In April 2011 heb ik een splinter nieuw Ideal Australisch Notenbruin Mentuig gekocht.
Zat nog te twijfelen tussen zwart en bruin, maar vond de bruine wel bijzonder dus ben voor de bruine gegaan en wat een spijt heb ik nu!
Het zit namelijk zo,
Ik kwam erachter dat mijn tuig steeds verder beschadigde en het is nu zo erg beschadigd dat het gewoon niet mooi meer is.
Heb mijn tuig en tweewieler meerdere malen laten controleren door verschillende mensen, om te kijken of er niets te strak zat of te los ed.
Alles zat altijd goed.
Met mijn zwarte tuig hiervoor heb ik dan ook geen enkel probleem gehad, geen beschadigingen niets.
Ik heb een mail gestuurd naar de winkel waar ik het tuig heb aangeschaft en die verwijten de beschadigingen aan een te strakke boom (lamoen).
Ook de losse stiksels zouden hierdoor komen.
Oke het zou kunnen, maar ik het het toch door zoveel mensen laten controleren? En op mijn zwarte tuig zitten geen beschadigingen? Die zou dan toch ook op dezelfde plekken soortgelijke beschadigingen moeten vertonen?
Ik ben erg zuinig op mijn tuig, na het mennen neem ik mijn tuig af en berg het voorzichtig en goed op. Ben maar een arm op zichzelf wonend studentje en de aanschaf van dit tuig was niet echt gepland maar kwam op mn pad dus ben ervoor gegaan.. maar oow wat baal ik nu dat mn zwarte tuig de deur uit is

Ik vraag mij af, zijn er meer mensen met soort gelijke beschadigingen op dit tuig, dus is het 'normaal' of is er gewoon iets niet goed gegaan met die van mij?
Hier enkele foto's. Dit zijn overigens niet alle plekken, ook stiksels op mijn strengen laten los en op andere plekken is ook "verf" weg geschuurd.
Dit zijn alleen foto's van mijn schoft.