Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Nouvel schreef:Als ik jouw foto's bekijk denk ik dat jij best een groter mondstuk mag hebben, zeker met een stang met pompwerking, hij ligt nu zo dicht tegen de huid aan...
klopt, kan hier wel alles aan verbuigen maar daar maak ik het mondstuk niet breder mee. Ben ook al aan het rond kijken voor een ander bitje, wel met vrij dun mondstuk en pompwerking, en niet al te lange scharen (sommige bitten maat 12,5 cm. hebben wel 2 sleuven ipv. 3 maar hebben dan in verhouding hele lange scharen).
Al moet ik wel zeggen dat juist die verstelmogelijkheden van de liverpool mij zo aantrekt in dat bit; 3 sleuven heb ik ook echt niet nodig (en wil ik ook niet), maar moet zeggen dat als mijn shetlandmerrie wel eens erg sterk en heet werd, ik de leidsels toch wel eens in de 2e sleuf wilde kunnen gespen, mocht dat echt nodig zijn. Een 3e sleuf zou ik er uiteraard meteen afhalen, maar een 2e sleuf wil ik toch wel graag hebben 'voor het geval dat'.
. (maar je mag je leidsel wel rustig in de bril doen, het is dus wel een beetje dubbel en apart)

De scharen hebben we ietsje uitgebogen. Daarbij zit het leidsel nu steeds door de bril ipv 1e sleuf.