Ik ben al weken (nee, haha, stiekem al jaren) aan het kijken naar wagens maar ik kom er maar niet uit. Ik neig naar een tweewieler vanwege het gewicht, de handzaamheid en de mogelijkheid om deze achterop een 1,5 paards trailer te vervoeren.
Echter zijn 2-wielers tweedehands bijna niet te krijgen in het formaat dat ik moet hebben voor een haf. Als ze er al zijn, zijn ze zo weinig goedkoper dan een nieuwe dat ik liever een nieuwe met garantie koop. Daar is ook gelijk het grootste nadeel van een tweewieler: de prijs...
Kijk ik naar vierwielers, dan zie ik daar ook weer voor- en nadelen. Een vierwieler ga ik nooit (in de komende 10jr) kunnen vervoeren. We hebben geen 2.000kg trekauto en geen trailer met koetsframe en die gaan er ook niet komen omdat dat gewoon financieel niet haalbaar is. Verder wil ik op stal in de bak gewoon lekker alleen kunnen trainen maar een vierwieler heb ik toch vaak even wat hulp bij nodig. Verder zit ik met opslag en gewicht. Voordeel is dat er veeeeel 2e hands voor een redelijke prijs worden aangeboden. Qua maat meet het in mijn ogen allemaal wat minder nauw met het formaat van de wagen dan bij een tweewieler (die in balans moet en op meerdere punten verstelbaar moet zijn).
Budget bedraagt ongeveer 1.500,- en de wagen moet vooral veilig en degelijk zijn. Mijn doel is: dressuur rijden in de bak en wellicht bosritten en mendurance. Ik heb op stal geen uitrijmogelijkheden dus vandaar de mogelijkheid tot het vervoeren van de wagen. Een Oxer is in mijn ogen geen degelijke en veilige wagen dus die valt af.
Deze wagen spreekt me heel erg aan:

Maar met een bokkussen erop gaat deze ruim 400,- over het budget.
Deze tweedehands Glinkowski lijkt me ook wel wat maar vind ik erg duur voor een 2e hands tweewieler:

Prijs bedraagt 1800,- en dus 300,- over het budget.
Deze clever ligt qua prijsklasse wat meer in mijn lijn:

Prijs is 1350,- maar hoe bevestig ik een bokkussen en hoe is de kwaliteit van deze Clever wagentjes? Kan er maar 1 ervaring over vinden en deze is helaas niet positief.
Denken jullie met me mee? Misschien toch een vierwieler omdat dit betaalbaarder is? Misschien zie ik problemen of oplossingen over het hoofd...