[AR] Enthousiaste menners gezocht voor menrit Noord Brabant

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

carool

Enthousiaste menners gezocht voor menrit Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 13:26

Hey Allemaal

WIj verzorgen op 7, 8 en 9 Oktober as de 2e paarden3daagse in Noord brabant, omgeving Huijbergen, en omstreken
Vorig jaar was dit alleen voor de ruiters, en dit jaar hebben we ook 2 mooie menroutes van ca 20-25 kilometer.
Dit evenement wordt georganiseerd voor Stichting manegepaardenpensioenfonds te bergen op zoom
zij vangen uitgewerkte paarden en pony's en verwaarloosde paarden en pony's op en geven ze nog een fijne oude dag.

Om aandacht voor deze paarden te vragen en het evenement zijn we op zoek naar menners ( en ruiters ) die het leuk vinden om 1 of 2 dagen mee te rijden voor het goede doel.
Punt 1 om te laten zien dat er behoefte is aan men en ruiterpaden in de omgeving.
Punt 2 om op een positieve manier aandacht te vragen voor de werkpaarden in nederland en belgie.
Punt 3 om er gewoon een ontzettend gezellig evenement van te maken.

We hopen op 200 inschrijvingen ruiters ( zitten nu op 156 ) en minimaal 20 inschrijvingen menners ( zitten nu op 6 )

Dus ik zou iedereen die ment willen vragen om dit bericht zoveel mogelijk door te sturen aan vrienden en bekenden,, verenigingen etc etc.
En vooral in te schrijven voor dit evenement!!!

Meer informatie: www.huijbergsepaarden3daagse.nl

groetjes carola

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 01:07

Carool, van welke plaats (postcode) vertrekken jullie? Dan kan ik kijken of ik een logeeradres in de buurt kan vinden. Ja, ik ben toch aan het proberen mee te rijden, wat ik eerder ok zei/schreef. Ik ben een (enthousiaste) menner.
En welke dagen zijn de mendagen?

carool

Re: Enthousiaste menners gezocht voor menrit Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 09:57

Hey Sandrina

We vertrekken elke dag vanaf het terrein tegen over restaurant de wolsfhoek, manege de wolf, staartsestraat te Huijbergen.
Daar is ook de finish.

Op onze site staan een aantal adressen waar je kunt overnachten, met en zonder paard, en die moet ik nog bijzetten, maar in de rubriek met dank aan staat ook nog een adres bij de advertentei van de Heusche Bollaert, daar kun je ook overnachten met paard.

En mocht je echt willen kamperen, dan mag je ook met paard op het terrein zelf blijven slapen, er blijven ook andere deelnemers met hun paard bij ons op het terrein slapen.
Moet je alleen zelf een tentje of caravan meenemen om in te slapen, en iets om een stukje wei af te zetten voor je paard. ( overnachten bij ons op het terrein is gratis, er is alleen geen douchevoorziening, wel toiletten )

Zou erg leuk zijn als je mee doet.

ik hoor het graag.

groetjes carola

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:16

wat een leuk en goed geregeld evenement.maar helaas zit ik nu nog met mijn voet in het gibs.ik zou wel graag komend jaar mee doen als dan weer iets georganiseerd is voor menners.is het mogelijk mijn e-mail adres te geven zodat ik komend jaar post hier over krijg.ik hoor het wel alvast bedankt.hoop dat er genoeg aanmeldingen komen.

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 10:19

Hey Keona

Dank je wel voor je reactie, ik hoop inderdaad dat er meer menners bijkomen, want dan kunnen we het ook volgend jaar herhalen voor de menners.
Mocht je nog mensen weten en enthousiast kunnen maken heel graag.
( misschien kun je met iemand meerijden, en toch op die manier sfeer proeven !! )

Stuur me je mailadres maar, dan zet ik het op de lijst voor volgend jaar !!

groetjes en sterkte met je voet.

carola

Florinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:21

Wat jammer dat het helemaal in het zuiden van het land is. Ik woon bovenin Groningen en zal zoiets hartstikke leuk vinden, alleen is het echt te ver weg. Ik hoop dat je genoeg kandidaten krijgt en veel plezier.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:27

carool schreef:
Hey Sandrina

We vertrekken elke dag vanaf het terrein tegen over restaurant de wolsfhoek, manege de wolf, staartsestraat te Huijbergen.
Daar is ook de finish.

Op onze site staan een aantal adressen waar je kunt overnachten, met en zonder paard, en die moet ik nog bijzetten, maar in de rubriek met dank aan staat ook nog een adres bij de advertentei van de Heusche Bollaert, daar kun je ook overnachten met paard.

En mocht je echt willen kamperen, dan mag je ook met paard op het terrein zelf blijven slapen, er blijven ook andere deelnemers met hun paard bij ons op het terrein slapen.
Moet je alleen zelf een tentje of caravan meenemen om in te slapen, en iets om een stukje wei af te zetten voor je paard. ( overnachten bij ons op het terrein is gratis, er is alleen geen douchevoorziening, wel toiletten )

Zou erg leuk zijn als je mee doet.

ik hoor het graag.

groetjes carola

Ik slaap in mijn vrachtwagentje; groom ook, dus voor dat terrein heb ik wel interresse. Geen douches? Kan je je wel wassen bij de toiletten? Of moeten we ons "poedelen in de tobbe"? Ik zal mijn groom gauw eens vragen.Ik heb de beschikking over een prikweitje met stroom.
Groom antwoordt positief dus ja ik rijd graag mee!
Is er op dat terrein mogelijk in te pluggen voor een waterkoker en/of een kookplaat? Ik heb verlengsnoeren (wel een kilometer lang bij elkaar.)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:29

jammer vind ik het juist niet.want hier in het zuiden is bijna nooit wat te doen voor menners daarom vind ik dit hardstikke leuk.
Florinde schreef:
Wat jammer dat het helemaal in het zuiden van het land is. Ik woon bovenin Groningen en zal zoiets hartstikke leuk vinden, alleen is het echt te ver weg. Ik hoop dat je genoeg kandidaten krijgt en veel plezier.

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 11:04

Hey Sandrine, zijn we weer.

Super dat je zo snel toch alles geregeld krijgt, lees beslissingen neemt haha.
Je kunt je bij de toiletten wel ene beetje wassen, wij hebben zelf gewoon een jerrycan water bij, gooi ik smorgen over mijn hoofd heen, en ben weer fris. ( het is in de buitenlucht, dus is niet zo heel erg als we een beetje stinken toch haha )
We hebben op het terrein een grote tent, waar de catering is, dus daar hebben we koffie, waterkokers, broodjes etc.
En een hele grote aggregaat, dus daar past jou verlengsnoer ook nog wel bij hoor.

wil je aub even inschrijven via de website www.huijbergsepaarden3daagse.nl dan staan al je gegevens bij elkaar.
Mocht je ook willen opgeven voor de bbq op zaterdagavond op het terrein, daar krijg je ook automatisch bericht over als je hebt ingeschreven.

Vind het echt super leuk dat je meedoet!!

groetjes carola

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 11:06

Hey Keona

Inderdaad dat was ook de reactie van de ruiters vorig jaar, en iedereen was zo enthousiast, dus vandaar de herhaling, en dan nu met uitbreiding voor de menners.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:50

Is het ook mogelijk om 1 of 2 dagen mee te mennen/rijden,wie weet kan ik onze leden van de menvereniging ervoor porren...

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 13:32

Hey mammaslamma,

Leuk dat je reageert, het is mogelijk om 1, 2 of 3 dagen mee te doen dit mag iedereen zelf bepalen.
1 dag is 15,-, 2 dagen 25,- en 3 dagen 35,-
Daarvoor krijg je elke dag dat je meedoet 2 consumpties voor jezelf, en ook aan het paard is gedacht want die krijgen ook een consumptie.
En de laatste dag dat je meedoet een mooie herinnering.

Iedereen is van harte welkom, dus maak ze maar gek zou ik zeggen.

groetjes carola

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:36

Ik zal het op mijn facebook plaatsen zodat het ook bekend wordt bij onze menvereniging.

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 14:05

Misterylady,

Geweldig, zo kunnen we heel vele mensen bereiken!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:28

Kan het zo niet zien, maar misschien kijk ik niet goed B-)
ZIjn er voor het mennen (en/of het rijden) tijden waarop men moet / mag starten? Of een van / tot tijd?
En kun je iets van info geven over de route zelf (veel zand / weg / bospad ... zwaar / licht e.d.), kun je elkaar makkelijk passeren (heb beetje hekel aan om steeds in een rijtje achter elkaar aan te gaan := )?
Ik hou wel van een flinke rit en het lijkt me leuk eens in een andere omgeving te mennen.

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 14:45

haha, staat wel op de site hoor, maar misschien niet duidelijk.
Ruiters mogen vrijdag vanaf 15 tot 18.00 starten, voor de menners dan helaas geen rit
Op zaterdag en zondag mogen zowel ruiters als menners starten tussen 13.00 en 15.00 uur.
ruiters en menners rijden niet dezelfde route omdat de menners niet overal kunnen komen waar de ruiters wel kunnen komen, dus je rijdt zoiezo niet in een rijtje achter elkaar, en mocht er wel iemand voor je zitten waar je langs wilt, dan is daar altijd ruimte voor.

Routes zijn afwisselend, veel bos, weilandgebieden, zandpaden en verhard, dus niet overdreven licht of zwaar, gewoon 2 mooie ritten die voor iedereen te doen zijn, waar iedereen zijn ogen kan uitkijken.
( hmmmm nu ik het zo terug lees kan ik me voorstellen dat je nog niet weet hoe de routes zijn haha, maar het is echt heel afwisselend )
Alleen de intocht op zondag doet iedereen gezamelijk ( als je daarin mee wilt rijden, is niet verplicht nl ) en dan is het vertrek tussen 11.00 en 12.30, zodat iedereen om 15.00 op het veramelterrein kan zijn voor vertrek van de intocht.
dit is strak gepland ivm het afsluiten van de straten.

Overnachten kun je dus op het terrein bij ons, of op een van de adressen in de omgeving, als je niet heen en weer wilt rijden.

p.s op de site staan luchtfoto's van de routes aangegeven, ook de menroutes, daarop kun je misschien wel een beetje zien door welke gebieden je rijdt.

mocht je nog vragen hebben, ik hoor het graag.

groetjes carola

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:01

Bedankt, had het ondertussen zelf ook gevonden, sorry :o
Ga even overleggen met mogelijke groom(s).

Intocht gaan ruiters eerst en dan menwagens of andersom of hebben jullie daar al idee van?

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 15:17

Leuk dat je ook mee wilt doen, zouden we dan toch nog aan een 20 tal menners komen!!! ik hoop het.

Geen probleem hoor, voor ons is het allemaal duidelijk omdat het in ons hoofd zit, maar kan me voorstellen dat het voor de deelnemers niet altijd even duidelijk is, dus vraag maar hoor, als je iets wilt weten.

Intocht hebben we eerst een paardentram met 2 belgen ervoor, dan gaan de menners en als die een stukje verder zijn, dan gaan de ruiters, zodat mensen langs de kant lang kunnen genieten van de stoet, als het allemaal gelijk achter elkaar vertrekt dan is de stoet zo voorbij en dat is jammer.

Tenminste dat is zoals het nu gepland staat, als je opmerkingen daarover hebt, of tips in de vorm van je kunt het beter zus of zo doen, dan horen we het ook graag hoor, we staan open voor tips, opmerkingen en kritiek.

groetjes carola

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:03

Gaat niet door voor ons, we hebben zaterdags een rit van de club, leek mij leuk om ipv daarvan, met jullie mee te doen, maar alles is al geregeld daarvoor, jammer.
Zet het volgende x gewoon weer op Bokt, dan kijken we dan verder, veel plezier.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:08

ik ga mn man eens lief aankijken of hij mee wil. Lijkt mij wel leuk en 2 dagen is prima te doen en het is vanuit zeeland goed aan te rijden.

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 21:54

Hey Maisie,

Gezellig, jullie zijn van harte welkom.
Opgeven kan via de website ( dan weet ik hoeveel ik vanalles moet bestellen etc nl )

groetjes carola

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:33

Carola, vergeef me ik was (weer eens) te haastig. Ik kan niet meedoen. Heb het weekend ervoor al mijn 'eigen 'weekend in Ommen; het weekend erna doe ik mee aan de Herfsttintenrit in LaagSoeren. Dan ben ik 3 weekenden van huis. Bovendien trekt mijn lijf dat niet. Sorry. Ik wens je veel plezier en goed weer. Volgend jaar komt ie gelijk op de kalender. Wil je wel mijn emailadres opnemen voor de lijst van volgend jaar? Ik PB je wel.

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 14:11

Hey Sandrina

Jammer, maar wel begrijpelijk hoor, dus ik neem je niets kwalijk.
Ik zal je mailadres opslaan voor volgend jaar.

groetjes en jij ook heel veel succes met je weekend, zal voor het weekend van 1 en 2 en het weekend 7, 8 en 9 een zonnedansje doen !!

carola

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 15:04

Zonnedansje goed idee!

Givernydw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 12:45

moet je mee op de kar of mag het ook met je eigen paard??