[AR] Is mennen een bejaardensport?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Is mennen een bejaardensport?

Ja
1 (2%)
Nee
37 (97%)

Totaal aantal stemmen: 38

A10

[AR] Is mennen een bejaardensport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 22:27

Hallo ik wilde graag jullie mening weten over het imago van de mensport. In de Hoefslag stond in het jaarboek dat de mensport voornamelijk beoefend wordt door corpulente heren....
Ik krijg op bokt een ander idee! Wat is jullie mening en zou je die graag willen beargumenteren?
Laatst bijgewerkt door Lielle op 09-06-05 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

Bar

Re: Is mennen een bejaardensport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 22:32

De ultieme kick? Met een tweespan paarden in een flinke galop over een zandpad. Echt te gek.

Wat nou oude-mannen sport:)
Ben vrouw en pas ! 34, ha ha

Ik mende ook met een shetlander. Maar die heb ik helaas onlangs wegens tijdgebrek verkocht.

A10

Re: Is mennen een bejaardensport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 23:57

Haha en ik denk dat er ook meer vrouwen zullen stemmen op dit topic, (gewoon omdat r meer vrouwen op bokt zijn) dus dan klopt die uitspraak zowiezo niet

Op het ereschavot mag er dan een hoop oud en corpulents bij staan,maar moet je eens op het voorterrein lopen, genoeg jonge mensen lijkt me.

Renate1970

Re: [AR] Is mennen een bejaardensport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 08:33

Ik zie toch op de wedstrijden steeds meer "jong spul" rondlopen Haha!, of ben je tegenwoordig met 34 al bejaard Clown.
Bij mij in de les ben ik van de 6 toch echt de oudste Bloos

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 08:38

Grote flauwekul natuurlijk! Het is wel zo dat je mennen langer volhoudt dan rijden, maar als ik kijk naar de medemenners om mij heen, daar zitten geen mensen bij die ik "bejaard" zou noemen hoor!

kim__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:04

Albertine_N schreef:
Hallo ik wilde graag jullie mening weten over het imago van de mensport. In de Hoefslag stond in het jaarboek dat de mensport voornamelijk beoefend wordt door corpulente heren....
Ik krijg op bokt een ander idee! Wat is jullie mening en zou je die graag willen beargumenteren?

absoluut niet , ik heb dit vroeger altijd gedaan ( ben nu 17) en op wedstrijden had ik vaak vrouwelijke tegenstanders..

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:09

ik ben het er ook niet mee eens. ik ben pas 17 dus nog lang niet bejaard. het klopt wel dat er veel oude mannen aan mee doen maar die zijn nog lang niet bejaard volgens mij.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:21

Albertine_N schreef:

Hadden ze het echt over de mensport of over de tuigpaardensport. Daar is volgens mij wel een vergrijzing aan de gang.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet wist dat er zoveel jongeren aan het mennen waren. Daar kwam ik via Bokt achter.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 09:30

Het ging echt over de mensport. HS nr 40 2004. Het stond achteraf niet in het jaarboek, maar in een gewoon nr.

Nou ik men ook niet zolang en voordat ik metde mensport in aanraking kwam, vond ikhet ook iets wat ik pas zou gaan doen als mijn heupen ofzo versleten zouden zijn.

Maarja waarom wachten tot dat het geval is Bloos

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:36

Ik ken wel meer mannelijke menners dan vrouwelijke.
En een bejaardensport is het beslist niet, ook al hopen wij het nog steeds te doen als we bejaard zijn, zoals we de sport nu beoefenen zie ik ons niet meer gaan op ons zeventigste Haha!

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:37

natuurlijk heb ik als 18 jarige nee gestemd, op wedstrijden zie je voor mijn gevoel ook steeds meer jongeren.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:35

Ik rijd nog geen wedstrijden en mijn pony's zijn nog erg groen. Maar ik ben 20 en vind het mennen leuker dan rijden!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:15

Ik heb ook op nee gestemd. Ik ken trouwens weer meer vrouwen die mennen dan mannen.

_revanche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 14:14

er zijn volgens mij inderdaad wel meer mannen die mennen dan vrouwen. Maar bejaarden kom ik toch niet vaak tegen hoor Tong uitsteken

kim__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 14:42

_revanche_ schreef:
er zijn volgens mij inderdaad wel meer mannen die mennen dan vrouwen. Maar bejaarden kom ik toch niet vaak tegen hoor Tong uitsteken

Ik heb ook nog nooit een bejaarde zien mennen Tong uitsteken

malle_pietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 15:23

Ik denk niet dat het een bejaarden sport/hobby is. Maar ik denk wel dat het voornamelijk de ouderen zijn die met een authentieke aanspanning rijden en de jongeren zie je vaker met een marathonwagen/recreatiewagen rijden.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:17

Hoeveel bejaarden mensen heb je die dit doen? Volgens mij kan je die op 1 hand tellen.

Je hebt meer volwassenen in vergelijking met het rijden ohz. maar dit is eerder om de gevaren wat groter zijn en het wat lastiger is.
Meer mannen dan vrouwen? Vrouwen zijn niet zo heldhaftig, in het springen zie je ook veel meer mannen dan vrouwen.

Dressuur/vaardigheid heb je al stuk meer vrouwen, dit is wat minder gevaarlijk Knipoog

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:48

Citaat:
De ultieme kick? Met een tweespan paarden in een flinke galop over een zandpad. Echt te gek.

Iboya, Het tweespan dat ik bedoel moet jou vast bekend voorkomen. Ik weet niet meer precies welke 2 het waren maar het waren 2 friezen van Henk.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:53

Eh, ik ben bijna 40 ... wordt wel oud dus ... Corpulent ben ik zeker, maar dat was ik ook toen ik 18 was, helaas.

En dan ben ik eerlijk: ik vind mezelf vrij zwaar om op een paard te stappen, mennen is een prachtig alternatief. Maar aan de andere kant: ik vind mennen heel mijn leven al gaaf! Ik leerde al mennen toen ik 6 was geloof ik. Met pa op de bok, geweldig vond ik dat.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:58

Ik denk wel het authentieke rijden en de tuigpaarden een beetje. Voor de rest wordt het steeds jonger, kijk maar de jeugdrubrieken.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:59

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat idee ook wel een beetje had, maar nu ik zie wat er allemaal bij komt kijken snap ik niet hoe ik ooit op dat idee ben gekomen. Ik ken meer mannen dan vrouwen die mennen. Ik vind het zo super gaaf om te doen en veel leuker dan ik had gedacht omdat ik er eigenlijk uit nood er mee begonnen omdat ik niet meer kon rijden en Fly toch ook niet weg wilde doen. Ik heb denk ik nog maar 5 x gemend maar het is echt aan te raden en cker niet voor bejaarden.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 17:05

Echt niet hoor! Tong uitsteken
Het valt me wel op dat veel meer mensen onder het zadel rijden dan aangespannen.
Ik ben trouwens 14. En dat mennen voor oude mannen zou zijn, waarom dan eigenlijk? Het is echt niet saaier dan onder het zadel, en ook zeker niet makkelijker en minder 'spectaculair'.

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:07

de laatste jaren is er in de mensport gewoon een verandering aan de gang, veel meer jonge mensen en ook vrouwen gaan mennen. Ik ben begonnen met 24 jaar, ben nu 28. Toen ik met mijn 24 jaar in de les reed reden en toch ook wel redelijk wat oudere mensen tussen, maar ik merkte al snel dat er steeds meer jonge mensen bij kwamen. Ik vind mennen een sport voor iedereen!en het leuke is: als je eens een niet paardenmens bij je hebt, kan die ook gewoon leuk mee op de bok en een ritje maken, veel vrienden van mij hebben niks met paarden maar vinden meerijden hartstikke leuk!

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:58

Bar schreef:
Citaat:

Iboya, Het tweespan dat ik bedoel moet jou vast bekend voorkomen. Ik weet niet meer precies welke 2 het waren maar het waren 2 friezen van Henk.

Heb je een pb gestuurd Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 19:26

Sanderijn; Dat idee heb ik ook wel.

Als je een paar jaar geleden keek of nu. De laatste tijd zie je veel meer mensen van mijn leeftijd (16 jr) of iets ouder meerijden op wedstrijden. Voordat ik ging rijden had je alleen Dirk van Beckhoven (die is nu ook al 25 volgens mij), maar de rest was een stuk ouder.