze manier aanpakken, maar iemand anders zou het anders doen. Ik kan enkel mijn advies geven, en iedereen moet zelf maar weten wat ze ermee doen
Groetjes, Lacuna
Lacuna schreef:
Uhh... Als er nu al problemen zijn moeten die opgelost worden... Ok, tot zover kan ik het misschien nog wel met je eens zijn...
Maar wat is dan de oorzaak van die problemen? Want door de oorzaak aan te pakken, kun je het probleem uiteindelijk oplossen, dat ben je met me eens hoop ik? En mijn persoonlijke mening is dat de kans erg groot is dat de oorzaak van de problemen die de TS met haar paard heeft ligt in het feit dat het paardje nog wel erg jong is voor het werk dat van het dier gevraagd wordt.
Ik verwacht dat wanneer de TS zou wachten tot het diertje 3,5, misschien 4 jaar zou zijn, ze veel minder problemen zou hebben bij het opleren van dit paard.
maar dat is gewoon mijn mening hoor, dat is hoe ik tegen de dingen aankijk, en iedereen mag daar natuurlijk anders over denken he. We leven in een vrij land. IK zou het op deze manier aanpakken, maar iemand anders zou het anders doen. Ik kan enkel mijn advies geven, en iedereen moet zelf maar weten wat ze ermee doen
Groetjes, Lacuna
dutske schreef:leeftijd: 2.5 gepasseerd (voor ik heel bokt over me krijg: ze werkt nauwelijks: ze heeft enkele keren voor de koets gestaan (korte stapritjes), en onder het zadel zijn het korte stapritjes en kwestie van links en rechts erop zetten. Ook niet mijn keus om er nu al op te zitten, maar de eigenaars willen het zo, helaas.
ik heb er misschien 3 keer opgezeten,ik weeg amper 60 kilo, en het paard zelf is een boulonnais (trekpaard) )
-half jaar aan het werk, van begin deze zomer, met aan het werk bedoel ik dus, gewennen aan tuig, en enge dingen (plastiekzakken die zwaaien etc.) zadel op en af, eens erop zitten, niet dat ze al een uur moet draven en galoperen.
-grondwerk: dat is het net, ik kan ze niet van me wegsturen want ze komt me gewoon platlopen.
normaal geen gebreken, ze maait ietwat naar buiten met haar voorbenen, maar dat is een gevolg van haar lompheid.
edit: marcs: heb ik al geprobeert: ze beet eens, tik tegen haar neus, haarreactie, ze beet weer, ik heb ze een opdonder gegeven, had nog 2 dagen pijn aan men hand. Mevrouw kwam knuffelen.
ze is verschrikkelijk lomp en ongevoelig, ze is nu de laatste tijd bezig de omheining aan het slopen (met stroom op! )
wendytjeG schreef:Lacuna schreef:
Groetjes, Lacuna
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje flauw om daarop te blijven hameren terwijl de TS duidelijk heeft aangegeven dat zij daar helaas niet over kan beslissen.