Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
josien schreef:Coby wil je niet de oorzaak weten.
Ik zal even enkele mogelijke oorzaken opnoemen.
Het paard is onzeker en jaagt iedereen uit zijn gebied. Slaan of enige geweld is hier uit de boze om het paard niet nog onzekerder en banger te maken.
Dominant: Het paard laat zijn ruimte zien en zegt tegen jouw dat je je daar aan te houden heb. Hier kan een duidelijke resolute optreden goed helpen maar zonder geweld. Geweld roept tegen geweld op.
Het paard wil niet dat je hem uit de wei haalt en jaagt daarom iedereen weg. Werk leuk maken en duidelijk maken dat je niet weg te jagen valt.
suuz_horsie schreef:er staat toch geen rijbak...?
er staat gewoon bak hoor !
Charadelover schreef:Heb ook een join-up uitgeprobeer.. met een shet.. niet omdat ik problemen had met haar ofzo.. maar gewoon om uit te proberen en de band te versterken.. ze is normaal niet echt sloom.. maar ik kreeg haar echt niet vooruit.. heb alles geprobeer.. ogen... met touw zwiepen.. enzo.. het lukte niet.. misschien lag het probleem bij dat ik het in een gewoon rijbakje deed? weet iemand waardoor het zou kunnen komen of wat ik zou kunnen doen..?
Charadelover schreef:sommige mensen willen een nog sterkere band met hun paard, wie dat niet respecteerd is ZIELIG!
Sorry maar je mag het best zielig vinden, maar hou dat dan voor je.. en hoop dat je nooit zo wordt!
En hoezo vind je dat nouw weer zielig dan?