[AR] Ervaringen met instructie

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

davinci2412

Ervaringen met instructie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 11:57

Omdat ik momenteel zoekende ben naar een goede instructeur ben ik benieuwd van wie jullie les hebben? Waarom vindt je hem of haar goed?
Ik vind het lastig inschatten of instructie bij me past en waarom ik juist voor die persoon zou kiezen en niet voor iemand anders. Dus wat beïnvloed jullie keuze voor instructie? Wat vindt je belangrijk als je les krijgt van iemand?

Ik ben zelf dus nog opzoek naar instructie in de omgeving van Ermelo/ Putten/ Harderwijk/ Amersfoort/ Zwolle dus tips zijn welkom :D

Ipsilonka

Re: Ervaringen met instructie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:07

Misschien voor jou Cornelie de Geijter?

Ik ben zelf echt een pietlut als het om instructie gaat. Mijn huidige instructeur woont dan ook 160 km verderop :( En ik heb om de 8 weken les.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:17

Ik heb pas geleden een zoektocht naar instructie gehad en ondertussen gevonden.
Via marktplaats en FB gedaan. Wij zochten echter wel iemand voor onder het zadel.

Om te kijken of iemand bij je past zou je kunnen kijken of je één of meer proeflessen kan afspreken. Dan kom je er vanzelf achter.
Hebben wij ook gedaan en het klikte eigenlijk gelijk heel goed met degene die ik nu heb.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 13:24

Ipsilonka schreef:
Misschien voor jou Cornelie de Geijter?

Ik ben zelf echt een pietlut als het om instructie gaat. Mijn huidige instructeur woont dan ook 160 km verderop :( En ik heb om de 8 weken les.

Cornelie de Geijter heb ik vaker gehoord. Zit in Uddel toch?
Waarom les je specifiek bij die instructie?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:33

Ja dat klopt.
Mijn instructeur leert me mijn paard te trainen. Legt mij goed uit waarom hij iets doet. Je zal hem niet horen zeggen nu een ophouding rechts zonder het verhaal erbij. Hij gaat absoluut niet voorbij aan de basis, maar weet je wel te verbeteren op jouw niveau (rijd zelf momenteel Z)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:23

Een instructeur moet ook passen, en dat is een kwestie van gaan lessen en kijken of het werkt.

Ik heb 2 instructeurs gehad en dat werkte beide niet zo als gehoopt. De eerste toen ik nog geen wedstrijden reed, ander toen ik Z reed.
Toen bij mijn huidige instructrice terecht gekomen en wij werken echt samen om mijn pony's beter te krijgen. Maar ik wijs haar ook wel op dingen als ik haar groom op wedstrijd, dat gaat inmiddels over en weer.
Ze gebruikt mijn pony's ook wel eens voor lesdagen voor mensen zonder eigen pony die toch kennis willen maken met de mensport.

Ook les ik af en toe bij Ipsilonka haar instructeur, rij clinics (hier in de buurt nodigen ze soms 3x achter elkaar een instructeur uit, erg leuk, soms werkt het niet, soms werkt het zo goed dat ik af en toe bij iemand probeer te blijven lessen) en heb een tijdje 2 uur enkele reis gereden om bij iemand te lessen (na 3 clinics hier in de buurt, maar dat was toch te gek met werk en wedstrijden helaas, vind het wel jammer dat ik daar geen regelmaat in kon krijgen).

Ik les dus met een redelijke regelmatig bij mijn huidige instructrice die vlak bij woont. En verder hou ik mijn ogen open om ook soms bij andere te lessen. Ik les ook niet echt regelmatig, in aanloop naar kampioenschappen of andere belangrijke wedstrijden probeer ik wel wat gestructureerder te trainen en lessen, anders alleen als ik vast loop.
Bij een aantal clinics komt mijn instructrice ook kijken zodat we daar weer op verder kunnen gaan (vooral met het 2span, zowel ik als mijn instructrice zijn echte enkelspan rijders).

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:40

Ik ben hier ook wel benieuwd naar, al heel lang op zoek naar goede instructie in dezelfde regio....

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:42

Zoek voor volgend jaar ook iemand in omgeving Kampen/Zwolle. Dus lees ook mee :j

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:58

Ik ben lid van een vereniging. Wij hebben 2 instructrices die elkaar om de 2 weken afwisselen. Bij de ene kan ik heel fijn lessen, de ander geeft meer klassikaal les. Ik heb het geluk dat ik 2 – 2 spannen heb waarvan 1 gevorderde en 1 met jonge ponies. Ik neem het span dus mee wat het beste bij de instructie past.Ik ben bewust lid geworden van een vereniging omdat ik op die manier regelmaat houd in de training, we gaan iedere woensdag avond heen.
Daarbij worden er in de buurt vaak gast instructeurs uitgenodigd, ik geloof dat Gerard Leijten daarvan favoriet is hier in de buurt. Hij geeft best fijn les, sommige mensen vinden hem een beetje hard maar dat heb ik zelf nog niet ervaren. Bij hem probeer ik 4span mee te nemen omdat daar hier in de buurt geen fijne instructie voor is.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 12:47

Ik heb ook even contact gezocht met een vereniging hier in de buurt. Hopelijk levert dit wat op. Sowieso neem ik af en toen les van iemand anders. Nieuwe ogen zien nieuwe dingen. Gevoelsmatig zit hier in de buurt weinig qua instructie, maar waarschijnlijk weet ik ze gewoon nog niet zo goed te vinden :P

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:55

Ik heb les van ene ingrid van brandenburg, hier voor heb ik van heel veel verschillende mensen les gehad maar nooit voldeed het aan me verwachtingen.
Ingrid geeft echt super fijn les, de lessen die ze geeft zijn een mengeling tussen klassieke dressuur en de reguliere dressuur.
Ze let heel goed op je houding en dat je vriendelijk rijd met zo klein mogelijke hulpen.
Ze is een kei in het vinden van oplossingen, paard wat steeds bokt, of altijd maar verkeerd aanspringt daar weet ze vaak wel raad mee.
Ze gebruikt wat andere oefeningen als andere instructeurs maar het werkt wel echt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:05

Wilma Wernsen (zit in Nijkerk dacht ik)

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 13:18

MarjanB schreef:

Dit is een dressuur amazone. Ik ben opzoek naar iemand die mij kan helpen met mijn aanspanning ;)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:42

davinci2412 schreef:
MarjanB schreef:

Dit is een dressuur amazone. Ik ben opzoek naar iemand die mij kan helpen met mijn aanspanning ;)

Goedemorgen, ik ben wel heel wakker zeg :')

Via Bob van Asselt?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:52

Helaas is een men instructrice lastig te vinden merk ik ook :(

Op dit moment les ik ook bij Bram Chardon als die bij ons op de vereniging komt vind ik zelf echt super fijn les geven maar ja dat kost ook wat haha :)
ik les dan ook nog bij een men instructrice hier uit de buurt maar toch merk ik aan mezelf dat ik als ik alleen train meer met de tips van Bram doe als met die van haar!
Maar ik vind het ook lastig om iemand te vinden die echt goed bij mij past.
We hebben al redelijk veel verschillende geprobeerd in de 2 jaar dat ik men.
Bram Chardon waar ik dan nu nog les als die langs komt :) en Boyd Excell een keer gehad vond ik wel prettig maar toch leer ik meer van Bram! We hebben zelfs een clinic van Alex van Silfhout gereden daar heb ik ook echt enorm veel van geleerd :)
Ik denk zelfs dat ik inmiddels een dressuur instructeur ook wel kan hebben :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:21

Fotografie91 Waar in Drenthe woon je?
En Davinci Marianne Wassink woont ook bij jullie in de regio. Ank Wickel woont in Apeldoorn, maar geeft ook de groepsles in Nijkerk. In Nijkerk zitten Jaap en Ewoud Boom, Zeewolde Wito Mink.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:32

Ipsilonka schreef:
Fotografie91 Waar in Drenthe woon je?
En Davinci Marianne Wassink woont ook bij jullie in de regio. Ank Wickel woont in Apeldoorn, maar geeft ook de groepsles in Nijkerk. In Nijkerk zitten Jaap en Ewoud Boom, Zeewolde Wito Mink.

Ik woon in Elim (hoogeveen) onderin drenthe :)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:38

Bram vond ik juist weer niet zo leerzaam maar kan natuurlijk ook gewoon het moment geweest zijn. IJsbrand vond ik wel duidelijk met goede tips.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:45

Letsdunit schreef:
Bram vond ik juist weer niet zo leerzaam maar kan natuurlijk ook gewoon het moment geweest zijn. IJsbrand vond ik wel duidelijk met goede tips.

Ja Ijsbrand had ik ook graag nog les van willen hebben maar die komt helaas niet :(
Bij Bram was ik heel erg proef gericht bezig geweest dat vind ik altijd prettig en hij kon mij echt duidelijk vertellen wat ze verwachten en hoe ik dat eruit moest rijden :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:03

Jullie weten dat je op MijnKnhs ook naar instructeurs kan zoeken die een licentie hebben?

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 15:07

Ipsilonka schreef:
Jullie weten dat je op MijnKnhs ook naar instructeurs kan zoeken die een licentie hebben?

Ja dit was ik al eens tegen gekomen maar kan t nu niet meer terug vinden haha :')

Witto heb ik contact mee gehad, maar het maken van een afspraak bleek erg lastig..
Bram en Ijsbrand staan zeker hoog op mijn lijstje maar die zitten helaas aan de andere kant van t land :')

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:09

Inloggen en dan naar adresboek, kiezen voor instructeurs en dan jouw selectie aangeven. HI 2 / HI 3 of HI 4 mennen.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 15:13

Ipsilonka schreef:
Inloggen en dan naar adresboek, kiezen voor instructeurs en dan jouw selectie aangeven. HI 2 / HI 3 of HI 4 mennen.

Bedankt! Ga gelijk even kijken :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:03

Wil je lid worden van een club, of gewoon aan huis les, of op locatie af en toe les?

Qua club zit in Ermelo 't Veluws Ros, daar geeft volgens mij Woutera vd Kamp les.
Putten kan ook nog.
Je kunt natuurlijk altijd vragen om enkele proeflessen, dat kan bij bijna elke club wel, zo kun je zien of het wat is wellicht. :j

Ik zit in Nijkerk (luxoolseweg; voor jou ook goed te doen volgens mij als ik zo maps gebruik); daar heb je 2x per week menles en mag je zelf bepalen welke les je meerijd, vrijdags is 1e 2 lessen van Ank Wickel, de rest vd vrijdag en de gehele dinsdag geeft Jaap Boom daar les.
We hebben voornamelijk wedstrijdmenners waardoor de lessen daarop goed aansluiten en het gemak van kiezen van wie je les wilt en hoe laat etc is ideaal. Maar ook recreatie of jonge dieren kun je er goed terecht.
Ik geef zelf thuis les en kom ook wekelijks in Ermelo om les te geven, echter heb ik nog geen diploma al staat dat wel in de planning voor de volgende cursus.

Voor mij is een goede instructie iemand die met jou en je span om kan gaan, die eerlijk en realistisch is en jullie helpt naar je doelen, beginnend bij een sterke basis. Die je uitlegt waarom je iets doet, die niet alleen het probleem constateert maar dus ook de instructies geeft hoe het op te lossen.
Voor mij is het dus op de club ideaal met verschillende pony's dat ik 2 soorten instructies heb om uit te kiezen die ook passen bij de pony's en mij.

In de zomer heb ik bijna geen les, ik train voornamelijk zelf, maar als ik dan les zou willen doe ik het liefste een priveles, daar kan ik dan weer even op voort, dat zijn voor nu even de kadertrainingen vd bondscoaches.

Verder ben ik zeker fan van Paul Versluis qua lesgeven, Bram Chardon en Boyd Exell. Maarja, allen zitten niet bepaald in de buurt -O-

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:19

Cornelie de Geijter vind ik een hele fijne instructrice voor de basis en finetunen. Dressuurmatig ziet ze alles en kan ze het super uitleggen.
Helaas woon ik 150 kilometer verderop, dus dat is voor mij niet haalbaar.

In de lessen die ik volg vind ik het belangrijk dat het gelijkwaardig is, dat ik vragen kan stellen, dat ik kan discussiëren, maar dat ik ook braaf aanwijzingen op volg en verbeteringen zie na of tijdens de les.
Bij mijn huidige instructeur en ook bij cornelie is dat zo