Wij zijn begonnen met mennen omdat ik fysiek niet veel meer kan paardrijden. De 1e keer op de bok vond ik doodeng
maar met onze mini Simba vond ik het toch wel leuk. Toen ook (nu precies een jaar geleden
) koetsiersbewijs enkelspan gehaald, gaan groomen bij een stalhouderij en daar ook doorgegaan met lessen. Ondertussen ons Welshje Alwyn beleerd, samen met Tamara, die me heel vaak helpt. Tweespan leek me ook heel leuk dus ook tweespan koetsiersbewijs gehaald en naast onze Alwyn Snuit gezet.
Het paardrijden bleef toch ook heel erg trekken, ik wilde er zo graag toch af en toe weer op. Dat kan niet op Welsh A'tjes, dus in december heb ik toch weer een paard gekocht, Rizanta. Rizanta kan ook voor de wagen en gisteren hebben we voor het eerst een wedstrijd gedaan, zie onderschrift
Citaat:
Paarden vind ik daardoor relaxter om te mennen, maar ik vind bij de pony's de uitdaging groter.
Ik heb natuurlijk nog niet zoveel ervaring maar vind paarden inderdaad relaxter dan pony's. Mensen vragen mij dan hoe durf je te mennen met een paard van 1.75? Dan denk ik: je moest eens weten hoe een pony van 1.15 je in de maling kan nemen
Groot voordeel met een paard is vind ik dan, dat je ze dressuurmatig ook onder het zadel 'bij kunt werken'. Met kleinere pony's is dat niet mogelijk, moet je alles voor de wagen, via longeren of lange lijnen doen. Dat is toch anders.
Daarom vind ik eigenlijk dat het knapper is een span (kleinere) pony's goed te laten lopen dan een span paarden ...