Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Fos schreef:Dat zijn mooie berichtenik heb een Friese merrie van 10 en met rijden ben ik al birloos bezig. Ze reageert er wel nog erg lomp op
ben bang dat het met mennen ook zo zal zijn. Bedankt voor jullie tips!
Fellow schreef:Fos schreef:Dat zijn mooie berichtenik heb een Friese merrie van 10 en met rijden ben ik al birloos bezig. Ze reageert er wel nog erg lomp op
Je beseft je dat je met bitloos nog minder te vertellen het dan ohz? Waarom wil je zo graag bitloos mennen? Het is alleen maar extra risico hoor..
Fellow schreef:Fos schreef:Dat zijn mooie berichtenik heb een Friese merrie van 10 en met rijden ben ik al birloos bezig. Ze reageert er wel nog erg lomp op
Je beseft je dat je met bitloos nog minder te vertellen het dan ohz? Waarom wil je zo graag bitloos mennen? Het is alleen maar extra risico hoor..
Maartje1990 schreef:Fellow schreef:
Dat is onzin. Als je een bit nodig hebt voor (meer) controle doe je iets verkeerd.
TS met welke optoming rij je? Misschien snapt je paard de optoming gewoon niet en moet je eens een andere bitloze optoming proberen
Maartje1990 schreef:Zoals ik al aangaf wellicht niet de juiste optoming. En een paard dat aan de kletter gaat maakt niet uit wat je daar aan of in hangt. Desalniettemin kan ik de mijne prima houden als hij eens wat dwarser is.
Maartje1990 schreef:Sorry maar volgens mij is jou/jullie ergaring met bitloos (mennen) minimaal. Optoming kan een wereld van verschil zijn. Ene paard reageert beter op een sidepull terwijl een ander juist weer beter loopt op een kaakgekruisde optoming, om maar wat te noemen.
Jelleee schreef:Volgens mij heeft TS aangegeven dat ze voorlopig nog even met bit blijft mennen. Respecteer haar beslissing gewoon