fientje80 schreef:Wauw, ziet er ook erg mooi uit! Idd, ik verwacht voor mijn budget ook geen nieuwe marathonwagen, maar gewoon een leuke lichte wagen. Ik heb nu een sulky, heel fijn ding verder, maar ik wil graag 4wielig ook ivm stabiliteit. Voor langere ritten vind ik zo'n sulky niet echt fijn. Ik kom genoeg leuke wagens tegen, alleen zijn ze vaak zo lomp en toch nog vrij zwaar. Zeker voor op onverharde wegen. Maar jij hebt je wagen dus ook helemaal naar eigen wens laten bouwen?
Dankje, ik ben er écht nog steeds heel erg blij mee. Hij is nu ruim 2,5 jaar oud, maar heeft tussentijds ook bijna een jaar stil gestaan wegens blessure shetmerrie, toen had ik de welsh nog niet.
Eigen wens...... mwoah. Uiteraard zijn de kleuren etc. helemaal eigen wens
ik was al bekend met deze wagen via een vriendin van mij, alleen had die 'm van De Lemerij uit Hengelo en haar wagen was iets ouder type, met wat kleine dingen wat anders.
Ik heb, na een tijd goed te hebben rondgekeken, informeren etc. en bezoeken aan Paard & Koets, de keuze gemaakt voor het basistype Pony Marathon IV 62a bij Kraay uit Nijkerk. Die hadden toen ook een mooie prijs/aanbieding. Het 'kale type', en dan
zat daar al de afneembare achterplaat bij, schijfremmen achter, de luchtvering, en verder qua groomgrepen etc.
Als extra opties heb ik er zelf dus het afneembare groomstoeltje (150 extra) en het verwisselbaar 2span systeem (250 euro) bijgekozen.
Verder hoefde ik geen extra aanpassingen en/of 'op maat gemaakt' te hebben, aangezien ik al wist dat ik met mijn 1.72m. er prima op pas. Bokkussen kan nog een stuk verder naar achter, of naar voren.
Zit er nu wel over te denken om voor mijn groom (die wat lichamelijke probleempjes heeft, en daardoor ook wat minder goed kan 'hangen') wat extra groomgrepen te laten plaatsen; die achterste, die je bij de foto van Juf_Sanne ook ziet.
Haar wagen lijkt heel erg op de mijne (en op die van een vriendin van mij).
Die van mij heeft aan het bokkussen zelf nog extra grepen (ik noem ze altijd 'oren', haha) aan de zijkant. Die combinatie met de half ronde greepjes aan de zijkant, onder het bokkussen, zouden voldoende zijn, zodat je die achterste grepen niet nodig zou hebben. Alleen is het nu wel lastig om te 'hupsen' (als ik verkeerd stuur, dat mijn groom dan soort van 'omhoog' springt en de wagen wat omtrekt naar links of rechts) en voor mijn groom zou het wel handig zijn, die 2 achterste grepen als extra er nog op.
Dus wie weet dat ik nog eens met Kraay ga praten, om dat nog aan te laten passen, als extra er op.