Even een foto om duidelijk te maken wat ik nou precies bedoel:

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ania schreef:als je het mij vraagt kan het geen kwaad, maar dan gaat de echte werking van de dubbele longe verloren, nl het achterhand gebruik.
Neonlight schreef:Goh, sinds wanneer is longeren met dubbele longe alleen voor het achterhandgebruik???
Neonlight schreef:Nou, je had het over de echte werking van de dubbele longe die dan verloren ging...... Wat je met deze woorden zegt is dat dus de werking van de dubbele longe. Voor mij in ieder geval niet, bij mij stelt de dubbele longe meer voor. Maar dat komt misschien dus ook omdat ik het niet bij rijpaarden gebruik maar bij hackney's, en dit is voor hun zo'n beetje de enige training, terwijl het voor de meeste ruiters een soort van afwisselingstraining is. Wat voor jullie onder het zadel rijden is is voor ons het longeren met dubbele longe. Het was mij ook niet bedoeld om af te zeiken, maar juist om te benadrukken dat het veel meer is als alleen dat. Sorry als ik een beetje vervelend overkwam!
Ania schreef:Ik Train er zowel rijpaarden als tuigpaarden met de dubbele longe, en uiteraard heeft de dubbele longe meer werking voor me dan alleen de achterhand gebruik.
dus hierbij ook mijn excuses!