[AR] men trailer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

men trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 08:16

kan iemand mij vertellen of er een trailer merk/bouwer is die 1,5paards trailers bouwt met koets frame.

eerste wilde we voor een 2 pony;s traile gaan met frame,maar als we dan toch een nieuwe moeten kopen ,kopen we liever een 1,5 paards.
warom om dat we of dadelijk op pad gaan met 2 pony's en koets of met onze nieuwe dame een lusitano met koets.dus dan is het handiger te kijken voor 1,5 paards.ik moet dan wel even het gewicht enz bekijken inveband met het trekken met onze eigen wagen de pony trailer dat ging,maar de 1,5paard moet ik dan nog na kijken.

capopjekop

Re: men trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:41

Toeran bouwt ze, kun je ook je bestaande trailer laten ombouwen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 10:49

jamaar dat ombouwen is niks.omdat bij een men trailer de wielen meer naar voor zitten en bij een normalen trailer wat verder naar achter.heeft met kogeldruk te maken.ik koop dus liever een orginele men trailer.wel bedankt
capopjekop schreef:

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:56

Ze maken ook zelf trailers met zo'n menplaat erop, kijk maar op hun site.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 11:14

ja had al gekeken,en zag dat 1,5paards ook lever baar was
capopjekop schreef:
Ze maken ook zelf trailers met zo'n menplaat erop, kijk maar op hun site.

Stippies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:51

Marsman in Wijhe bouwt mentrailers op maat, heeft beide wat je noemt, voor 2 ponies maar ook 1 1/2 paards en nog veel meer.

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:52

capopjekop schreef:

Bedoel uit Leeuwen, Gelderland??

Deze zijn failliet. Ze zitten via van Sommeren in Leeuwen.
Ik heb met veel moeite mijn trailer terug kunnen krijgen, duurde bijna 4 maanden. Want ze zouden hem voor mij verkopen, alleen even over dekop gegaan.
Bewijs dan maar eens dat die van jou is!

Van Sommeren zouden het voortzetten. Nette mensen waar mee je goed kan overleggen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 14:02

ja hier zijn we jaa geleden gaan kijken naar de pony trailers met men frame die hij bouwde nette en aardige man,maar een pony trailer is van de aan omdat we een lusitano veulen gekocht hebben waar we ook mee willen gaan mennen.dan is een trailer waar beid op passen beter.marsman is zeker een die ik nog onthouden heb bedankt
Stippies schreef:
Marsman in Wijhe bouwt mentrailers op maat, heeft beide wat je noemt, voor 2 ponies maar ook 1 1/2 paards en nog veel meer.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:12

wel iets om rekening mee te houden, zoals ook al in andere mentrailer topics geschreven is.
een 1,5 paards trailer is smaller als de meeste menwagens lang zijn,...gevolg is dat je koets aan beide kanten van de trailer behoorlijk uitsteekt...

Ik heb 1x gezien dat iemand de koets, trailer EN paard volledig in de kreukels had omdat er een tegenligger in vw busje op de koets die uitstak naast de 1,5 paards trailer geknald was...... echt vreselijk, daarom hebben wij gekozen voor een 2 paards trailer, dan steekt je koets niet uit, dus veel veiliger onderweg voor jezelf , en met name veiliger voor je paard, en dat lijkt me erg belangrijk, je paard die achter de koets staat, die kan geen kant op als er zoiets gebeurd..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 14:16

daar word dan zeker rekening mee gehouden maar een pony koets zal zeker niet uit steken,en een cob maat zal er aan liggen natuurlijk welk soort koets het is maar daar word rekening mee gehouden,
Biancacoo schreef:
wel iets om rekening mee te houden, zoals ook al in andere mentrailer topics geschreven is.
een 1,5 paards trailer is smaller als de meeste menwagens lang zijn,...gevolg is dat je koets aan beide kanten van de trailer behoorlijk uitsteekt...

Ik heb 1x gezien dat iemand de koets, trailer EN paard volledig in de kreukels had omdat er een tegenligger in vw busje op de koets die uitstak naast de 1,5 paards trailer geknald was...... echt vreselijk, daarom hebben wij gekozen voor een 2 paards trailer, dan steekt je koets niet uit, dus veel veiliger onderweg voor jezelf , en met name veiliger voor je paard, en dat lijkt me erg belangrijk, je paard die achter de koets staat, die kan geen kant op als er zoiets gebeurd..

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:16

Wij waren ook eerst aan het kijken voor 1.5 met koetsenframe. Daar kreeg ik te horen dat die niet echt in balans zijn en dus minder stabiel. Voor veiligheid hebben wij nu een tweepaardstrailer gekocht met koetsenframe.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:19

er zijn wel recreatiewagens die wel uitsteken op een 1,5 paards trailer hoor...
dus dat is idd iets om rekening mee te houden.

Erpel schreef:
Wij waren ook eerst aan het kijken voor 1.5 met koetsenframe. Daar kreeg ik te horen dat die niet echt in balans zijn en dus minder stabiel. Voor veiligheid hebben wij nu een tweepaardstrailer gekocht met koetsenframe.

ben ik het ook mee eens.
Je bent een stuk smaller, en er zit toch wel aardig wat gewicht aan de voorkant..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:57

Mijn ponywagen steekt niet uit op onze 2paards, maar denk dat hij op 1,5 ook iets zal uitsteken hoor!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:00

KarinL schreef:
capopjekop schreef:

Bedoel uit Leeuwen, Gelderland??

Deze zijn failliet. Ze zitten via van Sommeren in Leeuwen.
Ik heb met veel moeite mijn trailer terug kunnen krijgen, duurde bijna 4 maanden. Want ze zouden hem voor mij verkopen, alleen even over dekop gegaan.
Bewijs dan maar eens dat die van jou is!

Van Sommeren zouden het voortzetten. Nette mensen waar mee je goed kan overleggen.

Klopt, maar ze verkopen nog steeds onder toeran, heb er paar maanden geleden nog onderdelen voor mijn trailer gehaald.

PabloM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:10

bijna alle grote trailermerken kunnen op aanvraag een 1,5 paards mentrailer leveren. Maar deze zijn bijna net zo duur en soms nog duurder dan de 2 paards mentrailer.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 20:14

ja dat maakt niet uit
PabloM schreef:
bijna alle grote trailermerken kunnen op aanvraag een 1,5 paards mentrailer leveren. Maar deze zijn bijna net zo duur en soms nog duurder dan de 2 paards mentrailer.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:13

Stippies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:14

Ik vind ze wel heel erg als een blokkendoos eruit zien. En dan die raampjes, doet nogal "goedkoop" aan, alhoewel ze niet goedkoop zijn! :+ Ik vind het qua vorm niet echt geweldig. Het is ook een tandemasser, waardoor je er perse een zwaardere auto voor moet zetten.
Ik vind voor de kleine ponies de Hati trailers (pony mentrailer) een super uitkomst! Zien er top uit, keuze uit dubbelas of enkelas. Als je 1 of 2 ponies, bijv. kleine shetjes, wilt vervoeren met menwagen voorop, kun je ook voor een enkelas kiezen, dan hoef je niet meteen een flinke auto ervoor te hebben. Zelf heb ik een Hati mentrailer enkelassig. Bevalt supergoed!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:26

Weet je toevallig hoe duur ze dan zijn, 'Stippies'? (de Toeran). Ik had zondag een mail gestuurd en kreeg gister alleen als reactie 'Wat is je budget?' . Maar dat was mijn vraag niet :D

Hoe de trailer er uit ziet maakt mij helemaal niks uit, als ik maar veilig en vertrouwd van A naar B kan komen :)

twist12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:38

Kraay nijkerk :)

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:54

Weet iemand een indicatie wat het kost om een trailer om te bouwen tot trailer met koetsenframe

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:56

Heb zelf een Hati met koetsenframe en ben er erg tevreden over :j

Basismodel begint bij de 4950 euro dacht ik.
Dit is van de Hati die helemaal naar je wens vanaf de grond wordt opgebouwd. Dus niet een aanpassing op een bestaande trailer.
Laatst bijgewerkt door Keet op 30-07-12 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:59

Ik heb toeran een tijd geleden gemaild wat het zou kosten als ik een koetsframe op mijn 2 paards henra trailer wil laten zetten, het antwoord was € 1950.00 ( incl rdw keuring en btw ).

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:16

Ik heb nog steeds geen reactie van Toeran op mijn mail waarin ik mijn budget heb vermeld ...
Inmiddels hebben we zelf een anderhalf paards trailer gekocht die we om gaan bouwen :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 14:33

ombouwen is een afrader.
want je wielen staan niet op de juiste plek waardoor de kogeldruk te hoog word,als je hem ombouwd ik zou het dus niet doen.

en wat is je budget wat is dat nu voor een vraag van een bedrijf.

marsman in overijssel maakt mooie koets trailers ook voor de pony's geloof een houte voor 5000,- en een aluminium voor 6000,- hij bouwt ze zelf