Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
yarrah schreef:Nou, ik ben eerlijk gezegd wel blij met minder hindernissen in de Klasse I. Heel veel beginnende marathon rijders vinden dat heel zwaar als je 5/6 hindernissen moet onthouden (incl. ik). Op deze manier heb je er wat meer plezier in. Nu heb ik misschien wat meer kans op een WP.
Grainey schreef:B
Je mag ook alleen de onderdelen rijden die jouw paard/pony aan kan, dus je kunt ook alleen dressuur en vaardigheid rijden, of alleen dressuur, mag je de proef ook nog uitzoeken, net wat jij wilt en wat je paard wil.
Leek ons allemaal wel heel creatief, maar misschien werkt het, de tijd zal het leren.
Citaat:Volgens onze sprekers zal de klasse 3 niet volstromen, omdat er natuurlijk verloop is, als je weer met een jong paard/pony begint, begin je in de klasse die bij het niveau van jouw paard/pony past, dus klasse 1 of klasse 2, daardoor krijg je weer verloop van mensen uit klasse 3 naar klasse 1 of 2.
Je zit nu dus niet eeuwig meer in klasse 3, maar je mag ook weer terug als dat het niveau van jouw paard is.
Citaat:Deze stokmaten zijn trouwens de stokmaten die de FEI hanteert, het is de bedoeling dat menners uit het buitenland dan zo mee kunnen doen aan een Nederlandse wedstrijd en niet in de war worden doordat wij andere regeltjes hanteren.
Citaat:Vind het wel goed dat een klasse 4 menner met een jong paard weer van voor af aan MAG beginnen (of moet??). Mijn instructrice rijdt al anderhalf jaar impuls, hobbyklasse en JP omdat ze voorlopig niet in klasse 4 wil starten met de jongeman
Echwel schreef:Citaat:Vind het wel goed dat een klasse 4 menner met een jong paard weer van voor af aan MAG beginnen (of moet??). Mijn instructrice rijdt al anderhalf jaar impuls, hobbyklasse en JP omdat ze voorlopig niet in klasse 4 wil starten met de jongeman
Dit is altijd geweest je mocht 1 of 2 klasses lager starten met een jong paard met behoud van een aantal winstpunten
Daarbij vind ik persoonlijk dat er erg veel druk op verenigingen nu komt met het uitschrijven van het vraagprogramma en het organiseren van wedstrijden.
Heb altijd al bewondering voor ze, maar nu gaat het helemaal een puzzel worden.. dus alvast voor de verenigingen van mij een dikke chapeau