Omdat mn ponybeest intussen ruim 2 is en ik graag beslagen ten ijs kom ben ik wat aan het rondkijken voor een geschikte wagen.. Tuig heb ik al (kon ik overnemen van een vriendin, vandaar) dus ja, dan moet die kar er ook maar eens komen

Maar ik ben completely lost, ondanks mijn uitgebreide google-activiteiten en inleeswerk vooraf. Er komt zó vreselijk veel informatie op me af..
Te beginnen met de keuze voor de kar. Het lijkt mij wijs om te beginnen met zo'n 2-wieler. Nu zag ik dat Horseshop International bijvoorbeeld het type wagentje aanbiedt dat ik voor ogen heb. En daar ga je al.. Geremd of ongeremd?
Dan, hoe weet ik of de wagen past zeg maar? Ik heb een Welshje van ongeveer 1,20m. Voor zover ik intussen heb kunnen ontdekken is dat een prachtige tussenmaat, de meeste wagens gaan dus tot of vanaf die schofthoogte.. Of iig om en nabij. Als de grens nou rond die 1,20m ligt, kies je dan voor de ''tot'' of de ''vanaf''? Mijn eerste gedachte is de ''tot'', ook ivm gewicht van de wagen enz, maar klopt dat ook wel? En hoe zit dat met de ruimte tussen de lamoenen? De lengte? Hoe weet ik nou in 's hemelsnaam welke goed is?
Dan heb ik toch ook nog wel sportambities.. Sowieso even een eerste vraagje; bij rijden geldt dat je voor starten met een hengst aan bepaalde eisen wbt niveau moet voldoen, geldt dit bij mennen ook?
Dan kom ik weer bij de kar.. Ik las in een ander topic al dat er ook mensen zijn die wedstrijden rijden met een tweewieler, maar ook las ik daar dat dat voor de vaardigheid/marathon niet zo ideaal is

Kortom, wat voor wagen en aan welke eisen moet die voldoen? En hoe weet ik of het past? Waar let ik op?
Mijn dank voor antwoorden en hulp is groot