[AR] Van wedstrijden rijden te paard naar mennen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

miisshOrse

Van wedstrijden rijden te paard naar mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 09:34

Hallo allemaal,

Mijn nieuwe men pony (veulen) zet mij flink aan het denken.
Momenteel ben ik "actief" in de wedstrijdsport. Ik rijd dressuur, springen en eventing. Maar dit kost tijd, heel veel tijd. Om fair te zijn tegenover mijn paard train ik hem 5-6 dagen in de week en staat hij in pension. Dit trainen is zeker niet alle dagen zwaar. Maar deze momenten moet ik wel bij hem zijn.

Nu vraag ik me af hoe het voelt als je helemaal overstapt op het mennen en stopt met rijden? Ben ik voorlopig zeker niet van plan, maar mogelijk in de toekomst. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

De redenen waarom het mennen voordeliger zijn qua tijd en geld voor mij:
- Men pony's kunnen thuis blijven dus kosten geen geld in 't pension
- Men pony's kunnen ook gemend/ verzorgd worden door mijn moeder (i.v.m formaat a pony's) waardoor het minder tijd kost
- Mennen lijkt me zowiezo erg gaaf

Maar hoe ervaren jullie de overstap. Mis je het rijden? Heb je spijt van je keuze? En als je wedstrijden ment, hoe ziet je trainingsschema er dan uit? (neem aan ook +- 5/6 dagen in de week?) Ik snap dat dit voor iedereen verschilt, maar ben toch heel benieuwd :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:48

Wij doen én én, waarom kiezen?

Onze haflinger loopt wedstrijden in het mennen (ZZ dressuur en Z vaardigheid) en ook onder het zadel ( L dressuur). Ze wordt heel veelzijdig getraind en afhankelijk van het wedstrijdseizoen meer ingezet in het mennen of meer onder het zadel.

Maar welke tak van wedstrijdsport je ook doet, je zal toch dagelijks moeten trainen/verzorgen. Dat maakt het niet anders onder het zadel dan voor de koets.

miisshOrse

Re: Van wedstrijden rijden te paard naar mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 09:56

Dat is dan ook de reden dat ik de voordelen van mij voor het mennen noemde : minder kosten (thuis stalling) en minder tijd( mijn moeder ment dan ook met deze pony's) Mijn springpaard zal ik nooit van mijn leven durven inspannen. Dat zouden dan twee Welsh a'tjes worden :) En daar ben ik weer veelste groot voor om op te rijden..

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:03

Ik heb twee kruisingen shet/welsh pony's waar we mee mennen. Ze staan hier vlakbij op stal en in een land, ik sta hier alleen met ze. Ik ben met mennen en verzorgen elke dag drie tot vier uur kwijt aan ze. We zijn gestart met mendurance en hierdoor is de training alleen maar toegenomen. Het formaat pony's of paard maakt dan in tijd geen verschil met een andere tak van paardensport. Optuigen en aftuigen, poetsen en je wagen verzorgen kost ook veel tijd en geld. De mensport is geen goedkope bedoening als je een beetje goed materiaal wilt hebben, dat heeft ons de afgelopen jaren ook veel geld gekost. Het hangt ook erg af van de wensen die je hebt en de doelen waarmee je ment.

Wij hebben nooit een bewuste keuze gemaakt voor een kleine pony, Barney is door omstandigheden gewoon bij ons komen wonen. Door een zware blessure is Pip erbij gekomen, in eerste instantie om te kunnen blijven mennen en als vriendje voor Barney. Maar Barney is alsnog hersteld en toen zijn ze uiteindelijk in tweespan gekomen. Het rijden missen we niet, sterker nog als er iets gebeurt met ze dan zouden we ongeveer dezelfde maat pony's opnieuw willen hebben. We vinden het pittige leuke karakters, waar we veel plezier van en mee hebben.

We hebben gekozen voor het rijden van de mendurance omdat Barney met de oude blessures niet op hoge snelheid strakke bochten kan maken. Daarnaast zijn we gek op lange afstanden rijden en houden we niet van de dressuur etiquette en alles wat erbij komt. De maat pony's maakt wel dat wij harder moeten trainen om wedstrijden goed uit te rijden, dit is een uitdaging op zich.
Het trainen is dus zes dagen per week, niet alleen mennen maar ook longeren, wandelen en fietsen. Omdat ze met tweeën zijn, betekent dit extra veel tijd in het trainen steken omdat ik er geen twee tegelijk kan trainen. Alleen als ze ingespannen staan trainen we ze tegelijk.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:18

Ik ben noodgedwongen gaan mennen. Rijden door rugblessure geen optie meer. Ja wellicht gangenpaard maar daar is nu geen geld voor.

Als eerste ik mis het rijden enorm.
Ik heb het gevoel dat ik met het mennen veel meer tijd kwijt ben. Kar uitpakken, kar inpakken, in en uitspannen, hoefschoenen aandoen.
Zomers is het wel leuk s'winters zit ik echt te bevriezen op de kar en is het maar de vraag hoeveel ik kan rijden. Ik kan niet in de binnenbak en ben echt afhankelijk van op straat mennen.
Ik zit zelf in niet zo'n leuke regio om lekker te kunnen mennen. Alles is asfalt en ik ben blij als het hoofdstel niet van zijn hoofd gereden word door automobilisten.

Daarnaast kom ik ook nergens meer. Mijn stalgenoten stoppen paard in de trailer en gaan naar het bos. Ik kan nooit mee. Toen ik werkeloos werd heb ik de auto moeten verkopen en nu kan de kar niet meer mee.
Verder ben ik altijd alleen aan het mennen. Als eerste is dat al niet veilig, moest er de fgelopen weken regelmatig af omdat de hoefschoenen draaide (heb ze net nieuw) en het is ook nog eens oersaai.

Okay...ik klink niet echt positief maar ik vind het mennen wel leuk hoor en ik ben hard bezig mij in een andere provincie te vestigen en ik hoop daar meer menners te treffen.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 11:41

Barney1978 schreef:
Ik heb twee kruisingen shet/welsh pony's waar we mee mennen. Ze staan hier vlakbij op stal en in een land, ik sta hier alleen met ze. Ik ben met mennen en verzorgen elke dag drie tot vier uur kwijt aan ze. We zijn gestart met mendurance en hierdoor is de training alleen maar toegenomen. Het formaat pony's of paard maakt dan in tijd geen verschil met een andere tak van paardensport. Optuigen en aftuigen, poetsen en je wagen verzorgen kost ook veel tijd en geld. De mensport is geen goedkope bedoening als je een beetje goed materiaal wilt hebben, dat heeft ons de afgelopen jaren ook veel geld gekost. Het hangt ook erg af van de wensen die je hebt en de doelen waarmee je ment.

Wij hebben nooit een bewuste keuze gemaakt voor een kleine pony, Barney is door omstandigheden gewoon bij ons komen wonen. Door een zware blessure is Pip erbij gekomen, in eerste instantie om te kunnen blijven mennen en als vriendje voor Barney. Maar Barney is alsnog hersteld en toen zijn ze uiteindelijk in tweespan gekomen. Het rijden missen we niet, sterker nog als er iets gebeurt met ze dan zouden we ongeveer dezelfde maat pony's opnieuw willen hebben. We vinden het pittige leuke karakters, waar we veel plezier van en mee hebben.

We hebben gekozen voor het rijden van de mendurance omdat Barney met de oude blessures niet op hoge snelheid strakke bochten kan maken. Daarnaast zijn we gek op lange afstanden rijden en houden we niet van de dressuur etiquette en alles wat erbij komt. De maat pony's maakt wel dat wij harder moeten trainen om wedstrijden goed uit te rijden, dit is een uitdaging op zich.
Het trainen is dus zes dagen per week, niet alleen mennen maar ook longeren, wandelen en fietsen. Omdat ze met tweeën zijn, betekent dit extra veel tijd in het trainen steken omdat ik er geen twee tegelijk kan trainen. Alleen als ze ingespannen staan trainen we ze tegelijk.

Interessant verhaal :j Heb je dan ook regelmatig les of doe je dit mennen gewoon zonder lessen? Als ik ga mennen dan ga ik dat samen met mijn moeder doen. Wat betekend dat ik we de dagen onderverdelen. Het maakt mij qua tijd niet persee uit hoelang ik er op een dag mee bezig ben maar wel hoeveel dagen. :) Train je dan met het mennen ook in een bak of alleen op de weg?

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 11:42

Cowgirl schreef:
Ik ben noodgedwongen gaan mennen. Rijden door rugblessure geen optie meer. Ja wellicht gangenpaard maar daar is nu geen geld voor.

Als eerste ik mis het rijden enorm.
Ik heb het gevoel dat ik met het mennen veel meer tijd kwijt ben. Kar uitpakken, kar inpakken, in en uitspannen, hoefschoenen aandoen.
Zomers is het wel leuk s'winters zit ik echt te bevriezen op de kar en is het maar de vraag hoeveel ik kan rijden. Ik kan niet in de binnenbak en ben echt afhankelijk van op straat mennen.
Ik zit zelf in niet zo'n leuke regio om lekker te kunnen mennen. Alles is asfalt en ik ben blij als het hoofdstel niet van zijn hoofd gereden word door automobilisten.

Daarnaast kom ik ook nergens meer. Mijn stalgenoten stoppen paard in de trailer en gaan naar het bos. Ik kan nooit mee. Toen ik werkeloos werd heb ik de auto moeten verkopen en nu kan de kar niet meer mee.
Verder ben ik altijd alleen aan het mennen. Als eerste is dat al niet veilig, moest er de fgelopen weken regelmatig af omdat de hoefschoenen draaide (heb ze net nieuw) en het is ook nog eens oersaai.

Okay...ik klink niet echt positief maar ik vind het mennen wel leuk hoor en ik ben hard bezig mij in een andere provincie te vestigen en ik hoop daar meer menners te treffen.

Jammer dat je "noodgedwongen" bent gaan mennen. Mij lijkt mennen ontzettend leuk. De winter lijkt me inderdaad ook wat lastiger Maar dan zou ik de training wat naar beneden schroeven. (Uiteraard dan ook de eventuele wedstrijden) Maar ik heb nu echt een geweldig paard. Ben zo bang dat ik het rijden maar vooral het paard heel erg zou moeten missen. Voorlopig heb ik dus genoeg om over na te denken

wittewitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:06

Ook ik ben noodgedwongen gaan mennen. Ik heb een waanzinnig goed bewegend paard gekocht waarmee ik nog 1x weer goed wilde scoren in de subtop, maar helaas is dit anders gelopen. Na een dusdanige val van het paard durf ik niet meer te rijden. En daar stond hij dan....en wat moet je er dan mee. Mijn man ment met een tweespan en als groom vond ik het wel leuk om mee te gaan. Mijn paard was ook beleerd voor de wagen en ik vond dat hij wel in training moest blijven, dus dan maar mennen.
In het begin vond ik het oersaai maar na een tijdje begonnen we een leuke combinatie te vormen en zijn we serieus aan de slag gegaan. Ik doe voornamelijk dressuur met hem en af en toe een buitenrit. In oktober zijn we voor het eerst op concours gegaan. Dit was voor en ex-subtopper wel wennen om nu in de B-dressuur enkelspan te starten. We vlogen door de B, zijn indoormenkampioen B dressuur in ons mendistrict geworden en hebben nu na 6 proeven gereden te hebben in de klasse L al ruim de winstpunten voor de M dressuur. Of je nu op de wagen zit of op het paard, het paard moet op dezelfde manier dressuurmatig getraind worden. Ik mis nog steeds het geven van mijn beenhulpen en schuif daardoor soms wat onhandig heen en weer in mijn stoel, maar ik geniet nu echt van het mennen. Wel merk ik door mijn eigen ervaring met de dressuur onder het zadel dat ik de dressuur voor de kar wel vanuit een ander oogpunt benader dan de mensen die uitsluitend hebben gemend. Ik ben altijd aan het gymnastiseren, rij veel overgangen, probeer het paard mooi snel te laten zijn in het achterbeen en zorg ook dat hij goed over de rug loopt en blijf de ontspanning opzoeken. Ik men 4x per week, waarvan 1x in de groepsles op de manege en 1x privéles. Mijn paard vindt het mennen erg leuk en zet zich zeer goed in. We zijn erg naar elkaar toegegroeid en genieten van onze successen...........het mennen is prachtig, maar heel stiekum hoop ik toch nog ooit.......

wittewitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:13

O ja, de kosten....
Mennen is niet bepaald goedkoop te noemen. Je moet een voor de discipline geschikte wagen hebben, een tuig, een trailer met koetsenframe en een nog zwaardere auto (want de trailer is natuurlijk weer zwaarder). Ook zijn de menwedstrijden meer verspreid dan de gewone dressuurwedstrijden. Dus je reist veel meer.
Het inspannen, uitspannen en constant meenemen van je wagen valt me heel erg mee. In een kleine 10 minuten heb ik de wagen van de trailer en het paard ingespannen voor de wagen staan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:33

10 minuten? Hoe doe je dat? :D

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 12:40

@Wittewitte : Wat sneu zeg dat het voor jou zo gelopen is. Wel onzettend gaaf dat je je sportpaard voor de wagen hebt kunnen zetten!

Ik hoef geen nieuwe trailer aan te schaffen. Als het goed is doen mijn ouders dit tussen nu en 3 jaar, daar mijn zusje ook ment. Qua de km's voor wedstrijden maak ik me ook geen zorgen. Die maken we nu ook al! Heb mijn zusje die ook ment, dus we kunnen mooi samen op pad met mijn vaders 4x4. Hoef ik dus ook geen nieuwe auto aan te schaffen ;)

Het enige is dan een kar en tuig. Wat ik kan aanschaffen van het bedrag dat ik voor mijn paard krijg. Maar dat is allemaal bijzaak.

Hoofdzaak is beslissen of ik het rijden wil blijven doen :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:45

Ik heb altijd actief gereden, dressuur, springen en eventing met mijn pony en mijn springpaard (v. No Limit)

En, en is leuk, maar als je het écht actief wilt doen, is het alleen bijna niet mogelijk. :n

Ik heb mijn sportpaard vorig jaar verkocht, en het geld dat ik voor hem kreeg heb ik mijn 2span welshjes en wagen van kunnen kopen.

Ondanks dat ik het rijden nog steeds leuk vind, heb ik geen spijt van mijn overstap, de menwereld is onwijs gezellig/leuk/sportief, iedereen gunt het elkaar, en de wedstrijden zijn (vooral indoors/marathons) een feestje.

Ik heb inmiddels 6 pony's staan (1 die ik nog tijd ohz door heb gereden, maar is nu met pensioen zegmaar), dus 5 menpony's en geniet er elke dag weer van!

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 13:10

MelanieB schreef:
Ik heb altijd actief gereden, dressuur, springen en eventing met mijn pony en mijn springpaard (v. No Limit)

En, en is leuk, maar als je het écht actief wilt doen, is het alleen bijna niet mogelijk. :n

Ik heb mijn sportpaard vorig jaar verkocht, en het geld dat ik voor hem kreeg heb ik mijn 2span welshjes en wagen van kunnen kopen.

Ondanks dat ik het rijden nog steeds leuk vind, heb ik geen spijt van mijn overstap, de menwereld is onwijs gezellig/leuk/sportief, iedereen gunt het elkaar, en de wedstrijden zijn (vooral indoors/marathons) een feestje.

Ik heb inmiddels 6 pony's staan (1 die ik nog tijd ohz door heb gereden, maar is nu met pensioen zegmaar), dus 5 menpony's en geniet er elke dag weer van!

Met jou kan ik me 1 op 1 vergelijken qua rijden. Heb je niet onwijze moeite gehad om je paard te verkopen? (emotioneel)

Het zou zowiezo erg leuk zijn als die wedstrijdtak gezelliger is. Want buiten de eventing is er weinig gunning te vinden in de rij wedstrijdsport. Maar dan komt gelijk het volgende..

Ik weet alles van wedstrijden rijden. Maar mennen is een compleet nieuwe wereld voor mij. Ik heb géén idee hoe ik daar alles van te weten moet gaan komen :)

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:21

Wij hebben eenmaal per twee weken privé les, we zijn lid van de vereniging en kunnen de bak gebruiken. Maar het grootste gedeelte rijden we gewoon buiten, de lessen zijn vooral bedoeld om onze eigen technieken beter te krijgen en om de pony's soepel te houden en verder te trainen in het tweespan.

De mensport is inderdaad niet goedkoop, wij moeten er veel voor laten maar we willen het niet missen. Ik moet wel zeggen dat ik het geluk heb dat mijn man ook zo van ze is gaan houden en hierdoor doen we alles samen met het mennen. De sfeer is inderdaad erg leuk op wedstrijd, gezellig en relaxed of je nou zoals wij net start of al hoog rijdt iedereen doet normaal tegen elkaar.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:21

miisshOrse schreef:
Ik weet alles van wedstrijden rijden. Maar mennen is een compleet nieuwe wereld voor mij. Ik heb géén idee hoe ik daar alles van te weten moet gaan komen :)

1. Aansluiten bij een menvereniging die zowel wedstrijdrijders als recreanten hebben
2. Veel bij menwedstrijden gaan kijken
3. Veel meerijden of groomen bij anderen.

Ik ben ook een overstapper. Voorheen wedstrijden onder de man gereden, maar daarna een pony gekocht waar ik 2 veulens mee gefokt hebt. Ze was voor mij te klein om o.d.m. te rijden, en heb haar om laten scholen tot menpony. Ik was toen inmiddels de 40 gepasseerd en bedacht me dat ik het rijden misschien nog zou kunnen volhouden tot 50 - 55 jaar, maar het mennen wel tot mijn 75ste jaar :D .

Maar toch ook het gemis van het rijden. In het begin voelde ik me alsof ik in een rolstoel zat: geen zit- of beenhulpen, dus geregeld zat ik zithulpen (mijn "kruis aan te trekken") te geven op de bokstoel :D .
Daarna kwam de winter en vond ik het veel te koud om die koude koets uit de schuur te trekken, pony in te spannen, en was ik al bevroren voor ik wegreed. Wat had ik gedurende die maanden de pony graag even dressuurmatig o.dm. bijgeschoold / onderhouden ipv met de koets, of 3 x p/w longeren :\ .
Dat was voor mij een reden om, áls zich een liefhebber meldde die mijn pony graag zou willen overnemen, daarna over te stappen naar een paard. In de eerste plaats om weer mee te gaan koetsen, maar om die vreselijke winter o.d.m. mee te kunnen overbruggen. En zo gebeurde het ook: de liefhebber heeft de pony over gekocht, ik heb een rijpaard gekocht dat nu (... okee, we hebben even een noodgedwongen pauze) beleerd wordt voor de koets.

Overigens trainde ik de pony 2, max. 3 x per week voor de wagen, en 2, max 3 x per week met pessoatuig aan de longeerlijn.

wittewitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:23

Cowgirl, dat is een kwestie van vaak doen. Het lamoen zit standaard aan mijn kar, het schoftstuk, de rugriem en de broek van het tuig laat ik altijd aan elkaar zitten en gelukkig werkt mijn paard braaf mee.

Barney1978: ik vind de sfeer ook leuk op de wedstrijden. Totaal anders dan de dressuurwedstrijden onder het zadel.
Wij rijden met het tweespan van mijn man ook mendurance en starten a.s. zaterdag in Renkum. Doen jullie ook mee?

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:25

@wittewitte, nee dat kon niet omdat mijn dit weekend dienst heeft. We gaan naar Etten-leur, onstwedde en hellendoorn. We hebben net het Drents Friese Wold achter de rug. Hebben jullie DFW ook gereden?

wittewitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:32

Ja, wij waren 1e in de klasse 1 paarden. Etten-Leur is voor ons wel heel ver. Onstwedde en Hellendoorn zijn we weer van de partij!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:34

Gaaf zeg, wij waren eerste van de mini's en derde in de impulsrubriek. Dan gaan we jullie vast weer tegenkomen, alleen nog even weten hoe jullie eruit zien :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:31

Lees eens de wedstrijdreglementen mennen door, daar steek je ook al veel van op. En ga eens kijken bij een wedstrijd in de buurt. Spreek de menners gewoon aan, ze zijn vast bereid je van alles uit te leggen.

Welsh4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:16

Ik denk dat het kwa training ook niet veel uitmaakt of je nu onder het zadel rijd of ment. Als je lekker mee wilt komen in dressuur , vaardigheid en marathon moet je wel kunnen trainen.
Maar als je ze thuis hebt staan is dat natuurlijk al tijd winst.
Ik heb zelf altijd dressuur gereden onder het zadel, pas toen wij een gezelschapspony kregen bij mijn paard is daar het mennen bij gekomen. En ik moet zeggen, dat het echt heel erg leuk is.
Heb nu zelf ook 1 van mijn pony's voor de wagen beleerd, en mijn paard ben ik ook al een beetje wegwijs aan het maken met tuig e.d.
En het kan natuurlijk ook een mooie combinatie zijn rijden en mennen?
Ik zelf vind namelijk wel dat mennen wel meer tijd en inzet van andere vergt.
Wij gaan nooit alleen de weg op met ons tweespan.
Maar gelukkig vinden we het samen leuk om te doen, dus dat scheelt.
Dus ik zeg gewoon doen!! het is zo leuk.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:28

miisshOrse schreef:
Met jou kan ik me 1 op 1 vergelijken qua rijden. Heb je niet onwijze moeite gehad om je paard te verkopen? (emotioneel)

Het zou zowiezo erg leuk zijn als die wedstrijdtak gezelliger is. Want buiten de eventing is er weinig gunning te vinden in de rij wedstrijdsport. Maar dan komt gelijk het volgende..

Ja dat vond ik aardig moeilijk.. al was ie wel in 2 dagen al verkocht, en had de nieuwe eigenaren voor het uitkiezen.. Dus wel super tehuisje.

En ik ken het, de eventing is gezellig, de drs/springsport is veel haterij/jaloezie en word elkaar weinig gegunt.
In de mensport zo anders. Pas een indoor was mn menwagen kapot, kreeg zelfs van mensen die ik niet kende nog menwagen aangeboden (had te kiezen uit 3 wagens, echt superlief), en ohz keer singel vergeten, nou niemand waarvan ik een singeltje kon lenen..
In de mensport moedig je elkaar aan, ik vind de hele sfeer onwijs gezellig :j

Raad je aan om de reglementen uit te printen en door te lezen, heb ik in het begin ook gedaan, leer je best veel van. :j
En als je iets wilt weten, kun je het hier vragen, of berichtjes sturen :)

Mocht je eens in de buurt zijn, geef je maar een gil om een rondje te mennen :))

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 04:14

Ik ben zelf ook gaan mennen met mijn pony shetxwelsh. Kon op m'n haflinger niet meer rijden en ben toen met hem gaan mennen. Ik rijd nu sinds kort weer en ik heb het rijden heel erg gemist. Maar voor mij was het ook geen keuze tussen 1 van de 2. Het was dat of niets.

Ik rijd alleen maar recreatief, pony ook aan huis, lekker het bos in en heerlijk lange ritten maken. Ook héél erg leuk :j maar op het paard vind ik toch net wat leuker (als ik zou moeten kiezen tussen mennen en rijden, zou ik liever rijden)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:01

wittewitte schreef:
Cowgirl, dat is een kwestie van vaak doen. Het lamoen zit standaard aan mijn kar, het schoftstuk, de rugriem en de broek van het tuig laat ik altijd aan elkaar zitten en gelukkig werkt mijn paard braaf mee.

Barney1978: ik vind de sfeer ook leuk op de wedstrijden. Totaal anders dan de dressuurwedstrijden onder het zadel.
Wij rijden met het tweespan van mijn man ook mendurance en starten a.s. zaterdag in Renkum. Doen jullie ook mee?

Ja dat zit bij mij ook aan elkaar. En vaak doen...... zo'n 3 a 4x per week de afgelopen 6 a 7 jaar.
Misschien ben ik gewoon traag.
Mijn spullen liggen wel op zolder zeg maar dus ik moet nog even met mijn 12 kg wegende tuig de trap op en neer + dat die hoefschoenen ook veel tijd in belsag nemen. helemaal omdat er eentje nog steeds niet naar wens zit.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 08:32

MelanieB schreef:
miisshOrse schreef:

Ja dat vond ik aardig moeilijk.. al was ie wel in 2 dagen al verkocht, en had de nieuwe eigenaren voor het uitkiezen.. Dus wel super tehuisje.

En ik ken het, de eventing is gezellig, de drs/springsport is veel haterij/jaloezie en word elkaar weinig gegunt.
In de mensport zo anders. Pas een indoor was mn menwagen kapot, kreeg zelfs van mensen die ik niet kende nog menwagen aangeboden (had te kiezen uit 3 wagens, echt superlief), en ohz keer singel vergeten, nou niemand waarvan ik een singeltje kon lenen..
In de mensport moedig je elkaar aan, ik vind de hele sfeer onwijs gezellig :j

Raad je aan om de reglementen uit te printen en door te lezen, heb ik in het begin ook gedaan, leer je best veel van. :j
En als je iets wilt weten, kun je het hier vragen, of berichtjes sturen :)

Mocht je eens in de buurt zijn, geef je maar een gil om een rondje te mennen :))

Van het vragen zal ik zeker gebruik maken, bedankt! :j Het rondje mennen zal er niet van komen, wij wonen niet erg bij elkaar in de buurt helaas hahaha