Mijn paard is echt ontzettend braaf en rustig, je kan er de gekste dingen aan knopen en het gaat goed. Wat dat betreft zou ik het zelfs vertrouwen om er meteen een huifkar achter te hangen (wat ik natuurlijk niet ga doen
). Het enige probleem is: ze is wat angstig op buitenritten. Als je erop zit moet je haar heel vaak flink aanmoedigen om door te gaan, en dan is ze er soms pas na 10 minuten langs. Als ik erop zit is dat niet zo'n probleem, maar op een kar heb je veel minder 'aanmoedigmogelijkheden'. Als ze bang is als je erop zit spurt ze niet weg, maar draait ze zich om, waarna ze weer prima in te houden is. Ze wil gewoon niet verder en begint, als je wel verder wil, omhoog te komen. Levert dit gedrag een probleem op voor de kar? Hoe gaan jullie ermee om?

Overigens hadden ze op de menstal waar ik altijd was ook een 'beleerwagentje'. Weet iemand hoe die officieel heet? Het is eigenlijk een veredeld opstapje. het heeft bomen, 2 wielen en een stukje waar je op kan staan. Of weten jullie een ander goed beginkarretje (waar je makkelijk op en af kan springen)?
Waar het aan lag weet ik niet. Ik wilde altijd nog een keer proberen om haar onder het zadel buiten met oogkleppen te rijden, misschien dat het daar aan lag. Maar uit laksheid eigenlijk nooit gedaan. Ze is nu verkocht helaas.
Dus het kan een wereld van verschil zijn, onder het zadel of aangespannen. 

. Ik weet dus wel degelijk wat er allemaal mis kan gaan. Mijns insziens meestal veel ernstigere dingen dan onder het zadel.