De afgelopen 2 jaar heb ik tijdens en na het rijden erg last van mijn rechterknie en enkel, vooral tijdens de intensieve springlessen, om pijn te voorkomen stap ik tussendoor met m'n beugels uit
. Verder heb ik ook in rust soms steken in m'n knie wat niet pijnlijk is maar zeker niet prettig.Ik ben er al mee naar de dokter geweest en daar kwam uit dat ik m'n knie niet te zwaar moet belasten omdat er dan heftige blessures kunnen ontstaan... Hierdoor verlies ik steeds meer m'n zin in het rijden en ben ik misschien van plan om aankomend voorjaar na wat menlessen m'n koetsiersbewijs te halen en dan op zoek te gaan naar een leuke pony waar ik mee kan mennen.
Nu is mijn vraag, zijn er meer bokkers die hier ervaring mee hebben en hoe hebben jullie dit ervaren?

We doen eigenlijk verschillende dingen, soms zet ik een parcourtje uit in de wei met pionnen, de andere keer dressuurmatig aan de slag en zo af en toe lekker door het bos heen! Naast het mennen longeer ik de pony nog zodat ze ook wat afwisseling heeft. Ik merk dat mijn shet er ook plezier in heeft, want zodra ze ingespannen staat wordt ze ook super fanatiek, het lijkt wel alsof ze nooit moe te krijgen is voor de kar haha