[AR] [PNH] nog enthousiastelingen hier?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

phoenix4ever

[PNH] nog enthousiastelingen hier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 13:21

Ik ga in juni als het vervoer geregeld is. me tweede pnh kamp houden. dit word een combie level 1 en 2. heb er onwijs veel zin in.
opstal ben ik druk bezig met exel en symmie. beide doen ze het echt onwijs goed.
Sym word dit jaar drie, dus we zullen er wat meer op gaan zitten de komende tijd en daar ben ik nu druk bezig om haar daarvoor klaar te maken.
Er zijn nu nog twee andere die parelli hebben ondekt bij mij opstal(pff na 3 jaar in me eentje werken is dat best fijn Tong uitsteken )
Nu maken we vaak een heel bouwwerk. ik heb vlaggetjes gekocht en we hebben zeiltjes en parapu's e.d. en we kunnen zo een hele middag aan het spelen zijn.
zijn er hier nog meer mensen die zo fanatiek met parelli bezig zijn?

liefs,

heleen.

dorientjuh

Re: [PNH] nog enthousiastelingen hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:24

Ik heb zelf geen eigen paard of verzorgpony, dus parellien kan ik niet, maar ik ben er wel heel enthousiast over. Als ik over een paar jaartjes een eigen paard heb, dan ga ik zeker met hem parellien!
25 maart ben nog nog naar een parellidemonstratie geweest in Houten, samen met mijn vader en mijn zus. Mijn zus wist er eigenlijk nog niets van, maar nu is ook zij helemaal enthousiast en wil later ook aan parelli gaan doen!!

Er is trouwens ook een speciaal parelli forum, ik weet niet of je dit al wist, maar dit is de site: www.naturalhorsemanship.nl . Haha!
Ook heb ik een eigen site waarover ik ook een stuk heb geschreven over parelli, dit is de link: www.cu2.nl/tinkersite.nl

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 18:42

wat leuk joh. tja waalwijk is wat verweg. anders had ik gezegt: kom je de mijne toch doen Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:50

als parellien inhoud een "eng"parcoursje doen

met plastic zeil op de grond en/of in de lucht , tunnel , parasollen ,gekke kleurtjes ,gekke dingen ,de wipwap ,grote en kleine vlaggetjes etc etc

tja doen we al jaaaaren ,is LEUK ! (nooit geweten dat dat parellien heet Bloos )

der zijn ook weinig dingen waar mijn paardjes van op of om kijken
maar leg een parasol midden in de bak en ze slopen hem komen ze hem buiten in de regen een mevrouw met paraplu tegen is het toch ff wat anders Knipoog

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 19:03

nee dat is geen parellie. parelli is veel meer dan dat. ga maar kijken op

www.parelli.nl

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:48

Haha ja, was het maar waar! Haha!

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 16:02

ik heb vandaag foto's gemaakt van het spelen, maar ik weet geen upload site ken jij er eentje?

sandra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:16

hey
ik ben sinds ruim 2 jaar bezig met Parelli. Het bevalt tot nu toe erg goed. heb al met 5 paarden op deze manier gewerkt (door omstandigheden, had liever met 1 paard tot L2 willen komen maar goed).
Ik vind het een super methode omdat het zo prettig beschreven staat in het studiepakket en omdat je er echt wat mee kunt bereiken.
Je bereidt een paard super voor op het rijden. Alles wat je vanuit het zadel wil gaan doen doe je eerst vanaf de grond.
Ik ben momenteel bezig een paardje met Parelli in te rijden. Ik denk dat ik haar met deze manier een hele goede basis kan geven voor het latere werk.
Heb je al eens rondgekeken op het "parelli-forum"? www.naturalhorsemanship.nl

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:59

@sandra 83:
Wat fijn dat het inrijden zo goed gaat! Al denk ik dat ze het later dan wel raar zal vinden als ze eventueel engels bereden wordt!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:03

@phoenix4ever:
Nee, ik weet helaas geen upload site, sorry! (Maar een andere Bokker weet het vast Tong uitsteken )

spyro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:02

Ha dorpsgenoot

Ik ben zelf ook fanatiek met parelli bezig. Samen met mijn pony ben ik aan level 2 begonnen!!

Waar ga je die Parelli cursus doen? Het lijkt mij namelijk ook wel erg leuk om een keer aan zo'n cursus mee te doen!

Doei

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:02

Hey! Ik ben ook erg into NH, sta toch een beetje twijfelend tegenover de mediahype rond Parelli. Ik probeer nu Hempfling maar dat is best wel ingewikkeld, maar we gaan vooruit! Heb wel het idee dat Parelli wat concreter is. Hoe duur zijn die kampen? Vond je het leuk/leerzaam? En heb je dan ook overnachting etc. erbij? Zou je me dat kunnen vertellen?

sandra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:00

dorientjuh schreef:
@sandra 83:
Wat fijn dat het inrijden zo goed gaat! Al denk ik dat ze het later dan wel raar zal vinden als ze eventueel engels bereden wordt!

Waarom zou ze dat raar vinden? wat is engels nu eigenlijk verschillend van western? Ik ben trouwens niet van plan haar western danwel engels in te rijden. Ik wil haar de hulpen leren, alle gangen leren beheersen en met losse teugel kunnen rijden. Misschien vraag ik op ten duur wel nagefelijkheid, maar dan is dit voor haar een logisch gevolg op wat we vanaf de grond en met de 9-step-backup hebben geleerd. Nee hoor, het is vaak voor het paard een stuk minder moeilijk dan voor de mens om over te stappen naar een andere rijstijl.

sandra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:04

Fitch schreef:
Hey! Ik ben ook erg into NH, sta toch een beetje twijfelend tegenover de mediahype rond Parelli. Ik probeer nu Hempfling maar dat is best wel ingewikkeld, maar we gaan vooruit! Heb wel het idee dat Parelli wat concreter is. Hoe duur zijn die kampen? Vond je het leuk/leerzaam? En heb je dan ook overnachting etc. erbij? Zou je me dat kunnen vertellen?

Ik vind Parelli wel wat duidelijker ja, dan Hempfling. Ik heb respect voor hoe Hempfling met paarden om kan gaan. Hoewel ik twijfel aan zijn gebruik van scharenbitten en zo. Vraag me nog altijd af waarom hij die nodig heeft...
Maar hempfling is zo'n getalenteerde man dat hij niet weet hoe hij iets voorelkaar krijgt. Hij leeft zich te weinig in in leekjes zoals ik. Parelli begint op de kleuterschool. Je leert eerst wat een pen is voor je ermee kunt schrijven toch? Parelli leert eerst hoe een touw zwiept en hoe je een stok vasthoud, voor je er ook maar iets mee gaat doen.
Ik heb een kleuterschool nodig om mijn hogere doel te bereiken. Als sommige mensen hetzelfde doel weten te bereiken door de hele basisschool over te slaan dan heb ik daar bewondering voor, maar ik kan dat niet. Parelli geeft mij de handleiding die ik nodig heb om met paarden om te leren gaan.

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 15:52

mij parelli kamp was echt een onwijs gave ervaring. ik was al wel een jaartje bezig, maar of ik het goed deed wist ik niet en op het kamp vielen er daagelijks wel honderd kwartjes.
je krijgt zo'n enorm andere en verfijnde band met je paard. je moet her ervaren te weten dat het, het geld dubbel en dwars waard is.
ik heb vorig jaar daar geslapen, waar eddy ook sliep. ik weet nog niet of dat dit jaar ook kan lukken.
het kamp kost 134 euro per dag en dan komt er nog 40 perdag bij voor je paard, bakhuur en je lunch(van de manege uit)

je bent echt van ongeveer half 11 tot 5 met jezelf en je paard bezig. eddy kan alles echt super fijn uitleggen en weet elk probleem samen met jou op te lossen.
Tja ik vind parelli echt geweldig en zal het zeker iedereen aanranden. het is duur, maar je betaald niet de prijs die het waard is.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 16:23

Voor de wat meer gevorderde NH-er is er deze zomer een erg leuk EN betaalbaarder zomerkamp!
Namelijk de 3-daagse cursus met Birger Gieseke.

Hier betaal je voor 3 dagen ongeveer 360 euro INCLUSIEF stalling, lunch, overnachting, terreinhuur en barbeque op de 2e avond.

Birger is jarenlang 4 sterren Parelli instructeur geweest, maar is sinds een half jaar voor zichzelf bezig. Hij geeft dus geen officiele Parelli les meer, je kunt ook niet je levels halen, maar je kunt wel gewoon veel van hem leren natuurlijk Lachen

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 13:17

callippo schreef:
Voor de wat meer gevorderde NH-er is er deze zomer een erg leuk EN betaalbaarder zomerkamp!

Hier betaal je voor 3 dagen ongeveer 360 euro INCLUSIEF stalling, lunch, overnachting, terreinhuur en barbeque op de 2e avond.

Birger is jarenlang 4 sterren Parelli instructeur geweest, maar is sinds een half jaar voor zichzelf bezig. Hij geeft dus geen officiele Parelli les meer, je kunt ook niet je levels halen, maar je kunt wel gewoon veel van hem leren natuurlijk Lachen

oh joh eigelijk wel jammer dat ie geen pnh lessen meer doet, maar wel gaaf dat ie voor zichzelf bezig is Haha!
ik vind hem altijd erg leuk om naar te luisteren. Haha!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 14:59

Nou, dan kom je toch lekker kijken deze zomer???

Birger geeft geen echte parelli lessen meer, maar hij zal vast niets van zn Savvy verloren zijn hoor Knipoog

Op dit kamp zijn toeschouwers WEL toegestaan. Er wordt zelfs een heel leuk arrangementje gemaakt voor toeschouwers, incl overnachting, bbq etc...
En voor de prijs hoef je het ook niet te laten Lachen

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:24

sandra83 schreef:
Ik vind Parelli wel wat duidelijker ja, dan Hempfling. Ik heb respect voor hoe Hempfling met paarden om kan gaan. Hoewel ik twijfel aan zijn gebruik van scharenbitten en zo. Vraag me nog altijd af waarom hij die nodig heeft...
Maar hempfling is zo'n getalenteerde man dat hij niet weet hoe hij iets voorelkaar krijgt. Hij leeft zich te weinig in in leekjes zoals ik. Parelli begint op de kleuterschool. Je leert eerst wat een pen is voor je ermee kunt schrijven toch? Parelli leert eerst hoe een touw zwiept en hoe je een stok vasthoud, voor je er ook maar iets mee gaat doen.
Ik heb een kleuterschool nodig om mijn hogere doel te bereiken. Als sommige mensen hetzelfde doel weten te bereiken door de hele basisschool over te slaan dan heb ik daar bewondering voor, maar ik kan dat niet. Parelli geeft mij de handleiding die ik nodig heb om met paarden om te leren gaan.

Mooie vergelijking! Hoewel ik meer in Hempfling zie dan Parelli en liever zijn methode zou willen volgen is het idd verstandig om als NH leek echt vanaf de 'basis' te beginnen.

phoenix4ever schreef:
het kamp kost 134 euro per dag en dan komt er nog 40 perdag bij voor je paard, bakhuur en je lunch(van de manege uit)

Ik vind het toch nog steeds heel duur... ik ben een arm studentje... Verdrietig En stel dat ik het toch niet zo'n succes vind als jij... dan ben ik dat geld gewoon kwijt... 40 euro per dag vind ik eerlijk gezegd wel heeel overdreven voor je paard. Als ik vroeger op ponykamp mijn pony meenam hoefde ik daar nooit extra voor te betalen... hmmm, het lijkt me toch wel heel leuk... nou ja, ik zal nog wat meer informatie over andere NH kampen etc. inwinnen. Wat was trouwens de gemiddelde leeftijd van de andere mensen? En was het ook erg gezellig? (gewoon nieuwsgierig!)

callippo schreef:
Birger is jarenlang 4 sterren Parelli instructeur geweest, maar is sinds een half jaar voor zichzelf bezig. Hij geeft dus geen officiele Parelli les meer, je kunt ook niet je levels halen, maar je kunt wel gewoon veel van hem leren natuurlijk

Hmmm, jammer, zover ben ik nog niet...

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 13:56

@ calippo - heb je er een site adres van?

@ fitch - ik weet zo goed als zeker dat je er geen spijt van zult hebben. wel is het handig je wat voor te bereiden. dan heb je er nog meer profijt van.

flashy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 21:08

Hallo Fitch,

Het is niet zo dat je je geld kwijt bent als je niet tevreden bent. Parelli hanteert namelijk een uniek niet goed geld terug systeem. Als je na afloop van de cursus niet tevreden bent, krijg je zonder gezeur je cursusgeld terug.
Zij kunnen dat garanderen, omdat het een geweldige methode is, die voor ieder paard werkt. Maar omdat ze begrijpen dat het soms best een stap is als je bang bent om voor niets te betalen geven ze deze garantie.

In de kalender op www.parelli.nl kan je zien dat er in juni een level 1 kamp gehouden in Lunteren. Dit is een kamp van 3 dagen, waarin de basis van het parelli programma wordt behandeld.
Kom anders eens naar een demo kijken (zie de site) dan kan je aan Eddy Modde (de enige gecertificeerde instructeur in NL) zelf vragen hoe het precies zit.

Ik ga zelf meedoen met het level 3 kamp in juli, dat wordt gegeven door Berni Zambail!
Kijk maar eens op de site voor meer info.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:59

phoenix4ever schreef:
@ calippo - heb je er een site adres van?

Site adres van wat?

Over het kamp heb ik niet meer info dan wat op mijn eigen forum staat:

www.naturalhorsemanship.nl

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 18:44

flashy schreef:
Hallo Fitch,

Het is niet zo dat je je geld kwijt bent als je niet tevreden bent. Parelli hanteert namelijk een uniek niet goed geld terug systeem. Als je na afloop van de cursus niet tevreden bent, krijg je zonder gezeur je cursusgeld terug.
Zij kunnen dat garanderen, omdat het een geweldige methode is, die voor ieder paard werkt. Maar omdat ze begrijpen dat het soms best een stap is als je bang bent om voor niets te betalen geven ze deze garantie.

In de kalender op www.parelli.nl kan je zien dat er in juni een level 1 kamp gehouden in Lunteren. Dit is een kamp van 3 dagen, waarin de basis van het parelli programma wordt behandeld.
Kom anders eens naar een demo kijken (zie de site) dan kan je aan Eddy Modde (de enige gecertificeerde instructeur in NL) zelf vragen hoe het precies zit.

Ik ga zelf meedoen met het level 3 kamp in juli, dat wordt gegeven door Berni Zambail!
Kijk maar eens op de site voor meer info.

oh wat gaaf joh...gewoon al met je level 3 bezig. Ik ben pas met me level 2 bezig.
Het is idd het geval van dat ze dat gewoon kunnen garanderen, want het werkt ook gewoon.
toen ik terug kwam van me level 1 kamp was mijn band met me paardje zo sterk geworden en ik snapte eindelijk waar ik mee bezig was en sinds me level 1 kamp kom ik nooit meer geirriteerd van me paard af maar altijd met een mega Haha! , want ze doet het gewoon geweldig en daar is ze niet de enige in. Echt kan het je aanraden fitch. wil je voortaan blij, ontspannen en enthousiast met je paardje bezig zijn zonder enige frustratie?...dan kan ik het je zo aanraden.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:10

callippo schreef:
Birger is jarenlang 4 sterren Parelli instructeur geweest, maar is sinds een half jaar voor zichzelf bezig. Hij geeft dus geen officiele Parelli les meer, je kunt ook niet je levels halen, maar je kunt wel gewoon veel van hem leren natuurlijk

Citaat:
Hmmm, jammer, zover ben ik nog niet...

Misschien leuk voor jou om te weten: deze zomer is er ook een minikamp van Barbara (ook al zo'n ex-parelli instructeur) en dat kost 270 euro voor 3 dagen. (ex stalling en overnachting, maar dat wordt zo goedkoop mogelijk geregeld)

Lonnekeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:36

Morgenavond geeft Eddy Modde een demonstratie Parelli op Manege Flemming in Westmaas