wij rijden met een: tinkerXwelsh merrie 130cm enkel en 2 span new forest ruin 130cm enkel en 2span (eventueel te koop)
en over ongeveer een 6mnd kunnen we langzaam aan beginnen met het eerste veulen van de merrie hier boven: tinkerX welshX shetlander zal uit groeien tot 115cm misschien iets groter
we rijden met een recreatie marathon wagen
ben benieuwd of de meeste mensen hier nou met pony's of paarden mennen,ik zelf zal altijd met de pony's blijven gaan(ben nou eenmaal verkocht door ze).
Marathon/recreatie wagen voor tweespan shetties en/of enkelspan pony. Heb zelf nu 1 shetlander, kan voor de grote wagen maar die is eigenlijk net te zwaar. Rijd dus met sulky. d pony (1,39) rijd ik met een sulky, maar er komt een lamoen voor haar zodat ze ook voor de marathon wagen kan.
Ik rij enkelspan, 2span en tandem met shetten van rond de 100 cm. Kwa nivo varierend van 2x tuig op gehad tot ZZ dressuur.
Ik heb een HCA sulky en een concourswagen. In de toekomst wil ik nog een marathon wagen.
_Merato_
Geplaatst: 08-05-11 12:23
Ik rij enkelspan, dubbelspan en vierspan met Friezen van rond de 1.66m met een marathonwagen. Puur recreatief. Af en toe rij ik een bruiloft of receptie met een barouche uit 1895, voor 2span Friezen.
Adil
Geplaatst: 08-05-11 12:27
Puh, wat hebben we allemaal voor de koets lopen....Een paard Shetters, twee Welshjes, twee Friesen, een Oldenburger/Arabier-mix, een Koudbloed/Friesen-mix en onze eigen Barockpinto. Uiteraard niet allemaal eigen paarden (godzijdank )
Volgend jaar komt mijn KWPN ook voor de koets
Sulky, Kleine pony-marathonwagen en grote marathon wagen. Zowel enkel- als dubbelspan.
9 jarige kwpn merrie van 1.75m voor marathonwagen sinds kort, daarvoor af en toe voor de sulky, mogelijk nog wel dressuurwedstrijden over tijdje als we wat meer gewend zijn aan elkaar in deze combi (loopt onder het zadel M dressuur)
Tichla
Geplaatst: 08-05-11 14:32
Een 8-jarige arabisch volbloedruintje (1.50) met een marathonwagen.
We rijden voornamelijk (intensief) recreatief, pakken uiteraard ook zo nu en dan een flinke dressuurtraining mee, verder rijden we (nog onofficieel) af en toe een SGMW, koetsentocht of de Eper Paardenvierdaagse. Met de Welsh merrie zou ik graag in de toekomst meedoen aan de tuigrubrieken van het Welsh Stamboek, dan moet er alleen nog wel een chique concourswagen en mooi concourstuigje komen......
Maisie
Geplaatst: 08-05-11 15:40
2 welsh A pony's van 5 en 8 jaar oud. In enkel, 2 span en tandem.
Dressuur en vaardigheid en marathons. (voor de stand zie mijn onderschrift)
Ik rij met de 5-jarige perlino Welsh Cob hengst Sublime Sponte voor de demi-tonneau (2-wieler) of spider phaeton (4-wieler)
Men vrouw rijdt met onze 4-jarige bruine Welsh Cob Ysewyn Dame Heather voor de marathon wagen. Ook loopt deze merrie soms in 2-span met de Haflinger ruin van onze instructrice.
Hebben hier nog een valk Welsh Cob jaarling, een palomino Welsh part-bred jaarling en een valk Welsh cob veulen, die ook allemaal opgeleid zullen worden voor de koets.
Natascha
Geplaatst: 08-05-11 21:38
ik rijd met een 10 jarige NAS merrie enkelspan marathonwagen en we pakken af en toe een marathonwedstrijd mee. We maken vaal lange ritten in de natuur en trainen voor de marathon tussendoor. Ons kleurtje is geel
Ik heb een recreatiewagentje waar ik met shetten mee rijd. Morgen ga ik bellen naar een meneer die me gaat helpen ze in het tweespan te beleren Hans en Grietje zijn 6 en 12.
tine10
Geplaatst: 08-05-11 22:11
13 jarige KWPN ruin van 1.68 in enkelspan voor recreatiemarathonwagen, dressuur en vaardigheid (wedstrijden, zie ook onderschrift) 17 jarige Welsh A ruin van 1.14 in enkelspan voor recreatiemarathonwagen, dressuur en vaardigheid (wedstrijden)
span in wording (hij heeft nu paar keer met tuig op gewerkt): 4 jarige Groninger hengst van nu nog 1.64
VanHuisUit
Geplaatst: 08-05-11 22:44
Wij (groom, manlief, zoonlief en ik ) hebben - een peerd van 1.75, Rizanta, met haar rijden we B dressuur, mendurance 1x gedaan en we hopen nog heel veel plezierige en leuke kilometers, proefjes, vaardigheid wie weet ooit marathon of wat dan ook te doen. Oftewel: we hebben haar nog niet zo lang - twee welshjes, Alwyn en Snuit, A maatje, beiden enkelspan, geprobeerd tweespan, zij deden het best leuk hoor, maar veel georganiseer om het voor elkaar te krijgen. Wie weet pakken we dat toch wel weer op. Wedstrijdambities? Misschien met zoonlief of anders zelf wat dressuren met Alwyn / (mini)marathon met Snuit (hij kan het heel goed, ik (nog) niet ).
Met mijn tweespan shetlanders (ongeveer 1,09 m hoog) rij ik mendurance voor de marathon wagen (en voor de training daarvoor dus eigenlijk heel veel recreatief door het Drents Friese Wold)
askazita
Geplaatst: 09-05-11 12:30
Als het goed is wordt mijn pony binnenkort beleerd. en dan men ik met enkelspan met mijn e-pony (welshXarabier) met een mathonwagen