Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Grainey schreef:Elke keer als je de leidsels als zweep gebruikt krijgt het paard/de pony een ruk in in de mond, het is namelijk een golfbeweging in de leidsel en die golf gaat door dus tot aan het bit.
Iolanthe schreef:Even een domme vraagWat is er fout aan leidsels als "zweep" gebruiken? Ik heb het gewoon zo overgenomen van degene van wie ik heb leren mennen, geen idee dat er iets fout mee was
demug schreef:Wanneer kennis word gemeten naar het dragen van een cap, de leidselvoering, de prijs van tuig en wagen, het hebben van een groom of het hebben van een bewijs, dan meld ik mij ook als roekeloze menner.
ierusju schreef:demug schreef:Wanneer kennis word gemeten naar het dragen van een cap, de leidselvoering, de prijs van tuig en wagen, het hebben van een groom of het hebben van een bewijs, dan meld ik mij ook als roekeloze menner.
De prijs maakt mij niks uit, zolang alles maar past en veilig zit. Een missende broek en geen goed werkende rem zie ik als 'niet in goede conditie'
Ik snap best dat niet alle menners een menbewijs hebben, maar als je goed les hebt, dan is dat ook niet altijd nodig, lijkt me.
Maar ik heb het voornamelijk over mensen die ook zonder een keer les te hebben gehad de weg opgaan.