[AR] Mendurance 4 oktober in Hellendoorn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Mendurance 4 oktober in Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 12:29

Wie start er nog meer mendurance in Hellendoorn op 4 oktober?

Wij zullen voor de 2de keer dit jaar in de impuls klasse pony starten. Dit jaar is er een pilot voor het starten met sulky`s zonder groom. Mocht dit doorgaan volgend jaar zullen wij waarschijnlijk ook een startkaart aanvragen.

Afbeelding

Mendurance kan door veel verschillende aanspanningen verreden worden. Zo starten er shetlanders, welshjes, kwpn en oa fjorden.

Het is de bedoeling om een rit zo te rijden dat je paard fit binnen komt, je gemiddelde snelheid haalt vanaf 7 km per uur en waarbij het hartslag van het paard niet te hoog komt. Kortom heerlijk buitenrijden in wedstrijdverband en met oog op het welzijn van het dier. De 7 km is een lage drempel dat ieder met een paard/pony met basis conditie hieraan deel kan nemen.

Enthousiast geworden? Je kan je dit weekend nog opgeven voor Hellendoorn of voor 19 oktober in Teteringen (deze sluit niet dit weekend).

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:49

Ik rij sinds 2007 mendurance. Met het span kampioen klasse 3 geweest in 2011 en nu sinds dit jaar weer opnieuw gestart met 1 pony uit het span voor de sulky. Voor de pony minder zwaar als voor de marathonwagen met twee personen maar aan de andere kant ben je ook echt met z'n tweeen en moet je elkaar gemotiveerd houden. Omdat ik nu nog geen startkaart heb rij ik impulsrubriek en is mijn doel verlegd van de afstand naar verhogen van de snelheid. Onstwedde hebben met 14 km/u gereden en Nickey was ondanks het warme weer superfit.
Hellendoorn doen we een tandje lager. Ik ken de wedstrijd niet en de ondergrond blijkt zwaar te zijn. Ook start ik samen met een ander span dus passen we ons op elkaar aan. Ook ga ik twee dagen erna 3 weken op vakantie.
Mendurancewedstrijden zijn vooral enorm gezellig. Totaal geen haat, neid of afgunst. Iedereen helpt elkaar. Daarom is het voor iedereen haalbaar die zijn pony in een goede basisconditie heeft.
Afbeelding

En er is ook een leuke facebookpagina:
https://www.facebook.com/pages/Mendurance/1433028570289151

L_Rivaldo

Re: Mendurance 4 oktober in Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 20:20

Leuk verslag nanda en bedankt voor de toevoeging! Met wie rijd je samen? Ben benieuwd naar de ondergrond ga hem van te voren goed bekijken om de zware stukken te kunnen gassen. Heb er zin in :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 21:27

Ik rij met Maris samen gezien we een groom delen. Hellendoorn wil een groom op de finish bij de sulkys. En Maris heeft een blessure waardoor ze een groom mee neemt op de wagen

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 13:42

Ik had me ingeschreven voor Hellendoorn, maar vanwege een zakelijke bijeenkomst waar ik niet omheen kan heb ik me weer moeten afmelden. Daar baal ik van als een stekker!

Zoals het er nu uitziet ben ik op 19 oktober wel van de partij. Heb me daarvoor in ieder geval al wel opgegeven en ik kijk er erg naar uit. Heb er zin in!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 14:58

leuk napie, maris een blessure niet gehoord wat vervelend!

Marjar jammer dat je je hebt moeten afmelden, maar tot in teteringen wij staan daar ook al voor ingeschreven. Zin in!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:04

Tijdens Teteringen zit ik in de USA dus die start ik niet

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 16:13

Dat hoorde ik bij inschrijving. Had aangegeven dat ik voor of na jou wilde starten en toen was het bij hun bekend dat je toen in amerika was haha. Kortom je bent duidelijk bekend in de mendurance haha.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:57

Leuk! Denk er aan om zelf ook een keer de stoute schoenen aan te trekken. Volgens mij is dit echt iets voor Bart. Liep ook heel gemakkelijk mee in Epe. Zijn er nog regels mbt stokmaat? Bart is natuurlijk maar 83cm. Maar wel beresterk en goed geconditioneerd.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 20:47

Nee er zijn geen regels over de grote van de pony. Weetje wat is? Er is geen falen bij deze wedstrijd kom je later binnen? Geen probleem! Heb je genoten daar gaat het om! De 7 km/uur zal bartje prima redden. Zo niet kan je hier verder op trainen en lekker genieten van de omgeving. Dat is ons doel ook met tum heb ik 11,5 km/uur gehaald op 29,5 km de rit in hellendoorn in een stuk korter 22,5 km en van horen zeggen gelijk aan de ondergronden in Epe. Dus heb je zin in een leuke buitenrit met net die extra uitdaging gewoon lekker inschrijven. Dit jaar is de pilot voor de sulkys ook gelijk een leuke test voor jezelf of mendurance je bevalt.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:56

In Epe haalden we gemiddeld 10km/u. Ik ga me er eens in verdiepen! Buiten rijden doen we het liefste :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 22:31

Oh dan gaat het helemaal goed komen!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:46

Leuk, de startlijst is er. 10:10 u zo'n beetje starten. Nu beginnen met voorbereidingen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 15:51

Ik heb nog geen Startlijst gehad, zoeken op internet heeft ook nog niets opgeleverd.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:57

Als ik met Nanda's groom mee kan liften, kom ik jullie fotograferen! *\o/*

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 15:58

Wat leuk Amanda we zijn dol op mooie foto`s

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:44

Volgens mij zit mijn groom bij Mariska op de kar.

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:05

Jammer dat mijn beestje alleen thuis voor de wagen loopt. Anders zou ik echt mee doen! Lijkt me zo leuk om mendurance te doen (maar het zit er voor ons gewoon niet in, te nerveus).
Ik heb vroeger met mij fjordenmerrie endurance gereden en super veel lol gehad. Had het nu graag met de andere merrie nu ook gedaan.

Mocht ooit iemand nog een groom nodig hebben.... :+ haha

Simone1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:10

met de mendurace maakt het dus niet uit hoe groot je pony is?? Meende een keer te hebben gelezen dat er wel een minimum stokmaat was. Die van mij is ongeveer 1.20 m en die viel daar toen buiten, wat mij we een beetje raar leek.. Is er een site van de wedstrijd in hellendoorn? (misschien leuk voor volgend jaar om mee te doen)

En wat is de maximale hartslag wat je pony mag hebben? enig idee?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:42

Max hartslag is 70 op de finish. Dat is na een staptraject van een kilometer. Er is geen minimale stokmaat en ook nooit geweest. In ieder geval niet zolang ik rij. Het is wel zo dat ik als eerste ben gestart met A pony's en er tot die tijd werd gedacht dat ze niet mee zouden kunnen komen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 19:27

Kom gerust kijken en wellicht zoeken ze nog vrijwilligers zo kan je toch even de sfeer proeven hoe alles in zijn werk gaat.

Hier ook altijd veel spanning voor een wedstrijd de vorige mendurance hing ik nog boven de wc. Mijn schoonmoeder vroeg gisteren nog waarom doe je het toch als je er zoveel stress en werk aan hebt vooraf? Ja dat vraag ik mij ook af, maar weet dat als ik het rijd en gereden heb ik zo enthousiast ben en ik weer wil. Gewoon doen en het zien als een buitenrit!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 05:27

Enigste waar ik stress om heb is wat er weer tegen gaat zitten voor de wedstrijd maar gezien mijn lagers van de kar vorige week al in elkaar zijn gedraaid en vervangen en van mijn auto eergisteren en die ook is vervangen, zal het nu wel klaar zijn met de pech en kan ik stoppen met de stress

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:13

Pony is gevlochten en staat nu met een dekentje in een kleiner landje (laat zich vaak moeilijk vangen als hij door heeft dat we op pad gaan en dat heeft hij heel snel door). Gezien de weerverwachtingen maar weer 100 liter water geladen. Voor mij de laatste wedstrijd van het jaar. Benieuwd hoe Nickey het doet weer.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 06:36

Verstandig nanda, hier ook goed aangekomen en alles staat klaar. Moet er zo toch echt uit na 5,5 uur slapen hihi

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:48

Ik was er ook, mee gedaan in de klasse 1, we waren 2e :) Was een leuke wedstrijd in een mooie omgeving, volgend jaar weer. Nu op naar Teteringen 19 oktober :)