Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Neon schreef:Om dezelfde reden loopt mijn paard ook zonder kleppen voor de koets...
Normaal is hij gewooon nergens bang voor... Doe echter oogkleppen om, en meneer verandert a la minute in een leipe knol die zich om wil draaien zodat hij het potentiële gevaar onder ogen kan komen...
Hoe reageert je paard zonder kleppen als je onverwachts een grote balk achter hem laat vallen? Op gerammel etc?
tot hij mij achter zich hoorde op de sulky, hij keek om naar links, toen naar rechts en hij zag me steeds en ik zag de spanning zo van hem afvloeien! Ik vroeg hem voorwaarts te gaan en hij ging zonder enige aarzeling! CarinaR schreef:Ik heb mijn shet ook kleploos beleerd. Heb een gewoon hoofdstel om te mennen.
wendybz ment haar draver ook kleploos. En geloof dat Carola Kanway ook kleploos ment.
Met mijn draver mende ik ook kleploos.
Give it a try
Poownie reageerde zonder kleppen teveel op het bewegen van de zweep. Met de halfopen klepjes ziet ze ruim voldoende, behalve de zweep
Ik gebruik alleen wel een dravershoofdstel ook, die zijn van wat smaller leer, dus ze zullen niet aan elk menhoofstel passen.