[AR] shetlander tocht, aangespannen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

newmom

shetlander tocht, aangespannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 14:32

Hallo shetlander eigenaren,

Door een vorig topic kwam ik op het idee om een shetlander tocht te organiseren.
Doordat ik veel met mijn kanjers men, maar erg moeilijk mee kom met de verenigings ritten tussen de grotere ponys en
zelfs paarden. Leek het me erg leuk om eens te kijken hoeveel interesse er zou zijn voor een toch met alleen aangespannen shetlanders. Ik heb 2 mini's van 92 cm voor de wagen staan.
Zijn in prima conditie, maar stappen gewoon wat minder snel dan een haflinger of groot paard.

Het is nog een heel blanco idee, maar wie het ook leuk zou vinden om het eens te proberen... ideeën zijn welkom!
En misschien kunnen we zo met z'n alle er een leuke morgen/middag van maken in de zomer!

Interesse? laat maar horen!

groeten Marieke

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:08

Leuk! Mocht het in de buurt zijn dan heb ik wel interesse. Helaas ben ik afhankelijk van mijn vader voor het vervoer van mijn wagen, dus vandaar :)

Via het shetlanderforum zijn ook al 2 tochten geweest in Herperduin, dat was erg gezellig en de pony's konden het allemaal goed bijbenen. Al ging mijn shet toen onder het zadel mee, omdat mijn andere shet toen niet helemaal 100% liep.

[RIJ-ITP] Hans zijn eerste bosrit (shetlanderrit)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:42

Ik zou het ook leuk vinden, maar ik woon op een godsgruwelijk ongunstige plek (noordoostgroningen).
Wil graag mee, maar wil er niet meer dan een uur voor rijden.
Wordt lastig denk ik ;)

newmom

Re: shetlander tocht, aangespannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 18:34

t hoeft ook niet hard te gaan lijkt me :)

ik zit zelf in de achterhoek, maar niet echt gunstig qua menroutes.. dus als er iemand suggesties heeft.. graag!

leuke fotos capopjekop!

shetlander20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:54

Altijd erg leuk zo'n rit voor alleen maar shetten.
Heb de 2de in Herperduin mee gewandeld omdat 1 pony tijdens het enten omhoog was gekomen had hij op zijn borst een hele bloed uitstorting en kon dus niet voor de wagen.
Heb ook eens een rit in Heerde mee gereden. Die rit was ook top georganiseerd. Jammer dat deze maar eenmalig georganiseerd was.
Ik zou misschien een voorstel doen om het een beetje centraal te organiseren. In het midden van het land??
of de Veluwe.

Ik ben dan zeker voor. Moet alleen afwachten welke datum jullie willen ivm mijn wedstrijden.
Laat maar gauw weten wanneer de rit gepland staat.

Reni92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:58

Ik heb ook wel intresse mits ik vervoer zou kunnen regelen! Sinds kort in het bezit van een shetlander en wagentje en ben benieuwd hoe hij het ergens anders doet! Wil je echt alleen mennen of ook onder het zadel? Anders weet ik nog wel iemand die mee zou willen :o

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 19:27

vooralsnog staat er niks gepland en ik kan dat ook niet alleen hoor! Zit me net wel te bedenken dat ik dicht bij het Montferlandbos woon en dat een optie zou kunnen zijn. Al heb ik daar zelf nog nooit gereden met de wagen. er zijn zat menroutes in het bos. (even googlen voor geïnteresseerde) maar dat zou betekenen dat jullie naar de achterhoek moeten komen en dat is denk ik niet om de hoek voor de meeste.
dus we zullen t echt samen moeten doen :D

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 19:27

oh en onder het zadel vind ik prima, ik weet alleen niet of het leuk is dat als en een stukje gedraafd word en er loopt een begeleider mee dat die dan moet rennen ahaha

Reni92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:33

Haha nou die kan prima los draven hoor! Ben benieuwd, ik houd het even in de gaten

50plusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:30

lijkt mij ook leuk, ik heb een shet van 91 cm hoog die sinds kort aangespannen loopt.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 20:52

voor diegene wie het leuk lijkt, vertel even wat over jezelf en je pony en waar je woont zodat we straks kunnen kijken wat een beetje centraal is.

ik ben marieke, heb 2 mini hengsten van 92cm wie ook samen in het span lopen.
hele lieve paardjes maar met niet erg veel geduld :D maar goed, slapen doe ik dan ook liever in bed en niet op de bok. Zelf heb ik altijd onder het zadel gereden (zware tour niveau paarden klaar gemaakt) en sinds ik 2 kindjes heb niet meer gereden, sinds een aantal maanden aan het mennen geslagen wat verdomde goed bevalt :D rij enkel en tweespan.
woon in Varsselder, in de achterhoek nabij Doetinchem.

50plusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:28

moet nog wel ff aan mijn pony zijn conditie werken en hij moet leren dat elke merrie geen liefdes kandidaat is [ is hengst ] hij is nog maar 7x ingespannen geweest. dus na juli/ aug zou voor ons het beste uitkomen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:30

Ik ben Kristel en ik heb 2 shetten van 96 cm hoog, Hans en Grietje. Hun conditie is momenteel niet goed, maar daar werken we aan. Ohja en de regio is Nijmegen.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 06:48

hempy schreef:
moet nog wel ff aan mijn pony zijn conditie werken en hij moet leren dat elke merrie geen liefdes kandidaat is [ is hengst ] hij is nog maar 7x ingespannen geweest. dus na juli/ aug zou voor ons het beste uitkomen.

hahah ik herken er wel iets in.. die van mij zijn 12...,maar nog steeds is het te proberen.. rijden rijden rijden denk ik dan maar! hahah als ze maar lopen:D

waar woon je hempy?

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 06:49

capopjekop schreef:
Ik ben Kristel en ik heb 2 shetten van 96 cm hoog, Hans en Grietje. Hun conditie is momenteel niet goed, maar daar werken we aan. Ohja en de regio is Nijmegen.

das niet eens zo ver! heb je daar nog leuke routes? heb t vermoeden dat nijmegen centraler ligt dan de achterhoek.

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 06:56

Bij ons zijn ook veel mooie menroutes in het bos :D
Als we dus niet te ver gaan wil ik ook wel mee. (als het van de eigenaar mag dan ;))

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 07:39

Goedemorgen..

Lijkt me leuk, maar voor mij geld ook ietsje later in het jaar. Heb een zwarte merrie van 90 cm hoog en een vosmerrie van 95 cm hoog. Ligt eraan hoelang de route is en waar we gaan rijden ivm de keuze van meenemen.
Beide zijn goed betuigd in het enkel en dubbelspan en 200% verkeersmak.
Ehm, wat moet ik nog meer vertellen.
Ik woon in noordwolde, onderin friesland. En hier kun je ook bijzonder mooi mennen.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:18

Hoi

Hier ook intresse, Pluk en Krummel zijn beide ongeveer 80 cm. Zowel enkel als dubbels span
en hebben een redelijke conditie. Ze zijn er aan gewend om voor het wagentje te lopen...
Als je meer wilt weten c.q. zien, kijk even op mijn profiel....

Ze staan in Overijssel ik wil liever niet helemaal naar het zuiden toe voor de rit...
Maar bv. strand (bij manege Jonker in Katwijk kan je bv. direct het strand op en langs de vloedlijn... dan hoeven de mini's er niet zo aan te sjorren ha ha ha) of Drents friese wold (daar zijn veel mooie verharde paden en kan je ook uitstekend mennen) zijn leuk
Maar ook het gebied bij de Postbank is erg mooi, of in de buurt van Kootwijk ? Bij Havelte, bv. de genieput leuk met water etc. en mooie paden.
En zeer geschikt voor het mennen, Hellendoorn met zijn prachtige harde en brede bospaden... daar ken ik iemand die wellicht zeker een mooie rit in elkaar kan zetten... mooie vergezichten, bos en hei etc. gewoon een geweldig gebied en voldoende parkeerplaatsen voor zover ik weet.
Ps. het lijkt of ik in deze gebieden de weg weet, maar dat is helaas niet zo. Ik maak altijd zwerf ritten... dus weet naderhand meestal niet meer hoe ik gereden ben.. alleen maar dat het leuk was .....Maar goed..

Ik ga het topic even volgen
groetjes

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:29

Ik blijf het topic ook volgen. Heb momenteel een AMH ruintje van 5 jaar voor de wagen. Maar die kan dus niet op zware zandpaden een kar voortsjorren....
Havelte of DFW is voor mij nog wel te doen. Ik kom uit omgeving Winschoten, een echte uithoek dus.
Mooi rijden kan je hier in de buurt niet.

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:31

Havelte is zeker weten mooi. En bij zorgvliet ook (drents friese wold)
En mooie harde paden hier, dus niet door mul zand heen sjorren...

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:30

Als het qua afstand te doen is, lijkt het mij ook heel leuk (en ons dochtertje gegarandeerd ook). Wij hebben een grote shet voor de wagen genaamd P.C. (Prince Charming).
Misschien is de Veluwe nog een goed idee qua ligging en zeer veel mooie menroutes?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:34

Als het in de buurt van havelte ( of omstreken ) komt doe ik ook wel mee, altijd leuk !
Nog een jonge pony voor de wagen, maar moet lukken :Y)

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:01

Lijkt me leuk!
Hier ook een NMPRS ruintje net voor de wagen maar laat maar weten waar en wanneer dan kan ik kijken of ik mee kan.
Woon in Huissen bij Arnhem

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:19

Ik heb mijn vriendin ook gevraagt of ze zin heeft om
met 1 van mijn sjetten mee te gaan...
Ik zou het wel leuk vinden om de rit ook met wat drafstukken af
te wisselen, als er mensen zijn die een wandelrit willen maken kunnen we dat mischien
combineren.... ? Ik vind het zo een leuk initiatief...
En dan te bedenken dat het begon met de volgende vraag begon.....
*\o/* " mennnen, alleen de jeugd met shetjes of ook oudere dames/heren " *\o/*
En dan wordt er zomaar een rit geboren ha ha ha ha

Moeten we alleen eens rustig gaan bedenken wanneer we dat zouden willen doen... ha ha
Ben benieuwd waar en wanneer we uiteindelijk terecht komen...

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:53

Hallo dames

Hier de vriendin van nobje.

Ik zou heel graag mee willen :-)
Ik ben alleen afhankelijk van nobje haar shet Krummel dus voor mij valt het zuiden dan ook af. Ik woon zelf in de regio Utrecht en verder gewoon bereid heen te rijden waar nobje ook heen wil rijden.