Tussen aanhalingstekens omdat ik denk dat het nog wel enigzins meevalt, met de juiste persoon.
maar ik zoek een beleerder die ervaring heeft met hele sensibele, onderdanige, onzekere, bange pony's en een hengst kunnen stallen.....
Mag absoluut niet iemand zijn die grof, hard handig, boos word, schreeuwt etc. Pony is echt heel gevoelig voor de mens die met hem werkt en bouwt snel spanning op (maar in rustige en zelfverzekerde handen is het juist een ontzettende droog kloot).
Ik wil graag op het eind ook begeleiding.
Absoluut geen hengst in omgang en 300% betrouwbaar. Eerder overdreven onderdanig dan hengst.
Laatst bijgewerkt door Eilatan op 11-01-15 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Dorith
Geplaatst: 11-01-15 23:12
moet dit niet op de markt?
Ingrid_92
Geplaatst: 11-01-15 23:12
Mariëlle Huizer van Natuurlijk met je Paard. Heeft ook een website, even googlen.
Eilatan
Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-15 23:13
Ik zoek eigenlijk tips van jullie bokkers! Of jullie adressen weten die ik kan bellen/mailen/postduiven
Voor de duidelijkheid, het gaat om beleren, voor de koets/wagen! Ik geloof niet dat Marielle dat doet?
Onder het zadel gaat deze nooit komen, en anderzijds is hij eigenlijk al ruitermak.
Klokjes
Geplaatst: 11-01-15 23:23
Zet even in je titel dat het om beleren voor de kar gaat, dan trek je sneller de juiste mensen. Nu lijkt het alsof je een nieuw plekje zoekt voor je paard. En misschien ook even de omgeving in je openingspost zetten of ben je van plan het hele land door te gaan?
Laatst bijgewerkt door Klokjes op 11-01-15 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Dacht ook direct aan Peter. Ik heb lang bij ze gestaan gezien en ervaren hoe ze werken en ze zijn echt heel goed. Hengsten totaal geen bezwaar daar. Als je in mijn topics kijkt zie je een topicje over beleren van Hero krijg je een indruk. Www.stalpetrideko.nl
Ik ga ook voor peter de koning. Heeft mijn pony die ook heel rillerig is ook prima beleerd.
dingogirl
Geplaatst: 12-01-15 21:50
Ik zou gaan voor van de bosch in someren. ( Vdbstables). die man is zo rustig en geduldig! Maar met heel veel paardenkennis. We hebben ons paard vorig jaar daar laten beleren en zijn 3 weken elke dag meegeweest op de wagen. echt geweldig op welke manier hij alles oplost zonder ook maar 1 keer zijn stem te verheffen. en ons paard was heel moeilijk , een doordrammer en sensibel tegelijk.
Klein Willink in Gelselaar. Zeer ervaren en kundige mensen.
Eilatan
Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-15 21:48
Thanx voor de input weer!
Peter lijkt me zeker geschikt, alleen hij is een stuk duurder dan de rest, en ook enorm ver weg voor mij. maar goed.
Ik zal Berry ook nog even contacteren!
Regio Amersfoort/utrecht heeft voorkeur, of richting Apeldoorn.
Sjolvir
Geplaatst: 14-01-15 21:49
Heb de mijne naar stal de Ronde in Zwartewaal gehad (Piet heeft de mijne beleerd), prima bevallen. Correct en rustig beleerd, door zeer ervaren mensen. Hengsten zijn daar denk ik geen bezwaar.
Echt bizar, als hij rond reed met mijn zwartje leek die wel gewoon alles van zelf te doen, hij hoefde bijna niets te doen (voor het oog dan), hilarisch als je dan je paard overpakt als je keer gaat kijken en je er dan achter komt dat je zelf nog heeeeeel veel moet leren met mennen. Maar zou er zo weer een paard heen brengen, vond alleen de stal geen upgrade voor de mijne, die is groter en lichter gewend, maar ze gaan verbouwen dus zal ook wel goed komen.
Niet in jouw buurd maar Bert Brans van Steenhofstables ....erg fijne man en vind belangrijk dat paarden positief worden beleerd....geeft fijn les en wil je alles leren. hij beleerd ook aanspanningen in een tweespan en alles gaat in rust