Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
destijds met Rizanta. Endurance heb ik vaker gedaan.
als je paard / pony goed mendurance wil kunnen lopen moet hij op verschillende ondergrond goed door kunnen lopen en goed kunnen herstellen. Ik weet niet meer uit mijn hoofd hoeveel % verharde weg mag zijn, officieel voor mendurance, maar dat geeft al aan dat een paard met de wagen goed uit de voeten moet kunnen over niet-verharde weg. Als je door de polder gaat en km's maakt, en/of je gaat voornamelijk over verharde wegen is dat echt totaal anders dan bijv 50 /75 of 100% over / door onverharde paden.
zeker daar mendurance wedstrijden simpelweg ook vooral door dergelijk gebied gaan plus de % regel mbt onverharde / verharde weg. Het is belangrijk voor het harden van pezen/spieren/algehele gestel van het paard, anders krijg je blessures als je het op een wedstrijd opeens wel moet doen.
en een paar wat dichterbij.
Tevens is het ook regelmatig op zaterdag als ik mij goed kan herinneren. Dan werk ik. En nu start ik ook liever dr/vh en daarmee is de kalender wel vol, mijn man brengt ook graag tijd met mij door zonder paard