Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Echwel schreef:Ik lees toch echt dat hij met 3 jaar is beleerd vervolgens daarna niet meer voor de wagen heeft gestaan.....
Ben al geen voorstander van met 3 jaar beleren en om dan vervolgens niet meer in te spannen is niet echt heel verstandig,,je breekt een ritme wat jonge paarden echt nodig hebben
MaritAriel schreef:Echwel schreef:Vraag me af of je er zelf wel zoveel van snapt, beestje is 4 jaar geworden en is dus met 3 jaar beleerd en vervolgens nooit wat mee gedaan.....
Grappig, dat je zoiets kunt zeggen zonder dat je daar ook maar iets over gelezen hebt.
Erg knap van je.
JoyCiej007 schreef:Nou, kan het me wel voorstellen. Simpel rekensommetje naar aanleiding v/d beginpost: pony is nu 4, heeft er zo'n 30x voorgestaan en heeft igg het laatste half jaar (als het niet meer is, volgens TS) er niet meer voorgestaan. Dan was hij minstens 3,5 toen hij voor 't laatst voor de wagen stond, misschien nog jonger. Nou - die 30x inspannen kom je toch al gauw op 3 jaar of zelfs jonger uit.
Echwel bedoeld volgens mij meer dat het met zo'n 'jonkie' natuurlijk ook wat meer risico nemen is als dat je een doorgewinterd, zéer ervaren paard die al jaren voor de wagen staat, even een tijd niet meer inspant en daarna wel.
Ik zou dat risico namelijk ook niet nemen met zo'n jonkie. Dan maar eerst weer eventjes een keertje aan de dubbele longe en lange lijnen, even weer bevestigen. Voor zowel jezelf als voor de pony.
MaritAriel schreef:Dat het haar pony is hoeft niet meteen te betekenen dat ze alles mag beslissen. Mijn ouders zijn toch echt de baas, ook op het pony gebied
Sandrina schreef:MaritAriel schreef:Dat het haar pony is hoeft niet meteen te betekenen dat ze alles mag beslissen. Mijn ouders zijn toch echt de baas, ook op het pony gebied
Ook als ze er totaal geen verstand van hebben en de pony niet echt doorgetraind is? Kom nou! Veiligheid voor alles hoor! TS voorziet problemen en houdt om die reden de poot stif; ik kan haar geen ongelijk geven.