Sinds vorig jaar zomer ben ik intensief aan het mennen met mijn mini van 88 cm. Hij is op het moment 6 jaar oud, oud en wijs genoeg zal je denken

Onze trainingsmomentjes gingen wisselt soms was hij enorm braaf en de andere kant best ondeugend... onze eerste dressuur en vaardigheid wedstrijd hadden we gereden, geweldig braaf, geen kick gegeven....
Tot vorige maand, heerlijk aan het trainen, na een minuut of 20 komen er 2 bokkensprongen en meneer begint te rennen in paniek.... helaas heb ik hem niet kunnen stoppen, en ben ik zelf van de kar gevallen. De kar is gelukkig niet omgeslagen en na een rondje of 10 is meneer vanzelf gestopt. Uiteraard heb ik hem rustig uitgespannen. Direct dezelfde avond mijn instructeur gebeld om te vragen of hij me kon helpen, dit was geen probleem.
Mijn instructeur is gekomen, alleen dit ging ook niet zonder slag of stoten, na enorm veel tikken, en met heel veel spanning stond hij weer voor de wagen... helaas raakte hij eventjes in paniek en wilde weer vluchten, waar bij mijn instructeur een flinke ruk aan de leidsels gaf en Bink helaas omviel voor de wagen. Nog meer stress en nog meer spanning. Daarna heeft Bink enkele rondjes braaf voor de kar gelopen. Duidelijk is wel, dat ik deze instructeur niet meer laat helpen bij deze klus

Overigens was voor mij direct duidelijk dat het rustiger moet, en met veel meer vertrouwen en ontspanning. De afgelopen weken, heb ik veel gelangelijnt, wat mega goed gaat. Zaterdag is een vriendinnetje zelf voor de sulky gaan lopen, om mijn shet zo weer te laten wennen aan de geluiden. Zolang wij achter de kar of ernaast lopen en hij het kan zien, gaat het allemaal prima. Maar zodra hij er voor loopt en hier niet kan zien door de oogkleppen, wordt hij onzeker..... na 15 rondjes ontspande hij ook ervoor en zijn we pas gestopt, omdat we niet aan zijn angst willen toegeven.
Nu de vraag, heeft iemand een soortgelijk iets meegemaakt, en hoe is dit proces verlopen? Wij zijn overigens van plan zelf hem er weer voor te zetten, ik ga dit niet uit handen geven. Puur om het feit dat het een, eenkennige pony is, welke enorm veel stress krijgt van onbekende personen.

Toen Bink nog wel een brave pony was

Wij horen t graag!