Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cijsalover schreef:met een zweep is juist wel handig!! als hij dichterbij komt gewoon een tik geven. (maar ik wist wel dat er kritiek op kwam) maar na een tijdje denkt hij, nu moet ik toch wel oppassen. je zult zien dat ie zo mak wordt als een lammetje!!
Charos schreef:Mijn pony heeft dit ook een hele tijd gedaan. Ik stapte (onbewust) terug als ze dat deed en ging een beetje bang staan.
Toen ik het op een dag zo kotsbeu was dat ik haar alleen met bijzetteugels kon longeren (dan deed ze het nl. niet). Heb ik haar hoofdstel ingedaan, longeerlijn eraan en een korte zweep meegenomen (geen longeerzweep).
Bij de eerste keer dat ze zich naar mij toe draaide heb ik haar weer gewoon vooruit gejaagd, maar toen ze begon aan te vallen heeft ze met de zweep een knal tegen der hoofd gekregen. Niet aardig, maar sindsdien weet ze dat ze het niet meer hoeft te proberen. Ook mijn houding werd anders zodra zij probeerde aantevallen deed ik juist een stap naar voren om haar wegtejagen en ik maakte me iets 'groter'..
cijsalover schreef:Charos schreef:Mijn pony heeft dit ook een hele tijd gedaan. Ik stapte (onbewust) terug als ze dat deed en ging een beetje bang staan.
Toen ik het op een dag zo kotsbeu was dat ik haar alleen met bijzetteugels kon longeren (dan deed ze het nl. niet). Heb ik haar hoofdstel ingedaan, longeerlijn eraan en een korte zweep meegenomen (geen longeerzweep).
Bij de eerste keer dat ze zich naar mij toe draaide heb ik haar weer gewoon vooruit gejaagd, maar toen ze begon aan te vallen heeft ze met de zweep een knal tegen der hoofd gekregen. Niet aardig, maar sindsdien weet ze dat ze het niet meer hoeft te proberen. Ook mijn houding werd anders zodra zij probeerde aantevallen deed ik juist een stap naar voren om haar wegtejagen en ik maakte me iets 'groter'..
aha dus als ik het goed begrijp heeft het dus wel indruk gemaakt, de zweep
Ania schreef:geloof me maar dat als een paard je serieus wil aanvallen dat jij als persoontje niks voorstelt en kunt doen wat je wilt, daar heb ik sinds gister ervaring mee...
ik ben gister dus aangevallen dor een jonge hengst tijdens het longeren, maar hoe bozer ik werd hoe meer hij me aanviel ik kon slaan/zwaaien/gillen enz wat ik wou, en gelooof me ik had kansen zat om het uit te proberen want hij heeft mij tot 6 keer toe gericht aangevallen, 3 keer heb ik hem kunnen ontwijken, 3 keer niet..
hier zit ik dan met me gekneusde ribben, voet en heup......
Die word dus gecastreerd...
En het is niet zo dat ik het paard niet kon, of dat ie mischandeld is, hij is al sinds zijn geboorte bij ons..