Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
LhinnOlijf schreef:Het eerste dat in mij opkomt is lange lijnen en dan eventueel een sleep erachter hangen. Weer een paar stapjes terug zodat je makkelijker kan corrigeren
kiddokids schreef:ik kan nog kinketting strakker zetten
leidsels voor paar keer naar onderste gaatje gespen
AlphaDaemon schreef:Stapt hij wel met lange teugel? Dus als je hem de hals laat strekken?
Als hij dan wel normaal stapt en dribbelt met teugels opmaat, dan zou ik aan de slag gaan met heeeeeel rustig je leidsels korter nemen (bij aandribbelen weer 'hoooo' en leidsels wat langer). En dat volhouden tot hij wel blijft stappen. Zou het kunnen dat je de laatste tijd altijd gelijk ging draven als je je leidsels erbij pakte? Want dan los je het probleem op door die conditionering te doorbreken.
Als hij dan nog dribbelt en harder gaat dribbelen, dan zou ik even kijken of je op alle andere manieren (lange lijnen en onder het zadel) een goede stap hebt. Als het probleem echt alleen de menwagen is... dan weet ik t ook niet meer =P
Ik heb 0 ervaring met mennen, maar wel met dribbelende paarden onder het zadel. Ik kan altijd proberen je een nuttige tip te geven. =)
Gillbo schreef:Ik denk dat je er met een paar keer oefenen niet komt. Elke keer als je nu aangespannen gaat rijden eerst de rust erin en de stress eruit. Daarna pas meer verwachten van de stap
tessaroos schreef:Misschien moet je stop oefeningen doen.
Dat houd in dat hij moet stoppen 10 seconde lang en als je gaat stappen pas stappen als jij het zegt dribbelt hij weer ga je weer stil staan. Dit heeft bij mijn paard heel goed geholpen.
safina schreef:Voor een middenstap moet je impuls en ontspanning goed op orde hebben. Maar aangezien ik meen te begrijpen dat jij een arbeidsstap had gewild, denk ik dat je met middenstap bedoelt dat hij gewoon harder loopt dan jij wilt?
Als het namelijk wel zo is dat je hem op een bepaald moment op jouw hulpen naar een echte middenstap kunt rijden, dan is dat interessant. Dat betekent namelijk dat je hem op jouw commando kunt laten verruimen en ontspannen. Iets wat tegengesteld is aan dribbelen, waarbij je de controle over paslengte niet hebt en er geen ontspanning is. En dan heb je tussen het dribbelen en de middenstap blijkbaar iets gedaan wat goed werkt en wat wel eens de sleutel zou kunnen zijn naar een oplossing.