[AR] [NH] Paard wilt niet op de trailer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Luominen

[NH] Paard wilt niet op de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 22:25

Mijn arabische volbloed is me niks op de trailer te krijgen. Op de laadklep gaat hij makkelijk, bijna vanzelf, maar in de trailer? Neen, dat niet. Hij is vooral bang om zijn hoofd te stoten, denk ik. Als hij gebukt staat, blijft hij stil staan en zet geen stap vooruit.

Ik hoop dat dit met NH op te lossen is. Ik ben nu al 3 dagen bezig om hem 'trailermak' te maken, maar zo gaat het niet en ben lichtjes aan de wanhoop nabij.

Excuseer als er al veel topics zijn over dit, ik hoop dat iemand me enkele tips kan geven.

Glossi

Re: [NH] Paard wilt niet op de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 23:17

Hoi, Mischien helpt het om aan beide kanten van de trailer een longeerlijn te spannen. Mischien dat dat beter wil? Het heeft bij veel paarden zo al geholpen. Mischien is hij niet alleen bang om zijn kop te stoten maar heeft hij gewoon geen zin?

DS_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 09:00

Als je je probleem echt goed op wilt lossen moet je eens kijken op de bovenste site uit mijn onderschrift. Dreamstables maakt je paard in twee weken klaar zodat jij hem in je eentje kunt laden zonder dat je meeloopt de trailer in. Wij komen je paard ook ophalen en dat doen we met een trailer en één persoon en heel belangrijk: zonder enig geweld. In die weken dat hij bij ons staat krijg je ook nog 3 privelessen zodat je het zelf ook perfect onder de knie krijgt. Elke woensdagavond hebben we een open clinic avond waar je kunt komen kijken naar hoe wij werken.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:00

Hai, ook wij zouden je kunnen helpen. Als je het zelf niet voor elkaar krijgt kunnen wij via een bezoek op weg helpen zodat je zelf je paard verder kunt trainen. Een ochtend of middag is over het algemeen voldoende. Daarnaast kunnen we je paard twee weken trainen met hetzelfde resultaat als bovengenoemde: je laadt je paard alleen zonder dat je meeloopt in de trailer. Er komt ook een DvD uit met de juiste manier van trailerladen, het oplossen van problemen etc. die eigenaren kan helpen meer inzicht te krijgen in en problemen te voorkomen met het trailerladen.

Voor meer informatie kun je altijd even op onze website rondneuzen.

Groetjes,

Monya

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 14:08

Er zijn een hoop NH trainers actief die bij je thuis komen helpen. Monya hierboven is er duidelijk een van. Kijk een op www.paarden.pagina.nl en dan de link NH. daar is vast nog meer de vinden.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:32

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:51

Ik heb hetzelfde probleem en ben nu begonnen met de manier van paardnatuurlijk.... ben benieuwd!!! Tot nu toe gaat het vrij goed Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:03

Heb iets van een fluisteraar gelezen, wat je moet doen is een aantal keer als je met je paard bezig ben hem naar je toe halen. Dat doe je door hem te roepen. In verschillende situaties moet je hem naar je toe roepen. Zodat als jij voor hem uit de trailer inloopt en hem roept, dat hij dan ook naar je toe komt. Probeer om geen beloning te geven in de vorm van voedsel.

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:28

Daar moet je denk ik wel heel erg vreselijk veel geduld voor hebben. Zonder voetsel een paard de trailer in roepen is denk ik niet heel affectief. Een paard komt pas naar je toe als hij weet dat jij de leider bent en hij veilig bij je is. Zeker in angstige situaties.
Lees: Monthy Roberts en of Klaus Verdinand Henpling eens. Ook zijn er een heleboek meer boeken hierover. En verschillenden methodes's.

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 23:52

Weet je wat ik nou zo jammer vind van dit topic?

Er komen geen conrete oplossingen, afgezien van de goedbedoelde adviezen. De mensen die waarschijnlijk een goeie tip hebben verwijzen je door naar een site waar vervolgens op staat dat je je paard bij hen op training kan doen. Gewoon commerciele links dus.
Heel jammer........

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 00:08

Paarden doen over het algemen veel voor voedsel, geef je paard sochtends niks te eten en ga smiddags trailer oefenen dan heeft ie in ieder trek in iets lekkers, dus extra motivatie voor hem om daar zich voor in de te zetten.

Neem een emmer en doe daar lekkers voor hem in, niet iets wat hij binnen enkele minuten weg gewerkt heeft, maar bv brokjes, wortels, appels enz.
Loop de klep op, ik denk je ongeveer wel weet op welk pount je paard staakt en niet verder wilt, net VOORDAT punt geef je hem uit DIE emmer een heel klein beetje voer, laat duidelijk zien da dat uit die ene emmer komt.
Loop vervolgens zelf een paar pasje de trailer in met een los touwtje, die mag niet strak staan, paard moet ten alle tijden het gevoel hebben weg te kunnen.
Rammel wat met de emmer en pas als hij een stap in de goede richting heeft gezet krijgt hij een kleine beloning, als hij in de trailer staat kreijgt hij de emmer die hij kan leegeten, niks dichtdoen aan de achterkant, de meeste paarden blijven wel bij de emmer zolng er eten in zit.
Heeft hij het op dan er weer rustig uit...klaar voor die dag.
De keer daarop doe je precies hetzelfde, alleen dan kun je evt wel de stang achter dicht laten doen en je paard rustig toe spreken, niet teveel of overdreven want zo bijzonder moet je het ook weer niet maken.

Als je paard een paar keer rustig in de trailer heeft gestaan en het voedsel trukje werkt, kun je de emmer op een geven momeny weg laten en een handje voer meenemen, rijd in de loop vd tijd ook eens met de trailer.
Het voer is als tijdelijk lokkertje om hem over zn angst heen te helpen.

Zorg altijd dat de trailer stevig en op een veilige plaats staat, doe dit soort oefeningen allen als je alle tijd hebt en niet even tussendoor, die druk al is die minimaal voelen ze haarscherp aan.

Succes misschien heb je dr wat aan!

En idd. er zijn al best wat topics over geweest, misschien dat je dmv de zoekfunctie er wat kunt vinden, waar je hopelijk waardevolle tips uit kunt halen waar je wat mee kunt.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:59

Vanessa schreef:
Weet je wat ik nou zo jammer vind van dit topic?

Er komen geen conrete oplossingen, afgezien van de goedbedoelde adviezen. De mensen die waarschijnlijk een goeie tip hebben verwijzen je door naar een site waar vervolgens op staat dat je je paard bij hen op training kan doen. Gewoon commerciele links dus.
Heel jammer........

Mee eens!

Mijn Dikke & trailer is duidelijk iets wat niet samen gaat Verdrietig .

Alle tips die hierboven genoemd zijn, heb ik al tot in den treure geprobeerd Scheve mond !
Het gaat al fout op het moment dat ´ie de trailer ziet! Zelfs als mijn merrie (z´n grote vriendin) er al in staat! Als ik geen hengstenketting gebruik, trekt ´ie me al omver, voordat we de trailer überhaupt genaderd zijn!
Als we na uren!! proberen, hem er dan eindelijk in hebben Ziek , begint de volgende ellende: omdat hij zo bang is (claustrofobie??), begint ´ie heel hard te stampen en te wiebelen, waardoor de trailer dan natuurlijk echt gaat schommelen. Wat hem weer bevestigd, dat dat ding doodeng is Scheve mond .
We hebben al geprobeerd om hem eerst wat te eten te geven, op het moment dat ´ie staat, zodat hij een positieve beleving heeft in de trailer en hij niet wiebelt.
Normaal is het een echte vreetzak, maar op zo´n moment bekijkt ´ie het lekkers niet eens !
Ook hebben we geprobeerd, om meteen te gaan rijden als ´ie er in staat, zodat ´ie zich moet concentreren op het balanceren tijdens het rijden. Nul-kans: hij begint dan gewoon de trailer te slopen. Het is echt levensgevaarlijk en tot-nu-toe is er nog niemand geweest (ook geen gerenomeerde instructeur, die we een weekend lang op stal gehad hebben om trailer-training te doen!) die mij/ons, met dit probleem heeft kunnen helpen Scheve mond ...
Het maakt overgens niet uit of we een ander paard naast hem in de trailer hebben staan, of ´ie alleen, schuin, of op z´n kop staat! Ik heb zelfs een trailer met vooruitstap aangeschaft, die ik open als ik hem erin zet, zodat ´ie niet in een "donker gat" hoeft te stappen.
Ik hoop altijd heel hard dat hij niet zó´n erge koliek krijgt, dat ´ie naar een kliniek gebracht moet worden, want dan heb ik echt verloren Scheve mond ....
Ook vind ik het erg jammer dat ik niet vaker aan een puzzelrit mee kan doen. Het gaat alleen als er hier in de buurt eentje georganiseerd wordt, waar ik naar toe kan rijden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 12:19

het valt niet mee om hier een concrete oplossing aan te dragen voor het probleem trailer laden.
Het probleem kun je niet zien via bokt daarvoor moet je toch live het paard zien om te kunnen beoordelen waar precies het probleem zit. Het kan zijn dat het niet in het paard zit maar in de begeleider. Jullie kunnen wel een pasklare oplossing willen maar dat is er helaas niet. Ik laad ook heel veel paarden met problemen en het duurt gewoon even voordat je resultaat hebt, elk paard heeft een ander karakter en een andere achtergrond en dat kun je niet via bokt uitleggen. De een heeft alleen een zetje nodig en de ander 2 uur geduld.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 12:24

cissy schreef:
het valt niet mee om hier een concrete oplossing aan te dragen voor het probleem trailer laden.
Het probleem kun je niet zien via bokt daarvoor moet je toch live het paard zien om te kunnen beoordelen waar precies het probleem zit.

Daar heb je gelijk in Knipoog .

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 12:31

Hai!

Ik deel graag tips met mensen, maar elke situatie is weer anders en zomaar tips geven kan zelfs gevaarlijk zijn. JE weet soms niet hoe iemand het uitvoert en dan kan zelfs je beste tip niet werken, terwijl je als paardentrainer gewoon weet dat het wel kan.

Daarom zeg ik er altijd bij: No cure No pay. We kunnen echt iedereen helpen, we kunnen komen, mensen mogen bij ons komen, het is namelijk geen geheim: we leren de eigenaar alles zelf zodat ze zelf vooruit kunnen. Ook geldt dit voor paarden waarbij alles al is geprobeerd of waarbij alles niet lijkt te werken: voor elk paard is er een oplossing. Maar soms geen eenvoudige dus dan heb je niets aan tips!

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 16:24

cissy schreef:
Het probleem kun je niet zien via bokt daarvoor moet je toch live het paard zien om te kunnen beoordelen waar precies het probleem zit. Het kan zijn dat het niet in het paard zit maar in de begeleider. Jullie kunnen wel een pasklare oplossing willen maar dat is er helaas niet. Ik laad ook heel veel paarden met problemen en het duurt gewoon even voordat je resultaat hebt, elk paard heeft een ander karakter en een andere achtergrond en dat kun je niet via bokt uitleggen. De een heeft alleen een zetje nodig en de ander 2 uur geduld.

Oke, een concree oplossing is wat teveel gevraagd.
Maar het plobleem wordt toch goed omschreven lijkt mij (zit met exact hetzelfe probleem)
Paard komt tot zijn voorbenen op de klep maar verzet verder geen stap. Dit komt omdat hij bang is zijn hoofd te stoten.
Het paard van mijn vriendin heeft een vorige keer inderdaad heel hard zijn hoofd gestoten (flinke jaap). Ze vertikt het nu om verder de klep op te lopen omdat zij dan met haar hoofd in de buurt van de achterklep komt. Ze doet haar hoofd wel in de trailer (laag) en kijkt rustig rond, maar inderdaad zodra je ook maar enigsinds ietswat druk op het touw zet, doet ze haar hoofd omhoog en loopt ze achteruit.

Al zouden de mensen die dit bekent voorkomt alleen al zeggen hoe zij dat opgelost hebben zeggen hoe ze dat hebben gedaan is het de moeite van het proberen al waard!

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 20:10

Ik heb wel eens begrepen dat paarden bovenaan de laadklep aarzelen omdat ze het gevoel hebben dat ze niet in de trailer passen. Dus inderdaad moet je zorgen dat je paard zijn hoofd omlaag doet, zodat ie het hoofd in ieder geval niet kan stoten. De longeerlijn achter je paard wil wel eens helpen voor het laatste duwtje, maar je moet dit wel heel rustig doen en elke stap vooruit uitbundig belonen. Of de trailer een paar uur in de bak/wei zetten met een bakje biks bovenaan de loopplank, zodat ze zelf de plank op lopen en daar als beloning een bakje biks vinden. Als er dan een paardje bij staat wat totaal niet bang is en zo die trailer in loopt en lekker gaat staan smullen, dan komt je paard op z'n minst nieuwsgierig kijken wat daar gebeurt. Zo kun je elke dag het voer wat opschuiven, zodat je paard steeds verder de trailer in moet. Blijf er wel bij om te zorgen dat je paard zich niet klem loopt!
Als je ergens een 2-paardstrailer kunt lenen, dan kun je oefenen met een ander paard in de trailer er bij, dat wil soms ook wel eens helpen.
Verder zou ik het ook niet weten, ik weet wel dat je hiermee veel geduld moet hebben en dat de trailer voor het paard een leuke plek moet worden ipv een angstige plek.

IngeT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 10:07

Sterre schreef:
Alle tips die hierboven genoemd zijn, heb ik al tot in den treure geprobeerd Scheve mond !

En dat is precies waarom er geen "concrete" adviezen worden gegeven - of tenminste geen adviezen die jij concreet vindt. De grootste gemene deler bij al die pogingen ben jij, en je paard. Als het met elk theoretisch advies fout gaat, betekent dat dat je praktische begeleiding nodig hebt. Dat is toch helemaal niet erg? Misschien zit je er een beetje met je timing naast. Misschien maak je hier en daar een inschattingsfout. Ik zeg maar wat - het is niet dat je niet in staat wordt geacht je probleem op te lossen, maar dat je gewoon - letterlijk en figuurlijk - te dicht bij je eigen paard staat om er objectief naar te kunnen kijken. Daarom is je laten coachen niet slecht: als iemand van buitenaf komt en bovendien al wat meer paarden heeft leren laden, dan kan die beter de grote lijnen zien.
Mensen nemen wel uitgebreid rijles, maar trailerladen en al die andere dingen moeten we dan maar vanzelf kunnen, zonder begeleiding?

(Overigens (en ik werk vaak met voer bij het trainen!) - je paard met voer de trailer oplokken leert je paard niet bewust hoe hij de trailer op- en weer afkan. Net zoals de omgekeerde strategie: je paard dat ongerust is voor de trailer nog veel ongeruster maken buiten de trailer, zodat de trailer uiteindelijk nog het minst erge is.)

met vriendelijke groeten,
Inge

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 11:33

IngeT schreef:
De grootste gemene deler bij al die pogingen ben jij, en je paard. Als het met elk theoretisch advies fout gaat, betekent dat dat je praktische begeleiding nodig hebt. Dat is toch helemaal niet erg? Misschien zit je er een beetje met je timing naast. Misschien maak je hier en daar een inschattingsfout. Ik zeg maar wat - het is niet dat je niet in staat wordt geacht je probleem op te lossen, maar dat je gewoon - letterlijk en figuurlijk - te dicht bij je eigen paard staat om er objectief naar te kunnen kijken. Daarom is je laten coachen niet slecht: als iemand van buitenaf komt en bovendien al wat meer paarden heeft leren laden, dan kan die beter de grote lijnen zien.
Mensen nemen wel uitgebreid rijles, maar trailerladen en al die andere dingen moeten we dan maar vanzelf kunnen, zonder begeleiding?

Inge, je hebt helemaal gelijk, als je zegt, dat trailerladen ook geleerd moet zijn.
Tel daarbij op, dat ik natuurlijk al met dichtgeknepen billen en gekromde tenen aan het laden begin, dan begrijp je dat dat niet de ideale omstandigheden zijn, om met de training te beginnen Knipoog . Juist om die redenen hadden wij een clinic trailerladen bij Peter Pfister geboekt. (Op www.peterpfister.de kan je een indruk krijgen hoe hij werkt.) Na het probleem "Dikke" te hebben beschreven, besloot Peter om zelf met hem aan de slag te gaan.
Na héél lang oefenen, stond Dikke dan eindelijk in de trailer, drijfnat en trillend over z´n hele lichaam Scheve mond . Op dat moment begint ´ie weer te stampen, trailer begint te schommelen en hij wordt weer bevestigd dat het gewoon sh*t is om in zo´n ding te staan. Hij kwam een beetje omhoog, stootte z´n kop (nog meer ellende dus Rolleyes ) en rukte zich met een noodvaart los, achteruit de trailer uit. Zelfs Peter was iewat radeloos.
Maar goed, ik heb nu sinds een half jaar het laden op ijs gelegd, omdat ik er helemaal frusty van werd (word Clown ).
Ik kreeg net de tip om eens via een wip aan zijn stabiliseringsprobleem te werken en dat ga ik zeker proberen Lachen .
Ook mijn Dikke wordt ouder (hij is nu 15 jr.) en hopenlijk ook ooit nog eens wijzer Haha! !
(Verder is het een paard uit duizenden Lovers , wat ik voor geen goud meer wil missen!)

IngeT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 12:18

Sterre schreef:
Na héél lang oefenen, stond Dikke dan eindelijk in de trailer, drijfnat en trillend over z´n hele lichaam Scheve mond . Op dat moment begint ´ie weer te stampen, trailer begint te schommelen en hij wordt weer bevestigd dat het gewoon sh*t is om in zo´n ding te staan.

Ik ken deze meneer niet, dus kan ik er moeilijk commentaar over kwijt. Je hebt die meneer gehuurd, en hij heeft z'n uiterste best gedaan om dat paard op de trailer te krijgen, voor-ie weer naar huis ging. Hij had een tijdslimiet, en jij ook.
Volgens mij ging het niet pas meer goed als hij eenmaal op de trailer stond. Hij was al drijfnat en trillend voor hij erin ging. Hij is dus geforceerd.
Ik weet niet hoelang je met dit probleem bezig bent, maar volgens mij mag je niet verder gaan met een tweede stap voor hij bij de eerste stap hélemaal - hélemaal - gerust is. Al is die eerste stap op 20 meter van de trailer. Ook al duurt dat alleen al drie uur of drie weken of drie maanden. Pas als hij denkt "ach, 20 meter, die trailer doet mij niks als ik op 20 meter ben", dan kan je beginnen denken aan 19,5 meter. Wat is de sterkste motivatie voor een paard dat niet in de trailer wil? Niet in de trailer moeten. Beloon 'm dus voor elke pas voorwaarts met twee passen achterwaarts. Tot je op die plaats de chachacha met 'm kan doen, bij wijze van spreken. En dan een pas verder, dat gebeurt dan bijna per ongeluk, zonder dat hij erbij nadenkt.
Eén voet op de klep? Pas als hij daar hélemaal gerust over is (en je beloont 'm dan even uitbundig en uitgebreid voor de stap achterwaarts, waardoor je bevestigt dat ook wég van de trailer OK is) begin je aan een tweede voet te denken. En voor je aan die tweede voet vooruit begint te denken, moet je zeker zijn dat hij helemaal OK is met die ene voet ook weer achterwaarts zetten.
Lijkt je dat een eindeloos lange tijd om iets te trainen? Bedenk dan eerst maar eens hoe lang je dit probleem al hebt...

met vriendelijke groeten,
Inge

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 14:50

ben het helemaal met inget eens!

JIJ kan wel denken dat het probleem zit in het niet in de trailer durven vanwege het hoofd stoten, maar het PAARD kan wel een heel ander idee hebben. Om dat te beoordelen zul je een ervaren iemand erbij moeten hebben/halen die dat kan en dan dus probleemoplossend zou kunnen helpen.

Dus kun je geen concrete adviezen geven via bokt omdat degenen met het probleem het omschrijft zoals hij/zij het ziet en niet zoals het werkelijk vanuit het paard wordt gezien.
Aangezien het paard altijd gelijk heeft zul je van het paard moeten uitgaan en moeten analyseren waar zn probleem zit. Dat kun je helaas niet uit een boekje leren maar door heel veel ervaring op te doen en heel goed te kijken en te vragen aan mensen die dit soort problemen oplossen.

Als ik bij een paard wordt gehaald voor advies probeer ik ook altijd eerst te kijken hoe de mensen hun paard laden en wat er dan fout gaat, dan zelf met het paard aan de gang te gaan om te kijken wat de reacties op bepaalde druk/timing is en dan later, als het paard relaxed de trailer opgaat, de eigenaar te leren hoe of wat. Dat kost wat tijd maar is geen verloren tijd. Parelli zegt niet voor niks: If you take the time it takes, it takes less time!
Dus niet de dag voor de wedstrijd stevig gaan oefenen maar lekker er een middagje voor uittrekken met koek en drinken en relaxed blijven werkt veel beter.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 23:25

Zoek eens een topic op wat ik heb gestart over trailerladen, staan veel nuttige adviezen in om het probleem weg te nemen.

Fico_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:04

pff ik ga niet alle verhalen helemaal doorlezen!!... beetje veel maar ik heb hetzelfde probleem en heb trouwens ook topic gestart mijn pony heeft verleden met trailers... bij jou is wel heel apart dat hij niet IN de trailer wil... misschien moet je eens proberen om een soort vee-trailer te krijgen zonder dak... dat hebben wij nu ook in de wei staan daar gaat ze in Haha! , maar nu op zoek naar echte trailer bovendien ik kan haar bijv. nog niet vast zetten maar ze loopt er in Bloos , maargoed over jou paard Haha! Knipoog ik zou proberen om een trailer zonder dak.. of zoals al gezegt voer in de trailer hangen. Je kunt ook proberen om een shetje of wat dan ook die wel in de trailer gaat elke keer de trailer in laten lopen terwijl jou paard staat te kijken misschien heeft hij dan zoiets van erin is niet eng Haha! (ik heb er ook geen verstand van maar je kunt het proberen) SUC6!!!! Knipoog
Groetjes Kitty Haha!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:10

hoi mijn pony heeft dit ook gehad.. ik heb toen een hele vakatie lang iedere dag geoefend soms wel 2 uur met appels en dat sorrt dingen omdat ik het voor hem ook belangrijk vond dat hij er met vertrouwen op zou gaan dit heeft tot matig resultaat geleid uiteindelijk is mijn instructrice een keer gekomen die heeft een longeerlijn aan de zijkant gevestigd die longeerlijn rustig achter hem langs gedaan. en dan druk op de longeerlijn blijven zetten en elk pasje wat hij doet belonen vooral ook zorgen dat je zijn hoofd in de trailer houd zo heb je de minste kans dat hij ernaast stapt. en als je dat doet met die longeerlijn echt geduldig blijven bij de meeste is het dan nog niet zo gedaan..
mijn pony loopt er overigens nu vanzelf in! Zeg ook tegen vaders en moeders dat ze rustig met de trailer rijden een paard ziet bochten van te voren niet aankomen en kan dus niet optijd meehangen..
ik zie soms weleens mensen rijden en dan denk ga der zelf eens in staan met die snelheid!

aminah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 16:36

wij hebben dit probleem ook gehad.. met 1 is het opgelost met 2 longeerlijnen aan de zijkant van de trailer... zij was ook extreem koppig moet ik zeggen..en met die lijnen ging het super.. dus verder niet met zweep ofzo he want daar ben ik echt tegen.
de ander is 1x onderuit gegaan op de klep...helaas... en nu loopt zij er alleen nog maar in met een doek over haar hoofd...
is ook niet alles maar ze loopt er nu gelukkig wel in.