Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sandrina schreef:Ben je in je eentje bezig je pony te beleren? Zijn er geen mensen naast je die ervaring hebben met het beleren van een pony dus doe je alles zo'n beetje op eigen houtje? Lijkt me minder verstandig. Ik denk dat je beter les kunt nemen met je pony van iemand die vaker met dit bijltje heeft gehakt; zo word je de bak doorgesleurd en pony wordt alsmaar banger.
suikermeisje schreef:Hoe oud is degene die hem vasthoudt? Begin anders eens gewoon weer met de lange lijnen.
Ik denk dat de pony het trekken niet begrijpt, anders zou die het ook doen als er geen band achter ligt.
lienus_dandy schreef:Heel erg bedankt! Hier was ik zelf nog niet op gekomen. Ik was ook wel een beetje teleurgesteld dat hij zo deed wand we zijn al heel wat jaartjes vriendjes. Ik denk dat de band er wel is wand het ging van wegrennen tot naar mij toe komen. Hij komt nu keurig naar mij toe.
suikermeisje schreef:lienus_dandy schreef:Heel erg bedankt! Hier was ik zelf nog niet op gekomen. Ik was ook wel een beetje teleurgesteld dat hij zo deed wand we zijn al heel wat jaartjes vriendjes. Ik denk dat de band er wel is wand het ging van wegrennen tot naar mij toe komen. Hij komt nu keurig naar mij toe.
Dit is inderdaad wel dat je een band hebt met je pony, maar er is iets toch niet goed De pony speelt de baas en zal moeten leren dat dit niet getolereerd wordt.
mirestaatje schreef:heb je ooit grondwerk met hem gedaan? werkte bij mijn pony heel erg goed:)
als je dit nooit gedaan hebt moet je er zeker hulp bij zoeken. je moet het niet zelf gaan doen, vooral bij een dominant paardje niet.
ik had het probleem dat mijn pony tijdens het rijden stil ging staan en niet meer verder wou.
hij nam me gewoon niet serieus haha, nu gelukkig niet meer, dat heb ik helemaal te danken aan het grondwerk!
Alfi2010 schreef:En waarom bokt hij dan? Uit vrolijkheid of om aan te geven dat er iets niet in orde is (bv. rug probleem)? Dat zou dan ook de oorzaak kunnen zijn van het draaien zodra hij iets moet trekken: pijn???
tinekeubels schreef:Loopt er ook iemand naast als je met de band erachter loopt / je aan het mennen bent zonder band ?
ik heb met mijn haflinger rustig opgebouwd met iemand ernaast , zodat ze het vertrouwde , maar zij was heel rustig.
lienus_dandy schreef:tinekeubels schreef:Loopt er ook iemand naast als je met de band erachter loopt / je aan het mennen bent zonder band ?
ik heb met mijn haflinger rustig opgebouwd met iemand ernaast , zodat ze het vertrouwde , maar zij was heel rustig.
Nou zodra ik de band erachter had gedaan en de vrouw hem vast had, liep ik naar achteren om de teugels te pakken. De vrouw (noem geen naam weet niet of ze dat wilt) liep één stap en hij draaide door. Hij heeft nu elke dag contact met de band wand zijn buurman heeft hem als speelgoed. Dat is blijkbaar niet eng. Het trekken is alleen eng.
lienus_dandy schreef:mirestaatje schreef:heb je ooit grondwerk met hem gedaan? werkte bij mijn pony heel erg goed:)
als je dit nooit gedaan hebt moet je er zeker hulp bij zoeken. je moet het niet zelf gaan doen, vooral bij een dominant paardje niet.
ik had het probleem dat mijn pony tijdens het rijden stil ging staan en niet meer verder wou.
hij nam me gewoon niet serieus haha, nu gelukkig niet meer, dat heb ik helemaal te danken aan het grondwerk!
Ja ik rij vanaf mijn 8e op hem. Longeren doen we ook vaak. Dat gaat prima! (als je de bokjes wegdenkt dan)
welsh4span schreef:ik vraag mij af of je zelf met deze pony verder moet gaan.
wat ik begrepen heb is hij al wat ouder, dan gaan nieuwe dingen aanleren vaak wat lastiger.
nu ben je op een punt beland van kordaat doorgaan of stoppen voordat je pony jou de baas is.
doe je trouwens wel de leidsels door de lichtogen(waar normaal het eenspan/lamoen in ligt) i.p.v. door
de leidselsleutels. zo kunnen ze zich minder makkelijk omdraaien