ik lees heel veel dat je de zweep moet gebruiken en zo vaak en hard moet slaan als nodig is en ook dat je hem niet aan de zweep moet laten wennen.....
nou ik zal je vertellen hier ben ik dus helemaal geen voorstander van(van al dat slaan maar ieder voor zich hoor)
mijn pony heb ik ook over geaaid met de zweep en er aan laten wennen ...het is niet goed als ze een zweep zien en gelijk zoiets hebben nu krijg ik klappen want dat doet dat ding altijd...
het is veel beter dat hij weet van 0h daar is de zweep nu moet ik dus iets beter mijn best doen..
er zijn paarden die zo bang zijn van een zweep dat ze dan juist gevaarlijk worden omdat ze nergens heen kunnen je moet ook niet vergeten dat een paard een vluchtdier is en als het dus niet weg kan voor iets waar het bang van is ...
vertrouwen in een zweep is goed maar hij moet erop blijven reageren... hoop dat iemand het hier met me eens is eenzweep is wel het laatst waar ze bang voor moeten zijn het is helemaal mooi dat je hem niet nodig hebt..
tip : probeer grond oefeningen te doen om een betere band op te bouwen met je verzorg paardje en vertrouwen te winnen want dit he je kennelijk niet genoeg (klinkt misschien gemeen maar zo bedoel ik het niet)
als je paard jou voledig vertrouwd zal hij dit ook niet meer doen want bij de eigenaar doet hij het niet en het is natuurlijk niet de bedoeling dat je paard bang van jouw met je zweep word en al helemaal niet jij bang word van je paardje ....
en wat al eerder gezegd is afwisseling...
probeer de dagen wat te verander dus de ene week op donderdag longeren de andere week op vrijdag die week daar na op maandag enz.. dit wil ook nog weleens werken nou ik hoop dat je er wat aan hebt en veel succes nog verder