[AR] [VD] 2 dagen VD met Urko! Resultaat:

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urko

[VD] 2 dagen VD met Urko! Resultaat:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 21:02

Omdat ik even niet mag rijden/sporten van de dokter (heb iets aan mijn enkel, maar wat weten ze niet) heb ik maar een beetje VD gedaan met Urko!

De foto's zijn vandaag gemaakt, ik ben dinsdag avond begonnen met *oefenen* en donderdag middag zat COMPLIMENT er al helemaal in!

1ste keer nog altijd met snoepje, daarna doe ik onder zijn buik kriebelen en zeg KNIEl, Hij pakt het echt SUPER op Ben daarom ook maar begonnen met Buigen en Spaanse Pas. Buigen gaat redelijk, soms maakt hij een compliment... maar dat vind ik niet zo'n ramp, de tijd zal het hem leren

Spaanse pas snapt hij echt niet, hij begint alleen maar te kappen met zijn benen, omdat hij het snoepje wil. Ik heb al mijn tips en info van pink-horizon.nl gehaalt, maar als iemand me wat kan helpen met SP heel graag!

Hier een paar fotootjes:

(Urko vind het trouwens wel eens iets TE leuk, wat ik echt een beetje genant vind )

Compilment *trots*
Afbeelding

Begin Buigen: ik wil zijn benen nu nog rcht voor uithebben, een enkele keer doet hij dit ook, maar hij weet af en toe niet wat hij moet doen: compliment of buigen. ALs het goed gaat krijgt hij van mij wel een mega grote beloning, zo hoop ik dat hij het wel goed gaat doen
Afbeelding

Buigen: (dit bedoel ik met genant, Hij vind het af toe iets te leuk)
Afbeelding

_Cindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:41

Wow, dat heeft hij snel opgepikt! Alleen de laatste foto kan hij bijna door zijn koten 'knakken', dan moet je dus je hand wat lager houden (hoewel je dt al doet) of zijn benen meer naar voren zetten.

Je compliment is echt mooi, joh! Ik zie je er zelf niet bij op de foto, doet hij het al helemaal uit zichzelf op commando? Als de SP gelukt is wel hier foto's bij zetten he! Heel veel succes nog jullie 2.

laulau85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:45

Ziet er goed uit hoor!!!
Haha waar een zere enkel al niet goed voor is he!

louskeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:48

aaah kaai leuk!!Wat is t toch een leuk beestje

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:38

Zo hee... Had je liekie dat ook niet kunnen leren
Knap hoor. Heb ook altijd zo iets willen doen, maar durf er niet aan te beginnen... bang dat ik iets fout doe...

Urko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 15:24

Bij het Buigen snapt hij het nog niet helemaal, een enkele keer houdt hij zijn benen wel gestrekt, dan krijgt hij echt een mega beloning van mij

@cindysponys: ik zit er nog langs aan de andere kant, maar hij blijft al steeds langer zitten en begint het commando echt te snappen!

@ griebels: lieki kan dat ook hoor, gewoon proberen en even de informatie en tips halen van Pink-Horizon.nl !
En zonder mijn enkel was ik daar never nooit niet aan begonnen, maar ja, je moet iets he!

Sjoerdlove

Re: [VD] 2 dagen VD met Urko! Resultaat:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:56

vetgaaf man maaike
eej als je nog meer tijd over hebt kun je het mischien ook bij sjoer leren.... nee hoor grapje.
xxx
Lotte

Urko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 16:05

lotte weet je na 6 jaar nog steeds niet hoe je mijn naam schrijft? Leer het sjoerd zelf maar, het is echt makkelijk en leuk

OetMoen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:35

Heey Maike!! ( 1 a )
Ziet er echt heeeeel goed uit hoor meis
Gefeliciteerd vind ik wel dat ik kan zeggen

HouDoeii!!
~XxxX~
N!kaatje!!

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:57

Ik heb de info gelezen op die site
Ga vanaaf wat dingen proberen. Gewoon de makkelijke dingen om mee te beginnen... Zin om mee te gaan

Urko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 18:24

haha veel plezier en succes! Zou kei graag mee gaan, maar ik heb geen tijd, moet kei veel hw maken

Urko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 20:10

neimand meer

gyzmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:07

Ik ben van het weekend begonnen met de Spaanse pas. Jumbo begint nu een beetje te snappen dat hij bij een aanraking van de zweep zijn been op moet tillen. Ik ben nu bezig om daar een stemcommando aan te geven.
Daarna kunnen we middels 'targetten' leren dat het been steeds verder omhoog moet.

Ik ben benieuwd hoe hij het op gaat pakken. Ik heb het nu 3 keer een kwartier geoefend.

Urko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 17:55

targetten = spullen pakken op commando ofzoiets? Daar hou ik me neit mee bezig want Urk pakt al allles in zijn mond, en likt overal aan, en ik vind het eerder irritant dan leuk

droebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:03

Urko schreef:
targetten = spullen pakken op commando ofzoiets? Daar hou ik me neit mee bezig want Urk pakt al allles in zijn mond, en likt overal aan, en ik vind het eerder irritant dan leuk

Bij targetten kan je hem leren dat hij z'n been op moet tillen. je beloont hem dus dat hij bijv. met z'n been de target aan raakt. als hij dit begrijpt, kan je de stok steeds iets hoger houden en hem zo leren z'n been hoger te doen.

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:06

Mooi zeg!
Ik wist niet dat paarden dit zo snel oppakten..

Urko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 18:11

haha Ik ook niet, ik had al afgesproken met mijn vriend (die lachte me vierkant uit toen ik er mee begon) dat urko de buiging over 2 weken kende... en nu al op commando!

sta er nog steeds van te kijken dat mijn *sulletje* (=urko) dit zo snel heeft opgapakt, normaal wil hij helemaal niet werken, maar dit vind hij echt geweldig!

Bokel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:31

hooi * hier meld de fotograaf zich!!*
Echt gaaf dat urk dat zo goed kan!!! Nou bo nog vanavond oefenen want mag toch niet rijden de komende dagen..
Heb je de geweldige springfoto's er niet opgezet?

Xxx

Cassielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:20

hej maike!
wat een gave foto's zeg!
echt heel knap gedaan!
kzie je wel weer

xxx han

Urko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 13:33

Hey bokel, die geweldig springfotos, zijn veelte laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag maar als we hem een keer echt vrij laten springne plaats ik die wel hoor

@ Cassielover: Ja, urko is wel een cirucus paard

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:00

snurkie!!!!!! gaaf hoor maike!! urk is echt een lievert! ik zal er vanavond es langs gaan, kijken of ie al weer wakker is

Urko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 20:53

morgen pas lisa, lees je wel

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:43

leuk hoor die foto's en wat knap dat hij het zo snel oppikt

Urko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 19:28

dankje

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:15

2 dagen!! ziet er goewd uit! ik ben al bijn een eeuw aan het plaren met fleur maar ze geeft nog gee voetjes :S