[AR] De wagens van poland carriages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzzzz

De wagens van poland carriages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 18:16

Hallo allemaal,

Ik zit een beetje te speuren op internet en kwam op de site van http://www.polandcarriages.eu

Heeft iemand ervaring met de kwaliteit (en klantenservice) van dit bedrijf, en dan met name om de marathonwagen mini/shetland??

Groetjes lizzy

Dennis

Re: De wagens van poland carriages

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:38

Ik heb inmiddels meerdere mensen gesproken met een wagen daar vandaan en die zijn allemaal tevreden.
Vind de wagen ook super zitten (heb even proef gezeten bij iemand ;) ).

Zodra de KNHS weet wat ze willen wat betreft de spoorbreedte voor kleine pony's wil ik daar een wagen gaan bestellen is de bedoeling.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:54

Ik denk dat je grote problemen gaat krijgen mocht er onderhoud nodig zijn aan je wagen.

Ik ken dit bedrijf niet. Maar ik vind het erg belangrijk dat er service bij de wagens zit. Wat heb ik eraan als er iets kapot is en niemand kan het voor me maken? Of dat ik mijn wagen eerst naar Polen moet sturen en dan maar moet hopen dat hij weer in korte tijd terug is, gemaakt en wel?
Ik weet ook niet hoe de communicatie verloopt? Site lijkt gewoon door een Nederlander geschreven, maar als je contact opneemt met de firma; kun je dan nog steeds fatsoenlijk communiceren of moet je eerst een spoedcursus Pools volgen?
Oftewel, ik zou het risico niet nemen.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:58

Hoi, de wagen die jij bedoelt, heb ik ontworpen en heeft hij geproduceerd en in zijn assortiment opgenomen. Ik was op zoek naar een lichte wagen, maar kon niks vinden. Mijn vorige wagen kwam ook bij hem vandaan en heb ik nooit problemen mee gehad. Ik ben toen dus met hem in overleg gegaan over wat ik graag wilde en heb een wagen ontworpen samen met mijn vriend. Bakker vond dit een mooie wagen en heeft hem voor mij geproduceerd en nu dus in zijn assortiment opgenomen.

Ik ben erg tevreden over de wagen!

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 00:15

Sjonniej schreef:
Ik denk dat je grote problemen gaat krijgen mocht er onderhoud nodig zijn aan je wagen.

Ik ken dit bedrijf niet. Maar ik vind het erg belangrijk dat er service bij de wagens zit. Wat heb ik eraan als er iets kapot is en niemand kan het voor me maken? Of dat ik mijn wagen eerst naar Polen moet sturen en dan maar moet hopen dat hij weer in korte tijd terug is, gemaakt en wel?
Ik weet ook niet hoe de communicatie verloopt? Site lijkt gewoon door een Nederlander geschreven, maar als je contact opneemt met de firma; kun je dan nog steeds fatsoenlijk communiceren of moet je eerst een spoedcursus Pools volgen?
Oftewel, ik zou het risico niet nemen.

Dat snap ik idd helemaal.. Maar heb gelukkig een vriendin die uit Polen komt.. Volgens mij spreekt die wel aardig pools ;-)
Hoe dat idd met terugsturen werkt, zal dat niet aan de leverancier liggen? Een stalgenoot van mij, zijn wagen is ook naar polen voor een beurt en spuiten.. Die heeft een leenwagen ter beschikking..

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 00:17

bettepet schreef:
Hoi, de wagen die jij bedoelt, heb ik ontworpen en heeft hij geproduceerd en in zijn assortiment opgenomen. Ik was op zoek naar een lichte wagen, maar kon niks vinden. Mijn vorige wagen kwam ook bij hem vandaan en heb ik nooit problemen mee gehad. Ik ben toen dus met hem in overleg gegaan over wat ik graag wilde en heb een wagen ontworpen samen met mijn vriend. Bakker vond dit een mooie wagen en heeft hem voor mij geproduceerd en nu dus in zijn assortiment opgenomen.

Ik ben erg tevreden over de wagen!

Hee wat goed :D Kijk info uit zo'n beetje eerste hand ;-) Is het een stabiele wagen?
De wagen die ik nu heb meet 104cm, maar in de marathon gaat hij vaak met 3 wielen door de bocht, echt heel eng (en hij klapt makkelijk om :o , dus er wordt wel goed gegroomt, naja iig genoeg)

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 00:20

Dennis schreef:
Ik heb inmiddels meerdere mensen gesproken met een wagen daar vandaan en die zijn allemaal tevreden.
Vind de wagen ook super zitten (heb even proef gezeten bij iemand ;) ).

Zodra de KNHS weet wat ze willen wat betreft de spoorbreedte voor kleine pony's wil ik daar een wagen gaan bestellen is de bedoeling.

Ik heb idd ook nog niet echt haast bij een nieuwe wagen, meer omdat mijn veulen nu 110 meet, en van apil 2010 is.
Maar ze zullen toch niet verwachten dat ponys met een spoorbreedte breeder dan 125cm moeten starten?? De 4span wagens van stal zitten daar volgens mij al ruim op..
Dan maken ze het (enkelspan) rijden praktisch onmogelijk :( (of dat worden de onderlinge, maar dat zijn er bij mij in de buurt 6 in de zomer en 3 in de winter)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 08:12

Ik heb het na gevraagd bij de KNHS en voor pony's onder de 110 willen ze misschien naar minimaal 110 of 115 spoorbreedte (erg fijn aangezien de deur van mijn koetsenopslag 120 is, mijn auto waar hij in moet 120 is en de brug naar mijn trainingsveld ook 120 is, dus een wagen van 125 kan ik niet binnen zetten, niet vervoeren en niet mee dressuren en alleen mee de weg op).
Later dit jaar is er meer bekend, dus voor die tijd doe ik helemaal niets.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 08:15

aha.. agh zo.. hmm ik heb hoe dan ook een andere wagen nodig ;-)
ik voel me erg onveilig op de wagen die ik nu heb tijdens de marathon..

Hee wacht even, dus zoals het er nu voor staat mag je met een pony onder 1.10 gewoon blijven starten?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 08:21

Dressuur en vaardigheid zowiezo wel.
Enkelspan pony samengesteld moet wel 110 cm zijn (en klasse 4 enkelspan en pony 120cm en 2 en 4span 108cm).

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 08:31

de wagen voor 4span mag een kleinere spoorbreedte hebben dan een enkelspan?

Hmm klasse 4 zal ik waarschijnlijk niet worden, zeg nooit nooit.. Maar mijn jaarling is nu 110 en komt uit een moeder van 104.. Dus of die de 120 gaat halen weet ik niet.. Haar vader zal zo rond de 115 geweest zijn denk ik.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 08:41

Geen idee, zijn ze zelf ook nog niet uit :+.
Wie weet blijft voor het samengesteld wel de 125 en voor de dressuur en vaardigheid niet. Ik weet niet wat ze gaan doen. Heb alleen te horen gekregen dat ze er nog mee bezig zijn voor kleine pony's.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 08:46

hmm dan moeten we het allemaal maar afwachten ;-)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:41

Ik heb daar ruim 2,5 week geleden een kar besteld, en (gedeeltelijk) betaald, maar helaas krijg ik geen antwoord meer op mijn e-mails....
Had wat vragen voor een klant van mij over een andere kar, en wil graag weten wanneer die van mij binnenkomt, maar ik hoor niks!!!

En ik wil mijn kar!!!!

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 23:45

Okee, dat is een beetje vervelend :-s heb ze via marktplaats wat vragen gestuurd, maar heb daar ook nog geen antwoord van ontvangen..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:51

Dat je even niks meer hoort kan heel goed, de eigenaar van poland carriages is enkel in de weekeinden thuis, en niet eens ieder weekeinde, dus hij kan simpelweg niet altijd emails beantwoorden.
er is vast een levertijd met je afgesproken ? veel eerder zal je wagen niet komen, 2,5 weken is erg kort, het zal nog wel even duren.
Zo veel hoef je bij poland carriages nooit aan te betalen, en je wagen komt er echt !!
je kunt hem altijd even bellen, hij spreekt gewoon nederlands, dus een poolse tolk hebben jullie ook niet nodig !

ik heb een wagen daar gekocht, mini shetland, superwagentje lekker licht van gewicht ! en goed te trekken voor het mini dubbelspan.
Mijn wagen was er binnen 5 weken, dat was de eerste die in nl aankwam, inmiddels is de levertijd wel wat opgelopen.
Bettepet heeft daarna een superwagentje laten maken, helemaal top ook !! mooier als die van mij !!

voor onderhoud kun je bij elke wagenbouwer terecht, en problemen lost poland carriages wel op, duurd soms iets langer, maar tot nu toe geen problemen mee gehad.
contact krijgen is idd een beetje lastig, maar.......de wagens levert hij wel keurig af !!
:j

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:43

Ik ga geen 5 weken wachten!!!!
heb die kar veel eerder nodig!
en dit stond in de e-mail van hun Levertijd 2 tot 3 weken.

en ik heb e-mails gestuurd op 7 en op 15 juni, en geen antwoord, ook met vragen over andere karren voor klanten van mij.

vind het vervelend als ik geen antwoord krijg, want ik kan mijn klanten dus ook geen antwoord geven, en die zoeken lekker verder, en willen niet in Polen kopen, zonder ooit iets gezien te hebben!

En wie bepaald wat veel geld is???

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:51

HTM schreef:
Ik ga geen 5 weken wachten!!!!
heb die kar veel eerder nodig!
en dit stond in de e-mail van hun Levertijd 2 tot 3 weken.

en ik heb e-mails gestuurd op 7 en op 15 juni, en geen antwoord, ook met vragen over andere karren voor klanten van mij.

vind het vervelend als ik geen antwoord krijg, want ik kan mijn klanten dus ook geen antwoord geven, en die zoeken lekker verder, en willen niet in Polen kopen, zonder ooit iets gezien te hebben!

En wie bepaald wat veel geld is???

ik begrijp je frustratie best, ik vond 5 weken ook erg lang duren, maar op vrijdagavond wist ik dat hij zaterdagochtend bij me voor de deur zou staan !! de levertijd was tussen de 5 a 8 weken bij hem, vandaar dat ik het even schreef.

als hij schreef 2 a 3 weken, zal hij ze komend weekeinde misschien wel naar nl brengen, maar bij ons nam hij eerst even contact op.

ik vond in verhouding tot het totale aankoopbedrag de aanbetaling voor de wagen niet zo hoog, ik ken ook een firma waar je het hele aankoopbedrag moet neertellen voordat je uberhaupt een wagen gezien hebt.

het is ook vervelend als je geen antwoord krijgt, helemaal over zoiets.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:36

Ik had mijn wagen binnen 4 weken hier op de stoep staan... en ik heb nog wat aanpassingen laten doen vanaf de laatste wagen op zijn site en hij is ze keurig nagekomen! Net als op al mijn emails werd keurig gereageerd was hij het zelf niet dan wel zijn vrouw. =Enige nadeel is is dat mijn wagen nog heel zwaar loopt omdat de remmen/lagers nog niet soepel zijn en niet gevet dit gaat mijn vader in orde maken over een tijdje want hij staat nu nog veilig in de opslag.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 18:15

Nou vind ik 8 weken levertijd trouwens ook niet echt gek lang hoor..

Maar heeft iedereen een kar besteld zonder er eerst mee proef te rijden? Dat lijkt mij nou erg spannend ;-)

En ik heb even de foto's van Bettepet bestudeerd, maar kan het niet goed zien; hoe is het lamoen? Kan de pony makkelijk erin 'zijn kont' keren?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:08

Lamoen is lekker breed, ruimte genoeg voor je paardje om strak te wenden zonder dat hij klem zit in het lamoen !
Super dus. :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:55

Ik vind 2, 3 weken levertijd echt extreem snel hoor. Je hoort vaker dat mensen minimaal 2, 3 maanden moeten wachten op een wagen. Als je direct een wagen wilt hebben moet je hem gewoon in Nederland kopen, zien en meenemen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:04

VanHuisUit schreef:
Ik vind 2, 3 weken levertijd echt extreem snel hoor. Je hoort vaker dat mensen minimaal 2, 3 maanden moeten wachten op een wagen. Als je direct een wagen wilt hebben moet je hem gewoon in Nederland kopen, zien en meenemen.

Als jij mij kan vertellen waar ik een marathonwagen kan kopen van nog geen 100 kilo, in de kleur roze, dan kom ik hem halen!!!

En vindt het persoonlijk niet erg als een levertijd 10 weken is of iets, maar zeg dat dan!!!
Bij mij is 2 a 3 weken gezegt, dus daar ga ik dan ook van uit.

Mijn oude kar is stuk gegaan, en ik kan nu dus gewoon niet rijden, en al mn wedstrijden afzeggen.
Als ze hadden gezegt dat de levertijd langer was dan 2 a 3 weken dan had ik iets anders kunnen regelen, zodat ik nu gewoon kon rijden.
maar voor 2 a 3 weken ga ik niks regelen...

En ik vind het vooral vervelend dat ik geen antwoord krijg op mij e-mails, en ik dus niet weet wanneer die komt, en of die wel komt.
En ik heb al wel een deel betaald...

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 23:40

Haa roze :D Wat gaaf zeg ;-)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:24

Jah ik wou een nieuwe kar voor de shetjes (ruinen) en mijn zusje wou graag een roze marathonwagen voor haar welsh pony (merrie)...

Hij is als het goed is met bruine bekleding, en ik koop er dan ook bruine tuigen bij.
Moet toch 1 nieuwe hebben, dus dan allebij maar, maar wil eerst kijken of de kleur bruin goed is.