hOii, Een paard bij ons op stal kan een kusje geven als je dan Kus zegt dan duwt die zijn neus tegen je wang!! Heel lief !! Ik wil mijn paard dat ook graag leren.. Maar hoe moet ik dat doen? Iemand Tips? KuSs Sabiientjje
mijn paard geeft ook een kusje als je dat vraagt,maar ik heb ze dat niet aangeleerd,ze deed als veulen al graag flemen (met haar boven lip wrijven tegen je gezicht,en ik zei altijd dat is een kusje,en gaf dan een koekje,nu is ze der 8 en doet ze het nog. ik kan je dus geen tips geven om je te helpen.
Kathy kan het ook; ik werk altijd met de clicker en heb een snoepje bij mijn wang gehouden, steeds als haar neus mijn wang raakte zei ik ''KUS'' click + beloning. Je kan het wellicht ook zonder clicker proberen, maar dan moet je snel zijn met de beloning, waardoor ze de aanraking gaat associeren met iets lekkers!
idd ik weet ook niet goed hoe je het moet aanleren ,moustache deed het ook zo ineens met zn bovenlip heen en weer wiebelen over je wang.. ,uitleg laat ik dan maar over aan de experts
Vaak volgen ze je vinger of hand wel, want waar zal die hand me eten heen gaan. Als hij dat doet en je draait je gezicht iets en hij raakt je wang, doen alsof hij 1ste met weet ik wat geworden is en prijs hem helemaal de hemel in, daarna is het slechts een kwestie van blijven herhalen en verbeteren.
Idd leer dat ze je hand moeten aanraken... Dit is het makkelijkst met clickertraining... Daarna kan je dus je hand bij je gezicht houden en daarna zonder hand doen
Ik heb het net in een kwartiertje aan mijn jaarlingen geleerd. Ze kwamen knuffelen en toen blies ik zachtjes tegen dr neus aan. Hierop reageerden mijn Shire door me helemaal af te lebberen (heerlijk ) en mn Shetje door heel subtiel met zn lippen een kusje te geven. Een paar keer gedaan met "kus" erbij zeggen en toen deden ze het ook alleen op commando. Heel gemakkelijk Succes!
mijn fjord en shetlander doen het ook. Maar heb het ze volgens mij niet echt aangeleerd. Ik zei altijd gewoon kusje en gaf een kusje op de neus. Nu doen ze het zelf ook door de neus tegen mijn wang of mond aan te dieuwen.
Ik weet niet hoe ze erbij komen, maar die paarden doen het allemaal zelf. Als je er een beetje voor gaat zitten dan geven ze je een dikke smakkerd. Dus ja misschien hebben de pony's wel een tip voor je?? haha
ik gaf mijn verzorgpaard altijd een kusje op zijn neus. en opeens als ik bezig was duwde hij zijn neus tegen mijn wang.. echt lief! ik heb het hem niet echt aangeleerd ofzo hij deed het opeens
mijn fjord.. die vorig jaar is overleden snik snik kon het ook heeel goed.. Ik dee het gewoon met een snoepje.. Dit is echt heel makkelijk: Gewoon je hoofd voor de neus van je paard houden, als hij met z'n lippen tegen je gezicht komt gelijk belonen.. daarna weten ze snel genoeg hoe het moet hoor!
Ik heb het geleerd met een snoepje in mijn mond (moet je niet doen als je paard erg snel is). Dan ahw aanwijzen met mijn vinger. Dat een tijdje doen en dan kan je het op een gegeven moment zonder snoepje. Dan is het een echte kus geworden.