Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dennis schreef:Ik ben ook erg benieuwd.
Doel jij vooral op een simpele concours/recreatie wagen of meer richting een marathon wagen?
Hollybolly schreef:ik ken wel iemand maar hoe die het gemaakt heeft? volgens mij van een onderstel van een oud karretje.... weet niet of diegene wel contact wil dus ik kan verder denk ik tog niet helpen. succes verder
passepartout schreef:Mijn man maakt die dingen zelf, zowel de chiquere als marathon.
Vraag me niet hoe hij het doet maar hij maakt ze.
Wegens chronisch tijdgebrek maakt hij ze nu niet meer.
En dit allemaal zonder tekening, zo uit het hoofd.
Wat zijn ogen zien maken zijn handen, maar vraag hem niet een boek te lezen, want dat lukt niet (geen geduld).
KindnessM schreef:intressante topic... ik zoek een dergelijke bouwtekening voor een duosulky voor maat shetlander
stef schreef:als je op marktplaats kijkt zie je zat zelf gemaakte dingetjes staan, maar of die nou zo veilig zijn.....
stef schreef:misschien kan je wel gewoon een oud afgeragt concourswagentje kopen, waarvan het onderstel goed is en dan zelf de bovenkant (hout) vernieuwen. Hebben wij ook eens gedaan
Grainey schreef:Hmm... hij heeft van dat soort meerdere gemaakt en deze is eigenlijk de 1e die echt goed loopt...
Zal vragen of ie een schets heeft... zo niet, kunnen we wel foto's maken![]()
In ieder geval heb je nodig: lichte wielen, dus die licht draaien, 2 assen en een zwanehals. Het hout wat je gebruikt moet ook niet te zwaar zijn.
Voor de rest moet ik even vragen (volgens mij is de voorste veer overigens een kleine en de achterste veer een grote... en ik dacht dat het bladveren zijn.)