[AR] Sinds ponypletter filmpje, constant commentaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nelson17

Sinds ponypletter filmpje, constant commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 10:48

Hoi!
Een maand geleden als ik met mijn pony ging rijden zei iedereen aah wat schattig aah wat lief zo klein! Maar Sinds het filmpje van die ponypletter op facebook heeft gestaan kan ik geen normaal rondje rijden of ik krijg een opmerking van: Dat is wel zwaar voor die pony! Die pony is veel te klein! Misschien moeten jullie omruilen en jij voor de kar gaan staan?
Al deze opmerkingen negeer ik gewoon. Maar laatst was de Veearts hier en heb ik het toch voor de zekerheid gevraagd en hij zei ook dat kan zo'n kleintje makkelijk aan hoor!
Gisteravond ging echt veel te ver, ik was lekker op het strand aan het rijden. Komt er ineens een meneer mij filmen en vraagt of ik denk dat de pony het leuk vind. Waarbij ik nog dacht dat het aardig bedoeld was. Maar dit was het dus niet.. Vervolgens ging hij helemaal tekeer tegen mij dat ik voor die kar moest gaan lopen en dat mijn pony mij dan lekker mag gaan slaan. En toen hij vervolgens weg liep schreeuwde hij keihard 'ZIEK' in mijn gezicht. Mijn moeder is naar die meneer op het terras gegaan maar was niet te overtuigen.. De grote paarden die op het strand reden dat was niet erg want daar zat iemand op. En mijn pony moest in deze hitte wat overigens helemaal niet zo was een kar trekken. En paarden horen gewoon los te lopen en blablabla. Door het mulle zand word de kar ook gewoon geduwd door mijn vader en ik ga er pas op zitten op het harde bij de waterkant.
Mijn moeder kwam ook met tranen in der ogen terug en ik was ook in tranen hoe deze meneer tegen ons tekeer ging was niet normaal alsof wij mijn pony aan het mishandelen waren. Hij krijgt echt alles hij gaat naar de tandarts als het nodig is we rijden een uur om voor hem voer te halen omdat dat het beste is als er iets met hem is word er net zo lang niks met hem gedaan tot het weer over is hij krijgt dus echt alles wat nodig is en om dan voor zoiets uitgemaakt te worden dat breekt mij dan echt.. Zijn er meer die hier nu ook last van hebben? Hopelijk waait dit snel weer over want door dit voorval heb ik echt even helemaal geen zin meer om naar het strand enzo te gaan :n

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:50

Nouja zeg :\
Ik weet dat dat filmpje over veel ophef heeft gezorgd, maar dit is echt bizár! :\

Mijn Shet loopt ook voor de kar, maar eigenlijk nog geen mensen tegen gekomen.. Ik hoop ook niet dat ik mensen tegen kom die zo erover denken
:(:)

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:52

Ach..
Meiske, dat is toch niet normaal nee.
Echt verschrikkelijk dat iemand dat zo zegt.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:52

gaat het om de pony in je onderschrift? Trek het je niet aan! Ik heb een keer het omgedraaide gehad,, ik was 'ziek' dat ik buiten durfde te rijden als 16 jarige van 1,60 en 45 kilotjes op een heuse belgische knol. Wat als er wat gebeurde, dat kon wel een drama gaan worden waar vele mensen mee verongelukten.. En nog steeds rijd ik gewoon rond, vooral langs het huis van die man in de hoop dat die daar nog poept ook.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:53

Het lijkt alsof je hier een verantwoording wil afleggen om te bewijzen dat die meneer echt geen gelijk had, nergens voor nodig! Tenminste als het echt allemaal in normale proporties is (fototje?). Mensen moeten zich gewoon niet zo met elkander moeien, komt alleen ellende van. Daarbij zou je pony toch echt niet meer voor de kar kunnen door protest als het zooo erg was :j

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:54

Wat heftig zeg! Hopelijk zal dit wel weer overwaaien. Shetlanders zijn ontzettend sterk dus die kunnen best wat hebben. Maar wat die ponypletters deden ging veels te ver! Ik denk dat je er gewoon niks van aan moet trekken. Die mensen weten niet beter en zien nu alleen maar het slechtste in de mens. Vooral eigenaars met shetjes dus.. Ik denk dat het wel weer over zal gaan.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Jeetje wat bizar...
Hou gewoon voor jezelf in gedachten dat deze mensen niet beter weten, zij kunnen er niks aan doen. Negeer het, je pony ziet er fantastisch uit, en je hebt een mooi en deugdelijk uitziend tweewielertje voor hem. Het waait wel weer over, trek je er in de tussentijd maar niets van aan, je pony geniet duidelijk met volle teugen van het strand!

Sofy

Pff, heb net je AR-ITP even bekeken, en die pony ziet er inderdaad écht uit alsof hij vreselijk te lijden heeft ;). Wat een onzin zeg, je hebt zo te zien een prachtig onderhouden wagen, met giga wielen voor op het strand, dit zou de gemiddelde labrador nog kunnen trekken denk ik. Zonde dat mensen zo sterk reageren, ze bedoelen het vast goed, maar voor jou is het inderdaad absoluut niet leuk. Vooral als ze dan ook nog niet voor rede vatbaar zijn, iedereen mag een mening hebben, maar je moet er wel netjes over kunnen praten vind ik.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:57

Een volgende keer zou ik gewoon de politie bellen... Mensen weten vaak niet beter en sommige gaan daarbij ver over de grenzen van wat wel en niet kan.... Wij paardenmensen weten ook echt wel dat jij prima met je kleintje overweg gaat en hem echt niet te zwaar belast ;) Kan zo'n ukkie prima hebben, je hebt een prachtige sulky die (bijna) niks weegt dus echt laat je niet gek maken door mensen die niet beter weten!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:57

Het is voor leken moeilijk te snappen dat een paard dat een kar trekt een ander gewicht aan kan dan hetzelfde paard dat een ruiter draagt.
Die filmende man reageert hetzelfde als de mensen die na de aanslag op de koninklijke familie in Apeldoorn zwarte suzuki's van nietsvermoedende burgers gingen molesteren. Het is een makkelijke manier om je moreel hoogstaand te voelen.
Het goede nieuws: na verloop van tijd vinden dit soort sukkels een ander slachtoffer om zonder redenuit te schelden.
Bedenk maar dat iemand die zo reageert een grote sukkel is, en probeer je er niet teveel van aan te trekken.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:59

Vervelend is het wel. Misschien als je het echt zat bent kun je een papier uitprinten met de gewichten die een paard mag trekken. Kun je vinden op internet of in het leerboek. Als ze dan zeuren geef je dat gewoon en rij je lekker verder :)

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:00

Wat vervelend zeg! Mensen weten niet waar ze het over hebben.
Nu is opeens alles zielig. Zou mooi zijn als er in de sociale media ook wat aandacht komt over wat wel en niet zielig is.
Misschien een idee, om daar zelf mee te starten, desnoods een dierenarts vragen iets te plaatsen?

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:01

Vreselijk als zo'n iemand dat zegt. Wat een vergelijking... Duidelijk iemand die de ballen verstand er niet van heeft en daar moet je lekker boven staan.

Lees de reacties van je AR-ITP topic nog maar eens door, ziet er echt super uit!

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:01

Ik heb er ook last van gehad mensen die mij boos aan kijken wanneer ik mijn mini shet uitlaat in het bos word er niet goed van.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:02

Meisje, die kerel is niet goed in zijn hoofd. Het is gemakkelijk zeggen, maar trek je er niets van aan. Jij bent ontzettend goed bezig met je pony. Shetties zijn oersterk, zeker als het om trekken gaat. Je zat er toch niet op met 200kg?? Nee hoor, gewoon lekker doorgaan met bewegen met hem! Je doet het geweldig en je pony heeft er echt plezier in. Ik gok dat die kerel door zijn omgeving hartelijk wordt uitgelachen als hij op hoge poten dat "mishandel" filmpje laat zien. Hij staat voor schut, jij niet. Jij doet het goed. :j

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:05

Nouja zeg, die man is ziek in zijn hoofd! Hoe durft hij. |(.
Joep vindt het hartstikke leuk om te mennen. Dus trek er niks van aan! :j
Jullie zijn een leuke combi dus lekker doorgaan, waar je mee bezig was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:07

Een bepaald deel van de mensheid is een notoire domme botterik. Daar doe je niets aan, hoe graag je ook zou willen. Proberen te overtuigen heeft geen zin als ze zo over de huppel zijn. Kun je beter gewoon doorrijden, want hoe langer je in die situatie blijft, des te bozer/verdrietiger/gefrustreerder raak je, daar reageert je paard weer op, en hoppekee daar gaat je heerlijke ritje...

Ik ben ook wel eens voor dierenbeul uitgemaakt omdat ik op het veulentje van de grote reed. En dat was zooooo zielig, en ze gingen de dierenbescherming bellen.
Voor jouw info: vriend op m'n KWPN-ruin en ik op een Fjord ;)
Ik heb ze vriendelijk succes en nog een prettige dag gewenst en ben doorgereden :wave:

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:09

Nou wachten tot ie het filmpje op facebook oid zet :+
Ben benieuwd of ie dan ook zoveel mensen vind die het zelfde denken als hij :D

Wees gerust ;)
Het trekt wel weer over

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:10

Ik ken het en heb het zelfde probleem. Ook als ik met mijn pony en de wagen een stukje om ben of idd op het strand constant hoor je mensen praten roepen dat ik een pony pletter ben enz :?

SayaJones

Re: Sinds ponypletter filmpje, constant commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:13

Ik schrik er ook nog van dat dit nog vaker voorkomt ook!
Mensen trekken ook echt iedereen over 1 lijn -O-

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:15

Misschien dat het ligt aan de regio :P kom ook uit de buurt van de TS ? Ik ga vaker mee als groom met Jenkins, en kan inderdaad beamen dat er regelmatig commentaar komt van mensen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:19

Jenkins schreef:
Ik ken het en heb het zelfde probleem. Ook als ik met mijn pony en de wagen een stukje om ben of idd op het strand constant hoor je mensen praten roepen dat ik een pony pletter ben enz :?

Hier ook. Sinds de pony pletter filmpjes krijgen wij nu ook commentaar. Nooit gehad in al die jaren.
En.................mijn haflinger weegt 470 kg :D knapperd die mijn pony wil pletten. Maar vervelend is het wel.

Van de week nog op menwedstrijden hoorde ik ook shetland aanspanningen, tweespannen die door het publiek werden uitgejouwd wegens pony pletten.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:23

ergens zijn ze dan wel echt door het slaan , gelukkig hier nog
geen commentaar !

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:27

Hmm wat een idioot gedoe zeg! Misschien met dit soort dingen ook naar de media stappen? SBS6 een item laten maken met dat er wel wat verschil zit tussen een ponypletter en een leuk ritje langs het strand?!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:34

Dat heeft weinig zin, denk ik. Niet spectaculair genoeg. En buiten dat, het lijkt of mensen het niet goed begrijpen wat nu de mishandeling is en wat niet.

Wij trainden vorige week mennen dressuur in het bos.
Ik tik de pony aan met de zweep om de juiste galop aan te geven. (let wel is een Haflinger en nog niet eens een Shetlander)
kwamen er een aantal mensen serieus boos aan, die dreigden de politie te bellen, omdat de pony met de zweep werd bewerkt ~~}>
Want op tv was gezegd dat het dierenmishandeling is, als paarden met zwepen bewerkt worden. :Z

Ik heb nog serieus moeten uitleggen dat wij de zweep gebruiken om hulpen vanaf de koets te geven.

Wij mennen al jaren en ook aangespannen authentieke ritten door allerlei dorpen en steden en nog nooit heeft iemand uit het publiek iets gezegd over de zweep. Maar blijkbaar is het beeld van de tv nu zo geworden, dat het aanleggen van de zweep al gezien wordt als mishandeling.

@ts
Trek het je niet teveel aan. Ik wil met mijn voorbeeld aangeven dat er meer menners zijn, die er last van hebben. En dan hebben wij zelfs een Haflinger en geen shetlander. Het ligt echt niet aan jou. En laat je vooral niet tegenhouden om lekker met je pony te mennen! Veel menplezier.
Laatst bijgewerkt door janouk op 16-07-13 11:42, in het totaal 2 keer bewerkt