ik ga mijn 12 jarige tinker merrie beleren voor de kar, geheel onder begeleiding van een ervaren iemand.
en mijn vriend heeft in de drafsport fezeten en kan mij ook aardig handje helpen.
maar ik zit nu op het punt dat mannen gaan zeggen, ze moet zich niet zo aanstellen en jij moet eens wat stoerder worden

het is als volgt dat bij mijn merrie is vastgesteld dat zij ruinentanden heeft die niet doorkomen, moet je een beetje zien als je eigen verstanskies die door moet komen maar niet door komt

maar ze adviseerde mij om het te laten zitten omdat weghalen vaak meer schade aanricht door de grote wonden die er achter blijven dan het te laten zitten.
nu ben ik dus zo'n truus die het meteen zielig vind en ben op advies overgestapt op bitloos wat super gaat ( sidepull) ze is namelijk best gevoelig kwa geestelijk gestel

Maar met mennen gaat dit mij iets te ver, zeker in het begin.
nu zou ik graag willen weten wat voor zachtere bitjes je hebt voor het mennen.
er gaat nu omdat we een tuig lenen een liverpool stang in.
maar ja dat is natuurlijk meteen best pittig ( hoor je de mannen al tegen me zeuren)
We lenen alles in eerste instantie omdat we eerst gaan kijken of het leuk vinden en of het ook lukt en omdat we in de luxe positie zijn dat het kan

wie kan mij en brittje verder helpen met dit probleempje?