[AR] Warme kleding op de menwagen ??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Isapaardje

Warme kleding op de menwagen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 21:38

Ik ben niet echt een koukleum, maar stilzittend op de menwagen ga ik het na een half uur rijden (met temperatuur als nu; onder de 5 graden), echt vreselijk koud krijgen.
Niet mijn lijf, maar wel mijn benen, voeten en handen. Dikke sokken, thermolaarzen, fleece (rij) handschoenen, deken over de benen, het is of niet ideaal, of het werkt niet afdoende; maar ik wil wel graag blijven rijden in de winter.
Neem aan dat er meer mensen zijn die hier last van hebben en mogelijk al wat lekker warms hebben gevonden.

Mijn vraag is dan ook : hoe pakken jullie je lekker warm en vooral comfortabel in op de menwagen.
Laatst bijgewerkt door Isapaardje op 11-12-11 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:39

Skipak gekocht 2 jaar geleden in de uitverkoop.
En heb van die doosjes met kooltjes.
En thermo ondergoed van de Action.

Er zijn ook electrisch verwarmde handschoenen, sokken etc. maar die zijn mij te duur.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 21:41

Skipak is wel een goede ja ... En dan vooral de broek :o
Ik zat al te denken aan een thermorijbroek (die geheel open te ritsen is), maar die paste niet over een gewone spijkerbroek heen.

Wat bedoel je met 'doosjes met kooltjes'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:44

Ik men dan wel niet, maar toch een tip. Lange neopreen chaps, ik heb ze van het merk KITT. Die zijn winddicht, zo goed als waterdicht en echt warm :j Zie http://alliedwestminster.shopkit.net/ge ... arge%2Ejpg
Ze hebben lange ritsen aan de zijkanten, en kunnen best over een wat strakkere broek heen. Ik doe ze zelfs over mijn rijlaarzen heen (of in m'n thermolaarsjes).
Ik kreeg eerder wel eens kouplekken op mijn benen als ik lang op stal rondliep en ging rijden, maar met deze chaps echt niet meer.

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:48

Idd, thermolegging, shirt en sokken van Action, die zijn synthetisch met een fleece-laagje aan de binnenkant. Werkt stukken beter dan het reguliere katoenen thermo-ondergoed.
Verder outdoorlaarzen. Die dingen zijn hun geld echt wel waard. Ze zijn warm, water- en winddicht.
Stukken fijner dan thermolaarzen om mee te rijden, daar had ik mijn voeten nog altijd koud in.
Er zijn ook overals te koop die goed dik en water- en winddicht zijn. Ze zijn bij een bedrijf hier in de buurt ook niet gek duur. Dan zit je helemaal ingepakt, erg lekker.
Verder ook zorgen voor een goede winterjas en goede handschoenen en veel laagjes in de goede volgorde.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:49

Isapaardje schreef:
Skipak is wel een goede ja ... En dan vooral de broek :o
Ik zat al te denken aan een thermorijbroek (die geheel open te ritsen is), maar die paste niet over een gewone spijkerbroek heen.

Wat bedoel je met 'doosjes met kooltjes'?

"kooltjes" Bedoel ik mee handwarmers.
Zie link, ik heb 2 paar van de bovenste, stop ik dan in mijn skipak (als het echt koud is)
http://www.jacht-artikelen.nl/index.php?cPath=187

Hier nog een hele berg handwarmers, ook op benzine
http://wandelen.twenga.nl/benzine-handwarmer.html

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 21:54

Ziet er ook goed uit inderdaad.
Die kouplekken komen me bekend voor. Mijn huisarts noemde het 'winterbenen'.
Vaak heb ik ook wel thermo ondergoed aan, maar is niet altijd handig als je wat binnen/buiten moet doen, want je zweet dan binnen weer veel te hard (en niet altijd gelegenheid tot echt omkleden). Iets afritsbaar over je gewone kleding heen, staat me daarom het meeste aan.
Inderdaad thermo rijlaarzen die ik heb, warmen niet echt ... ijskoude voeten in die dingen.
Op aanraden van anderen al eens naar goede outdoor laarzen gekeken, niet goedkoop, dat klopt, maar ze pasten ook niet. Maat 42, met brede voeten en dikke kuiten ... het zat iedere keer ergens niet lekker of juist veel te ruim. |(

Edit: @Sjolvir ... bedankt voor de links. Interessant.
Vraag me alleen af of je de leidsels lekker kunt vasthouden met kooltjes in je handschoenen.
Weet echt niet hoe dat werkt hoor, dus excuus als het erg dom over komt :+
Laatst bijgewerkt door Isapaardje op 11-12-11 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:56

Ik heb zo'n thermobroek voor over je rijbroek met ritsen aan de zijkant, die doe ik altijd aan over mijn spijkerbroek in de winter op de wagen.

Verder dik fleece vest, meestal 2 jassen, sjaal, gevoerde handschoenen, dikkere schoenen of laarzen met een paar kousen en een paar sokken over elkaar heen...

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:58

Hier ook met ski-broek, of gevoerde thermo overall, werkt ook prima! Enne..snowboots! Lekker warm! Muts en goeie sjaal. Alleen je handen..dat blijft een probleem. Hele dikke zijn niet fijn om te mennen. Ik men t liefste zonder handschoenen, maar das wel fris ja in de winter.. :D

O ja die ski-broek of thermo overall kan gewoon over je eigen kleren, nóg warmer!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 21:59

Nouvel schreef:
Ik heb zo'n thermobroek voor over je rijbroek met ritsen aan de zijkant, die doe ik altijd aan over mijn spijkerbroek in de winter op de wagen.

Mag ik vragen welk merk je hebt?
Ik had die eens van Divoza aan, maar die zat vrij strak terwijl de lengte meer dan lang genoeg was.
Anderen ken ik (nog) niet ... zitten weinig ruitersportzaken in de buurt en als ik wat ga bestellen op internet, wil ik eerst even weten wat echt goed is (bevonden door anderen zeg maar).

Dennis

Re: Warme kleding op de menwagen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:05

Ik heb ook een thermo-overbroek. Uit de aanbieding. Skibroek zou ook prima voldoen. Ik heb hem al weer regelmatig aan met lesgeven of mennen (met uitmesten enzo is het nog te warm).

Verder dikke handschoenen, super dikke jas, goeie sokken met goede schoenen. En een capmuts over mijn cap heen :).
Voor het rijden smeer ik mijn handen ook in met glycerine kapfer spiritus (of hoe je het ook maar schijf). Truc van mijn instructrice. Helpt niet alles, maar alle beetjes helpen :).

JSeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:06

Bij mij leg ik er altijd zo'n lekkere warme deken over heen, en heb dan nergens last van;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:12

Isapaardje schreef:
Ziet er ook goed uit inderdaad.
Die kouplekken komen me bekend voor. Mijn huisarts noemde het 'winterbenen'.
Vaak heb ik ook wel thermo ondergoed aan, maar is niet altijd handig als je wat binnen/buiten moet doen, want je zweet dan binnen weer veel te hard (en niet altijd gelegenheid tot echt omkleden). Iets afritsbaar over je gewone kleding heen, staat me daarom het meeste aan.
Inderdaad thermo rijlaarzen die ik heb, warmen niet echt ... ijskoude voeten in die dingen.
Op aanraden van anderen al eens naar goede outdoor laarzen gekeken, niet goedkoop, dat klopt, maar ze pasten ook niet. Maat 42, met brede voeten en dikke kuiten ... het zat iedere keer ergens niet lekker of juist veel te ruim. |(

Edit: @Sjolvir ... bedankt voor de links. Interessant.
Vraag me alleen af of je de leidsels lekker kunt vasthouden met kooltjes in je handschoenen.
Weet echt niet hoe dat werkt hoor, dus excuus als het erg dom over komt :+

Nee, die heb ik niet in mijn handschoenen, wel in mijn skibroek gepropt :+ (heb daar altijd nog gewone broek onder)
Maar voor een groom zijn ze in de handen wel weer lekker.
Wij hadden ze vroeger mee tijdens menles (in de winter, lekker tijdstip voor menlessen) en diegene die als volgende moest mennen
mocht het doosje vasthouden :D .

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:18

Ik heb thermolaarzen, van die goedkope bij de welkoop gekocht. Skisokken erin, heerlijk.
Verder gewoon handschoenen.
Eventueel regenbroek over mn broek, houd de kou tegen.
Dik vest, sjaal, en dikke kingsland jas.
En cap.
Meer heb ik eigs niet nodig :D

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:22

Ik draag een skipak. Dat doe ik gewoon over mijn gewone kleren heen. Daarnaast thermisch lang ondergoed. Dus: lange onderbroek, spijkerbroek of rijbroek en dan een skibroek eroverheen. Aan mijn bovenlijf: hemd, lang thermisch t-shirt, coltrui, fleece vest, bodywarmer, jas, das, muts. Kan ook zijn met een laag extra ertussen. Nog een trui ofzo. Oh ja, en bergschoenen en leren handschoenen. Met dat hele pak aan is het op de arreslee wel een uurtje uit te houden. Maar dan zit ik oP schapenvachten en heb ik nog een deken over. Veel langer is niet leuk als het zo'n 5 graden onder nul is. Doordat je stil zit en je toch snel voortbeweegt, krijg je het zo koud. Zeker als het dan ook nog waait.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:43

:brr: leuke sport mennen :+

Net nieuwe thermo-lange- onderbroek gekocht bij HEMA en ook t-shirt. Zitten fijn :j Hoe kouder hoe meer laagjes.
Dus thermo onderbroek, spijkerbroek (niet te strakke) en daar overheen als het nog kouder wordt skibroek (van mijn man :+ ). Lang hemd, dus die je lekker over je billen/rug kunt trekken en dan bij je thermo onderbroek in doen, daarover 1e thermo shirt, dan 2e en dan ook nog zo'n heerlijk dun merino wol shirt van Icebreaker {:) , dikke schippertrui met kol van Boerenbond en daarover als het waait windbreaker maar het liefst een wat ademende jas. Handschoenen hou ik zo lang mogelijk mijn zomer - Roeckl aan maar daar kunnen nog handschoentjes onder. En als sokken, lange echte geitenwollen sokken, liefst eerst dun paar dan nog dik paar erover. Laarzen (gewoon rubberen met dikke zool) met zooltjes erin.
En soms nog sjaaltje erbij.

Dan houden we het wel een uurtje uit.
Vooral voor het extreme aankleden goed naar de wc gaan :7

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 00:25

VanHuisUit schreef:
Vooral voor het extreme aankleden goed naar de wc gaan :7

Haha, ja dat is een hele goeie tip :') _O- ... anders kun je gelijk al weer gaan 'afpellen'.

Ik ga morgen maar eens shoppen voor de eerste 'onderlaag'; begin bij de Action voor het ondergoed en dan naar de Boerenbond voor wat extra dikke lange geitenwollen sokken ;)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:52

Skibroek 2 jaar geleden in de opruiming gekocht :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 09:55

Ik wil wel graag een openritsbare ENORME thermobroek.. als die er tenminste zijn.. heb nogal dikke benen en een grotere maat, dus alsiemand daarvoor nog wat weet... ik hoorde van iemand in een ander topic de warmevoeten zalf van hansaplast, schijnt erg goed te werken.. midalgan warm, zelfde effect denk ik, en wat ook schijnt te helpen is wat cayennepeper in je sokken, al zou ik dat niet gauw in mn broek doen :P

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 10:56

Die zalf heb ik vorig jaar gekocht; werkt niet. Ja een minuut of 10.
Cayennepeper, ja ook al geprobeerd :o ... had hier helaas geen effect, of ik heb er te weinig in gedaan.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:00

Welke zalf? de midalgan of de hansaplast?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 13:30

Die warmtezalf. Die ik heb is overigens van Dr. Fix zag ik zojuist.
Ondertussen ook wat thermoleggings bij de Action gekocht. Waren nog in de aanbieding ook.
Eentje zonder voeten en eentje met voeten (soort panty).
Ook maar 3 paar hele dikke noorse sokken erbij gedaan. :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:29

Het schijnt dat die van Hansaplast wel echt helpt :)

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:26

skibroek,moonboots,warme jas verwarmde handschoenen,deze waren wel duur maar het geld meer dan waard.

EdwinStok73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:39

NoCold handschoenen, NoCold verwamde bodywarmer en Dan natuurlijk heerlijke verwarmde zooltjes in mijn schoenen. Onder mijn broek of over mijn broek draag ik thermo kleding.

De elektrisch verwarmde kleding is wel een dure aanschaf maar gaat dan ook jaren mee.

Omdat ik hier geen reclame mag maken weet ik niet of dit geplaatst kan en mag worden maar iedereen die met de bokt actiecode besteld voor 31 december krijgt 10% korting Bij NoCold.nl ( NoCold271273)

Fijne warme winterritten gewenst.