Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
PeruaansePas schreef:Als je niet met broek rijdt, remt de wagen op het schoftje. Het gewicht komt dus op de voorhand. Achter de billen kunnen ze meer gewicht verdragen. Bij een heel lichte wagen is een broek minder noodzakelijk dan bij een zware wagen, zoals een marathonwagen.
LiekeLieke schreef:ik rijdt 2span en gebruik geen broek.. maar in het enkelspan zou ik er wel een gebruiken.. ik vind het minder mooi maar het is wel een stuk veiliger en daar gaat het om tog..
laura2span schreef:in je dressuurproef moet je achterwaarts en dat is een stuk makkelijker voor je pony met broek.
verder kan er in je proef altijd iets fout gaan.. het geen wat er altijd fout kan gaan (schrikken en eruit naaien ofzo je weet maar nooit)
PeruaansePas schreef:@Mirjam: jij merkt misschien geen verschil maar je pony wel. Rij je alleen zonder "omdat de rest op les ook zonder rijdt" of heb je een speciale reden?
Arretje schreef:Hoi,
Op aangespannen wedstrijden is het niet verboden hoor, misschien bij de tuigpaarden wel maar verder niet, volgens mij is het zelfs verplicht om enkelspan mét broek te rijden!
Groeten Arjan
Arretje schreef:Hoi,
Op aangespannen wedstrijden is het niet verboden hoor, misschien bij de tuigpaarden wel maar verder niet, volgens mij is het zelfs verplicht om enkelspan mét broek te rijden!
Groeten Arjan