Ik heb sinds een tijdje een sulky en ben er erg blij mee! Ik zit alleen zelf een beetje in een dilemma of ik wel of geen helm/cap op zal zetten op de kar.. Onder het zadel heb ik het eigenlijk wel altijd, maar op de kar voelt het toch een beetje raar.. qua tempo rijden we onder het zadel en voor de kar een beetje gelijk.. lekker draven op een mooi tempo.. stappen.. maar ook wel eens een stukje voluit..
Wat doen jullie? Wel of geen cap op als jullie op de kar zitten?
Waar jij je zelf prettig bij voelt. Tuurlijk is het verstandig en veiliger met. Dat weten we allemaal. Ik doe het vanaf dag 1 dat ik men niet (alleen wedstrijden ) Kinderen moeten het altijd wel bij mij.
Licor
Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-14 00:07
Mennen doe ik altijd in het bos.. laaghangende takken heb ik niet echt last van omdat mijn hoofd niet echt uitsteekt boven t paard haha.. Ik heb een draver en een lage sulky zeg maar..
Een paar jaar terug is er bij ons op stal een vrouw omgekomen nadat ze buiten tegen een boom zijn geknald. Paarden waren op hol geslagen terwijl ze regelmatig weg gingen en de paarden dus ook zeker wel wat gewend waren. Nu ga ik al niet zo vaak met de kar weg maar if so dan zie je mij niet zomaar zonder cap. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Ja altijd, en iedereen die mee gaat ook. Helemaal in het begin nog niet gedaan. Uiteindelijk realiseerde ik dat je net zo hard op de weg kan vallen, als vanaf het paard
Nadat er een aantal menners waren omgekomen in het verkeer ben ik een cap gaan dragen. In weet uit ervaring ook dat als de boel omgaat, het ook flink tekeer kan gaan. Je valt nooit netjes om het zo maar te zeggen
nadat ik een ongeluk gehad heb met wagen en pony (zonder cap) werdt ik wakker geschud en besefte ik dat ik heel veel geluk gehad heb zonder cap, dus ik zou zeggen, ga gelijk beginnen met cap!
Ik was dit weekend op wedstrijd (cap verplicht), zelf thuis reed ik zonder cap. (Mennen) Maar mijn pony sloeg op hol, mijn koets viel om en im vloog tegen de muur aan en ving de grootste klap op met mijn hoofd, als ik die cap niet gedragen had, denk ik eerlijk gezegd niet dat ik nog geleefd had.
Dus een cap, ZEER BELANGRIJK!!! Mijn pony was altijd de braafste en schrok nooit ergens van.
ilovespike
Geplaatst: 22-02-14 23:33
Ik heb eigenlijk nooit een cap op met mennen. Ik rijd met 2 shetjes ervoor. Het is misschien ook anders als je er wat grotere paarden voorzet. Ik heb er eigenlijk ook nooit bij stil gestaan. Mijn vader heeft het me geleerd en hij draagt ook nooit een cap.