Mijn paard en ik hebben ( om dat als eerste te noemen ) een hele goede band. Hij vertrouwd mij en ik vertrouw hem.
Maar.. ik vertrouw mijn beste vriend ook als geen ander, als hij een vogelspin voor mn neus houdt en mij vraagt hem te aaien ren ik alsnog gillend weg.
Zo zit het met mijn paard en de trailer.. Hij vertrouwt me maar vind de trailer zooo eng! Iedere keer duurt het een halfuur, zo niet langer, om hem op de trailer te krijgen. Ik durf het hem bijna niet meer aan te doen. De laatste keer ( kringkamioenschappen, terugreis ) moest er een hoefsmid bijkomen met zijn praam, een bezem onder zijn kont en een hoop gezeik waar ik heleMAAL niet van houdt. Ik stond er dan ook bij te chagrijnen waarom iedereen erbij kwam staan. Dat wekt bij hem alleen nog maar meer paniek en onrust op.
Maargoed, geen gel*l nu meer: straight to the point:
Wie o wie kan mij tips geven om mijn paard z'n angst voor de trailer te helpen overwinnen? aangezien we nu zomervakantie hebben willen we namenlijk gaan oefenen ermee

alvast wat feiten:
-longeerlijnen achter zijn kont breekt hij als een dun takje, werkt dus niet
-bezem achter zijn kont word hij hysterisch van
-praam werkt, maar is onhandig, en dan is zijn angst er niet mee over
-iets over zijn hoofd doen we eigenlijk altijd, maar omdat hij steeds moeilijker doet en uiteindelijk misschien een keer los zal breken, rent hij zichzelf natuurlijk naar de *** als hij niks kan zien... vinden wij dus een beetje eng.
verder is alle inbreng meer dan welkom, maar houd het vriendelijk, en geef geen reacties als: goh wat rot voor je, of: had ik ook wel eens.
Daar heb ik niks aan

alvast bedankt