Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Misterylady schreef:Omdat daar veel vraag naar is. Veel mensen die kennis willen maken met de sport, willen beginnen met een korter rondje. Ysselstein was ook 20 km voor de impulsrubriek.
We hebben geprobeerde de klasse 1 op 29,9 (de maximale afstand) te krijgen maar dat lukte niet met de route.
Ik ga kijken of er nog iets mogelijk is, (bijv. impuls en klasse 1 beide 27 km).
VanHuisUit schreef:Tja... impuls is impuls.... dus voor mensen die kennis willen maken met mendurance. Dan vind ik dus zo'n kortere afstand wel fijn. Blijkbaar ben je dan gewoon toe aan klasse I.
Stel dat ik met mijn sinds kort beleerde pony zou willen starten, ben ik blij met een 22 km en zou zeker niet gaan voor een 27 of 29.
Als je mendurance (en trouwens ook endurance) gaat starten, en je paard/pony dus klasse I klaar maakt is het natuurlijk niet alleen de afstand. Maar ook het gebeuren erom heen, de reis heen/terug. Het keuren. Op ander terrein enz.
In het buitenland is de korte afstand 20 km een hele normale beginners klasse. En dus... als jij denkt dat je meer kunt en wilt moet je gewoon die grotere afstand nemen en officeel gaan starten.
Overigens is het wel 'normaal' als klasse I en de impulsrubriek gelijke afstand hebben. Logischer zou dan zijn Klasse I kort en impuls gelijke afstand en dan nog een klasse I lang, als je de langere afstand erin wilt laten.
Maar goed.... denk dat die van ons er nog niet klaar voor is dus voor ons wordt het waarschijnlijk toch gewoon volgend jaar. Maar mochten we er klaar voor zijn, dan ben ik blij met een korte afstand.
VanHuisUit schreef:@Keona het gaat niet alleen om afstand, het gaat ook om snelheid, hartslag etc. Maar dat weet je wel natuurlijk. Dat het vorig jaar anders was dat is zo, maar dingen kunnen altijd veranderen, gelukkig maar anders was het leven maar saai. Wat ik zeg, in omringende landen is een 20 km rit zowel bij men- als endurance een heel normale impuls/klasse I afstand. En het biedt (nog) meer mensen een kans om mee te doen.
VanHuisUit schreef:Begrijp het wel hoor![]()
Aan de andere kant, als je nu die wat kortere Klasse I's gewoon rijdt met startkaart kun je als het meezit gewoon je punten rijden en zsm over naar klasse II wat je ook meer uitdaging kan geven.
Maar moet zeggen dat ikzelf dit jaar ook geen KNHS startkaart heb aangevraagd, simpelweg omdat we net opnieuw zijn begonnen en ik zoiets heb van eerst maar even impuls en dan zien we wel verder. Het is al duur zat allemaal.
Gem schreef:Etten-Leur ga jij met trailer bij lange na niet redden in 2 uur, Keona. Ik rij al precies 2 uur (90 km over de snelweg) van Schinveld naar de wedstrijden in Heesch, Grave en die buurt. Stein - Schinveld zal elkaar niet zoveel maken, dus ik denk dat je voor E-L nog minimaal een 30 - 45 minuten bij op moet tellen.