Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
), dan heb je geen andere nh-theorieen nodig om Nh te zijn.smurf schreef:ik sluit me bij Dennis aan, alleen doe ik VD met een zwaar trekpaard en absoluut geen NH.
Ik leer hem alle kunstjes zonder touwen en bitten, want zo is het hem in het verleden aangeleerd. Ik wil dat hij het ook leuk vindt en blijkbaar vindt ie dat, want hij doet het, helemaal los in een megagroot weiland, dus hij zou zo weg kunnen lopen en gaan grazen.
)
.
) en deed waar hij zelf zin in had, wat voornamelij terug te voeren was op het beschadigen van twee- tot en met vierbeners met tanden en hoeven. Ik heb toen de leidposities van Hempfling uit zijn theorie gepakt en die gebruikt om een veilige situatie voor mij te scheppen. Deel 1 was: [***] loopt minstens een meter achter mij en als hij te dicht bij komt, aanvalt of steigert krijgt hij een knal met het halstertouw totdat hij weer achteruit stapt. Daarvoor beloonde ik dan met wat voer. Dat belonen deed ik omdat hij al een bloedhekel aan mensen had en ik hem wilde laten zien dat bepaalde grenzen niet overschreden mochten worden, maar dat als iedereen zich aan de regels houdt het met elkaar spelen heel leuk is. Daarom ging ik ook vrijheidsdressuur met hem doen, omdat ik zo de kans had om veel met beloningen en weinig met dwang te werken en [***] vertrouwen en plezier in het werken met mij kreeg. 
Citaat:dan hoop ik maar dat mijn paard niet aan zelfontwikkeling doet, want uit lijfsbehoud wilde ik de kunstjes Spaanse pas en steigeren niet aanleren