Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Faas schreef:Wat wil je weten? Zelf zijn wij op dit moment onze Welsh A aan het trainen voor de mendurance kootwijkerbroek 2006. Hij doet het tot zover erg goed. Vandaag wil ik hem op een echt lange afstand meenemen en kijken hoe hij zich daarop houdt.
whoopylover schreef:aha, bedankt voor je reactie.
Jammer dat er niet zoveel info is.
Ik hoop dat mendurance nog van de grond komt, in verschillende klasses (pony's paarden ed.)
Want ik las dat die Kootwijkerbroek (ofzo) heel zwaar was, en ik denk dan niet dat ik met mijn welsh-A er doorheen kom...
whoopylover schreef:Faas schreef:Wat wil je weten? Zelf zijn wij op dit moment onze Welsh A aan het trainen voor de mendurance kootwijkerbroek 2006. Hij doet het tot zover erg goed. Vandaag wil ik hem op een echt lange afstand meenemen en kijken hoe hij zich daarop houdt.
Cool!
Ik wil weten of er veel animo voor is enzo. Lijkt me wel leuk om met mijn pony zo'n mendurance te rijden, omdat hij aangespannen heel leuk vind.
Ik ben nu aan het kijken voor een 2wieler (een goeie) en wil dan daarmee vaak naar het bos/strand toe.
Nu rijd ik alleen maar op de weg, en dat vind hij ook saai worden.
Mag je dus met zo'n tweewieler een mendurance rijden?
Of moet je echt een "marathon" wagen hebben?
Want zelf zou ik zo'n kolosaal ding te groot vinden, en zou ik het liever met mijn tweewieler doen
napie schreef:Ik moet er niet aan denken dertig kilometer op een concourwagen te zitten, dan hou ik geen rug meer over.
whoopylover schreef:
Deze heb ik serieus op het oog om mee te gaan mennen, het is niet echt een sulky, zonder leuning (dan zou ik ook half dood gaan denk ik) maar een bankje, met leuning.
Ook heb ik onder het bankje de ruimte om zelf een soort tasje/zakje te maken, zodat ik idd dingen mee kan nemen. (ik was al voorbereid)
whoopylover schreef:Hallo,
wie kan mij meer vertellen over mendurance?
Ik zou dit namelijk graag met mijn welshje willen doen omdat ik niet meer op hem kan rijden, en hij aangespannen helemaal het einde vindt.
Groetjes Manon
muildier schreef:wat voor een wagen heb jij Faas?
Arabendu schreef:
Volgend jaar komt er zeer waarschijnlijk een serie mendurance wedstrijden. De kalender (endurance/mendurance) voor 2006 zal dan rond december/januari op de website van de KNHS Endurancevereniging worden geplaatst. De regels zullen iets langer op zich laten wachten.